Много често слушам едни или други мнения за най-доброто масло за дизелов двигател на 150-200 000 км и отгоре. Какви са вашите впечатления и опит?
Предстои ми поредната смяна на масло и сега май клоня към Motul, че дори Ваското 1 го препоръча...
Вие какво мислите?
Какво масло използвате за вече поостарелите ни ДВГ?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
на фона на безброините теми за маслото аз като притежател на една от гореспоменатите млади колици стигам до следните размисли :
колата е стара - