Колеги коалата е Пасат 95 АБС мотор Компресора е SD7V16 ,сменен е филтъра на фреона , фреон има кокото трябва, при работа на климатика налягането е: ниско 4,5 и високо 9 ат.. Компресора се включва и затоварва двигатела но явно не помпи достатъчно.
Може ли да се ремонтира?
Проблем с климатик- компресор
- pol
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 24 май 2006 17:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Проблем с климатик- компресор
Последна промяна от gr_kanev на Чет 16 юни 2011 22:01, променено общо 1 път.
Причина: Защо мислиш, че в раздела за Голф ще ти отговорят по-точно за Пасат ?
Причина: Защо мислиш, че в раздела за Голф ще ти отговорят по-точно за Пасат ?
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Проблем с климатик- компресор
Ремонтират ги, един компресор мисля че излиза около 150-170лв. ремонтиран.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик- компресор
В интерес на истината този модел климатичен компресор на Sanden се монтира и на Г3, а също и на Б3. Колега виж писаното от zfa_159 тук viewtopic.php?f=5&t=270537&start=0&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%80+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA , а и постовете му в други теми коментиращи въпроса за нормалните налягания в системата(които са зависими от външната температура на въздуха).
Според мен не ти дава нормално високо налягане, но нека специалистите в областа да кажат.
Наскоро ми се наложи смяна на точно такъв компресор и от няколокото проверени източника установих, че цената в София на отремонтиран е от 150 до към 250 лв. Въпроса е дали ще ти дадат гаранция и възможност да го монтираш и провериш на стенд дали работи добре.
Аз си купих от колега от Форума за 90 лв. и смених само лагера(трува средно ок 25 лв., зависи от марката) на зацепващата в ремъка шайба.
Тема за лагера viewtopic.php?f=5&t=233445&start=15&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%80+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA
Според мен не ти дава нормално високо налягане, но нека специалистите в областа да кажат.
Наскоро ми се наложи смяна на точно такъв компресор и от няколокото проверени източника установих, че цената в София на отремонтиран е от 150 до към 250 лв. Въпроса е дали ще ти дадат гаранция и възможност да го монтираш и провериш на стенд дали работи добре.
Аз си купих от колега от Форума за 90 лв. и смених само лагера(трува средно ок 25 лв., зависи от марката) на зацепващата в ремъка шайба.
Тема за лагера viewtopic.php?f=5&t=233445&start=15&hilit=%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%BE%D1%80+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA
- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем с климатик- компресор
Питай Стефан наскоро се поинтересувах и аз и ми каза че 250лв струват рециклирани компресори,но най добре с него приказвай ще ти помогне
- pol
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 24 май 2006 17:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с климатик- компресор
Благодаря на dr_kanev че ми е преместил темата където трябва - четох подобна в голф раздела и явно съм я пляснал там.
От доста разговори и мнения реших първо да сменя командния винтил в комресора.
В компресора трябва ли да се налее масло след сглобяването?
Благодаря
От доста разговори и мнения реших първо да сменя командния винтил в комресора.
В компресора трябва ли да се налее масло след сглобяването?
Благодаря
- iavor89
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пон 22 дек 2008 18:33
- Автомобил: Golf AFN
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с климатик- компресор
Правилно си се насочил съм клапана който е на плочката с клапаните скоро имах такъв проблем. Компресора включва и за секунда прави необходимото налягане и после спада! Като го смениш масло не се долива (освен ако не изтече) той събира около 50мл. Намери ли клапана и за колко ?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик- компресор
клапан
Ако не се оправи с клапана (при свален компресор,смяна заедно с клапан е 70-80лв),тогава вече сегменти,ама доста по-рядко се случва да е от тях.Те не се сменят,за тези компресори.
Изливаш всичкото старо масло (също и от пробката),после наливаш ново през пробката.Количеството за този компресор е 60мЛ (57.5 с точност).Типа на маслото е или ISO 46 или универсално.
Ако не се оправи с клапана (при свален компресор,смяна заедно с клапан е 70-80лв),тогава вече сегменти,ама доста по-рядко се случва да е от тях.Те не се сменят,за тези компресори.
Изливаш всичкото старо масло (също и от пробката),после наливаш ново през пробката.Количеството за този компресор е 60мЛ (57.5 с точност).Типа на маслото е или ISO 46 или универсално.
- pol
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 24 май 2006 17:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с климатик- компресор--РЕШЕНО
Благодаря за информацията.
След смяна на клапана всичко си дойде на мястото.
Само не успях да извадя съединителя за да сменя и осовото уплътнение.
Цената на клапана е 55лв. от Импас-Пловдив.
Сега налягането на ниското е 2 - 1,8 бара, а високо 14 бара.
Ето и малко снимки.
След смяна на клапана всичко си дойде на мястото.
Само не успях да извадя съединителя за да сменя и осовото уплътнение.
Цената на клапана е 55лв. от Импас-Пловдив.
Сега налягането на ниското е 2 - 1,8 бара, а високо 14 бара.
Ето и малко снимки.
- pol
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 24 май 2006 17:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Проблем с климатик- компресор
РЕШЕНО
БЛАГОДАРАЯ
БЛАГОДАРАЯ
- iavor89
- Мнения: 295
- Регистриран на: Пон 22 дек 2008 18:33
- Автомобил: Golf AFN
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с климатик- компресор
Браво добре че си намерил клапан на добри пари преди месец и аз правих същата операция
- karlson18
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 04 авг 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик- компресор
Здравейте Колеги,
Някой ще помогне ли с описание,как се демонтира ремъчната шайбата на компресора за да се подмени лагера.
Някой ще помогне ли с описание,как се демонтира ремъчната шайбата на компресора за да се подмени лагера.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик- компресор
кажи каква е колата (дали е тази от подписа ти) и ще ти кажа как точно става
Re: Проблем с климатик- компресор
http://volkswagen.msk.ru/forum/pda/inde ... 56449.html
Подробно и със снимки!
Но zfa159 - вероятно ще е по-точен.
Използвам повода да му кажа
Подробно и със снимки!
Но zfa159 - вероятно ще е по-точен.
Използвам повода да му кажа
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатик- компресор
Линка е малко заблуждаващ,за това ще обясня.
При Пасат В3 и В4 е необходимо да се свали компресора от колата...далеч по-лесно е просто от колкото да се прави на място.
При Пасат В5 и В5.5 с масовите двигатели,не се налага да се сваля компресора от колата и ремонта може да се направи без да се пипа фреона,понеже компресора си овисва на маркучите.
Стъпка по стъпка за В5 и В5.5 :
1. сваляте кората,ако имате.
2. разхлабвате двете болтчета за шестогам,които крепят обтяжната ролка на пистовия ремък за компресора и махате ремъка (да,гадно е,ама става на място без да се сваля цялата предница)
3. демонтирате компресора от колата - за целта развивате 4-те болта,с които е закрепен за стойката и откачате буксата на кабелчето му.
4. демонтирате съединителя - тук зависи какъв точно е компресора и е хубаво да се използват специализирани инструменти за това,за да не се нарани диска на съединителя. На снимката са показали как се измъква с 3 болтчета ( М5 ),ама това принципно се прави с едни скоби, специални за целта. На оста под съединителя има едни шайбички - пазете си ги,понеже те определят луфта между съединителя и ролката и са много важни да са си там всичките и то точно тези
5. със скоба за лагери се измъква лагера от компресора.
6. на преса се избива стария лагер (подлагайте добре,за да не се изкриви шайбата) и набивате новия,след набиване на новия,ударете му 2-3 контри,както е било и на стария (Ханс е предвидил да се сменя цялата шайба,а не само лагера и се води капсуловано).
7. внимателно набивате шайбата на тялото на компресора,после събирате по обратния ред всичко.
Не е добра идея да се напъва съединителя с отвертки,защото се изкривява и не му е готино.Също така най-добре е гайката или болта отпред (зависи от типа компресор) да се развива или с гайковерт (има рязък удар и я развива от раз) или с холдър за съединителя и обикновено гедоре.Виждал съм хора,които дори завират отвертки през отворите на компресора,за да го застопорят и да развият съединителя....това е безумие и е убииство на компресора!
При Пасат В3 и В4 е необходимо да се свали компресора от колата...далеч по-лесно е просто от колкото да се прави на място.
При Пасат В5 и В5.5 с масовите двигатели,не се налага да се сваля компресора от колата и ремонта може да се направи без да се пипа фреона,понеже компресора си овисва на маркучите.
Стъпка по стъпка за В5 и В5.5 :
1. сваляте кората,ако имате.
2. разхлабвате двете болтчета за шестогам,които крепят обтяжната ролка на пистовия ремък за компресора и махате ремъка (да,гадно е,ама става на място без да се сваля цялата предница)
3. демонтирате компресора от колата - за целта развивате 4-те болта,с които е закрепен за стойката и откачате буксата на кабелчето му.
4. демонтирате съединителя - тук зависи какъв точно е компресора и е хубаво да се използват специализирани инструменти за това,за да не се нарани диска на съединителя. На снимката са показали как се измъква с 3 болтчета ( М5 ),ама това принципно се прави с едни скоби, специални за целта. На оста под съединителя има едни шайбички - пазете си ги,понеже те определят луфта между съединителя и ролката и са много важни да са си там всичките и то точно тези
5. със скоба за лагери се измъква лагера от компресора.
6. на преса се избива стария лагер (подлагайте добре,за да не се изкриви шайбата) и набивате новия,след набиване на новия,ударете му 2-3 контри,както е било и на стария (Ханс е предвидил да се сменя цялата шайба,а не само лагера и се води капсуловано).
7. внимателно набивате шайбата на тялото на компресора,после събирате по обратния ред всичко.
Не е добра идея да се напъва съединителя с отвертки,защото се изкривява и не му е готино.Също така най-добре е гайката или болта отпред (зависи от типа компресор) да се развива или с гайковерт (има рязък удар и я развива от раз) или с холдър за съединителя и обикновено гедоре.Виждал съм хора,които дори завират отвертки през отворите на компресора,за да го застопорят и да развият съединителя....това е безумие и е убииство на компресора!
- karlson18
- Мнения: 33
- Регистриран на: Сря 04 авг 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатик- компресор
Благодаря на колегите zfa159 и novpirat за страшно изчерпателната информация.В събота ще пада разглобяне и след това ще дам отчет.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: CARDI и 47 госта