т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Вече съм собственик на т4 1.9 d. Тъй като е за съединител и маслена помпа искам да го сменя с тди мотор. Някой правил ли е тази процедура? Има ли вариант да влезе без доработки по тампоните и кожуха на скоростите? Има ли тди без ecu? Koй е най лесен за слагане и какъв донор да търся? Благодарско
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
The idiot написа: Има ли тди без ecu?

- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Няма TDI без ECU но можеш да използваш механична помпа и да се получи MTDI (стига да има кой да го направи) както е моето Т3 syncro
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Mеханична помпа с boost сompensator ми трябва предполагам. Принципно това няма да е кой знае какъв проблем стига да знам от какво да е помпата. Ако трябва и еку ще сложа, само, че ми е мъгла малко инсталацията. Незнам и какъв мотор да търся... Кой би паснал най-лесно?
- iGolf
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 22:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русe/London
- Контакти:
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.php?t=78009
Ето тук има доста сполучливи конверсии,много снимки и информация по смяна на двигателите на Т4,дано ти е от полза
Ето тук има доста сполучливи конверсии,много снимки и информация по смяна на двигателите на Т4,дано ти е от полза

- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Даи да видим тоя звяр
ако не е таина колега за колко го взе?/?//

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
The idiot написа:Mеханична помпа с boost сompensator ми трябва предполагам. Принципно това няма да е кой знае какъв проблем стига да знам от какво да е помпата. Ако трябва и еку ще сложа, само, че ми е мъгла малко инсталацията. Незнам и какъв мотор да търся... Кой би паснал най-лесно?
т4 ползва същото табло с бушоните както и голф3, пасат б4 разни сеати. Инсталацията е абсолютно никакъв проблем, как ще тръгваш да мислиш за механични помпи и други щуротии. Само разкачаш твоята и накачаш тази от тди, букси всичко е еднакво...
1.9 тди си влиза без никакво преправяне , както и скоростите от т4 на блока на тди. Проблем е с колектора и турбото, понеже опират в панела към купето.
Нека Иво с готините 18-ки да каже повече, все пак е с 1.9тди на Т4-ката си

- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Аве младежи, със сили свежи, Вий тия движоци за нищо ги немате, менкате ги кат носни кърпички. Интересното е, че почти всеки с малък движок почти винаги иска да го сменя с по-мощен.



- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
KingoftheROAD написа:Аве младежи, със сили свежи, Вий тия движоци за нищо ги немате, менкате ги кат носни кърпички.
движок предполагам е двигател, нали?
ами който може ги менка. аз лично толкова често носните кърпи не си ги сменям.
И да не стане кат с извънземните, дето всеки твърди че ги има, а никой не ги е виждал...ей го буса на Иво- avtohit77@abv.bg оригинално 2.4, в момента е 1.9тди AHU, свален от сеат ибиза. Качен е със помпата си, инсталацията, периферията. Кутията си е оригиналната. С изпускателен колектор и турбо от 1.6тд, което турбо е с по-големи и топла и студена част от това на 1.9тди. Кара се на 1.5 бара. Върви доста добре и е много икономичен при това.
От вчера е и с табло с електронния километраж(без жило) от пасат б4, с борд. комф(МФА) и темпомат, понеже електрониката го позволява. Въобще по буса се работи, но има още много работа и идеи за реализиране...
Така че тоя отговор смятам е достатъчен на колегата, за да знае че има реализиран такъв проект, става и да почне да подбира необходимите части за целта. Вече конкретни въпроси по изпълнението- към Иво.



- iGolf
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 22:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русe/London
- Контакти:
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Колко би струвал труда за тази манипулация?Двигател с периферия,инсталация и каквото и да е от мен да речем ?И за колко време би станала работата ми е интересно?
Според мен си заслужава смяната,ако буса е единственото возило в семейството и се разтрива всеки ден,може би по малкия разход ще даде отражение,а и пътуването извън града по тесните гадни български пътища ще дава по голямо предимство при изпреварване,ситуации...не знам поне аз така мисля и за това бих предприел такава смяна,макар че моя мърка много приятно и има мноооого хляб в него....
Според мен си заслужава смяната,ако буса е единственото возило в семейството и се разтрива всеки ден,може би по малкия разход ще даде отражение,а и пътуването извън града по тесните гадни български пътища ще дава по голямо предимство при изпреварване,ситуации...не знам поне аз така мисля и за това бих предприел такава смяна,макар че моя мърка много приятно и има мноооого хляб в него....

- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Благодария на Пешката много ми помогна работиихме много но стана звиара,на сабора щего видите.Колеги варви много яко 20.5 на 400м и ще го свалим още като време като разход за момента 6 на 100км мешано каране при скорост 100 120.А много коли ми завиждат за варвянето чао за сега ще помагаме какжвото можем чао. 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
да споделя една особеност от днес. Оказа се че при гуми 245/40/18 с таблото от пасат б4, буса дава около 11% грешка в отчитането- реалната скорост е по-голяма от отчетената. Примерно на стрелка е с 80, реално се движи с 90.
Разликата идва от това че таблото е разчетено при гуми 195/50(55)/15(или 205/50/15) на пасат, докато на буса са 195/70/15.
Специално разликата в показанието на скоростомера я решихме по следния начин: сменихме само скоростомера с такъв от пасат б4 вр6. Имаме Т4 1.9тди с 260 на километраж
За момента по този начин показва малко повече-пак към 10-на процента, но 245/40/18 са с малко по-ниски от оригиналния размер, и за в бъдеще ще се кара с 225/50/18, така че показанието ще е много близко до реалната скорост.
Изминатото разстояние и разхода обаче ще си остават с коефициент, няма начин там.
Буса е с код на кутията CRN- а именно 4.611 диф(което е добре) и 0.7556 5-та. Издирваме по-дълга 5-та предавка. Има бусове с 0.6хх но си мисля че е мисия невъзможна. В краен случай ще се сложи 0.717 от пасат 1.9 тд Б3. Ако някой има такива да се обажда. Целта е с подходящите гуми и предавка да върви с около 120 на 5-та при 3000 оборота, понеже мотора има достатъчно тяга.
Та така...

Разликата идва от това че таблото е разчетено при гуми 195/50(55)/15(или 205/50/15) на пасат, докато на буса са 195/70/15.
Специално разликата в показанието на скоростомера я решихме по следния начин: сменихме само скоростомера с такъв от пасат б4 вр6. Имаме Т4 1.9тди с 260 на километраж

За момента по този начин показва малко повече-пак към 10-на процента, но 245/40/18 са с малко по-ниски от оригиналния размер, и за в бъдеще ще се кара с 225/50/18, така че показанието ще е много близко до реалната скорост.
Изминатото разстояние и разхода обаче ще си остават с коефициент, няма начин там.
Буса е с код на кутията CRN- а именно 4.611 диф(което е добре) и 0.7556 5-та. Издирваме по-дълга 5-та предавка. Има бусове с 0.6хх но си мисля че е мисия невъзможна. В краен случай ще се сложи 0.717 от пасат 1.9 тд Б3. Ако някой има такива да се обажда. Целта е с подходящите гуми и предавка да върви с около 120 на 5-та при 3000 оборота, понеже мотора има достатъчно тяга.
Та така...

- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
Много хубав бус, браво ! 

- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
120 км/ч. при 3000 об на 5-та върви ACV мотор 2,5TDI с кутия AFK. смятах го по този калкулатор от руския форум. Иначе във википедията имаше и тема, и таблици със скоростните кутии на Т4. Иначе най-дългата 5-та която видях, съм я показал най-долу, но не знам какъв е смисълът, да не се получи голяма дупка между 4-та и 5-та предвид късия диференциал на CRN кутията...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: т4 1.9д смяна на двигател с 1.9 tdi
по отношение на кутиите- наясно сме каква кутия трябва- от 2.5тди. Намирането и обаче е проблемно, и най-вече е бая пари. Настоящата все пак не е с най-бавния диф- с 4.611 е.
Има вариант да се оптимизира- стига да намерим наякоя потрошена голф3 абф-ска, вр6 или пасат б4/голф3 тди.
ще се получи така:
1. 3.30 с/у 3.78 в момента
2. 1.94 с/у 2.12
3. 1.31 с/у 1.36 Ако се намери от пасат Б3 4-степенна кутия, щото такава кутия ще е буквално без пари, тя има 3-та с 1.19
4. оригиналната 0.97 (или 0.815 ако намерим въпросната 4-степенна)
5. 0.717 или по-дълга с/у 0.756 оригинално
Наскоро имах такива предавки, и ги сложих на вр-ска кутия,само че с по-къс диф, че колегата искаше по-къси скорости и въобще не съобразих че можеше да ги разменим с Т4-ката. А мотора е доста силен и такава кутия го спъва- и в ускорение и на дълго.
Дори и само 5-та предавка да се смени, пак става. За каква дупка м/у 4 и 5-та с 0.717 говориш при положение че ако в момента оригинално на 4-та върви със 100км/ч ,то ще е с 3600 об/мин и вкара 5-та, оборотите му ще паднат на 2800. А ако е с 0.717 ще паднат на 2.650. Ако на тия допълнително 150 оборота им викаш дупка... Да не говорим че 3600 оборота са си бая за дизелов мотор, и при смяната на следваща предавка при такива обороти е съвсем нормално да има пад от поне 1000оборота
Уточнвам при 3600 оборота на4-та, минавайки на 5-та оборотите ще паднат с 1000, но ако 4-та се смени на 2500, (които са 69км/ч), то при преминаване на 5-та(0.717) ще паднат на 1850об/мин. Съвсем нормално.
Ако се намери под 0.700 5-та още е още по-добре, че е безсмислено тоя бус да върви по всякакви баири на 5-та, все пак е турбомотор и разполага с доста голям въртящ момент
На 5-та предавка с 0.755 при гуми 195/70/15 върви с 106км/ч, с 0.717 ще върви с 112км/ч
При положение че ще се кара с 225/50/18 то това ще даде към 5% удължаване на предавките или ще се достигат 117км/ч
Това вече ще е добре
Има вариант да се оптимизира- стига да намерим наякоя потрошена голф3 абф-ска, вр6 или пасат б4/голф3 тди.
ще се получи така:
1. 3.30 с/у 3.78 в момента
2. 1.94 с/у 2.12
3. 1.31 с/у 1.36 Ако се намери от пасат Б3 4-степенна кутия, щото такава кутия ще е буквално без пари, тя има 3-та с 1.19
4. оригиналната 0.97 (или 0.815 ако намерим въпросната 4-степенна)
5. 0.717 или по-дълга с/у 0.756 оригинално
Наскоро имах такива предавки, и ги сложих на вр-ска кутия,само че с по-къс диф, че колегата искаше по-къси скорости и въобще не съобразих че можеше да ги разменим с Т4-ката. А мотора е доста силен и такава кутия го спъва- и в ускорение и на дълго.
Дори и само 5-та предавка да се смени, пак става. За каква дупка м/у 4 и 5-та с 0.717 говориш при положение че ако в момента оригинално на 4-та върви със 100км/ч ,то ще е с 3600 об/мин и вкара 5-та, оборотите му ще паднат на 2800. А ако е с 0.717 ще паднат на 2.650. Ако на тия допълнително 150 оборота им викаш дупка... Да не говорим че 3600 оборота са си бая за дизелов мотор, и при смяната на следваща предавка при такива обороти е съвсем нормално да има пад от поне 1000оборота
Уточнвам при 3600 оборота на4-та, минавайки на 5-та оборотите ще паднат с 1000, но ако 4-та се смени на 2500, (които са 69км/ч), то при преминаване на 5-та(0.717) ще паднат на 1850об/мин. Съвсем нормално.
Ако се намери под 0.700 5-та още е още по-добре, че е безсмислено тоя бус да върви по всякакви баири на 5-та, все пак е турбомотор и разполага с доста голям въртящ момент
На 5-та предавка с 0.755 при гуми 195/70/15 върви с 106км/ч, с 0.717 ще върви с 112км/ч
При положение че ще се кара с 225/50/18 то това ще даде към 5% удължаване на предавките или ще се достигат 117км/ч
Това вече ще е добре

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта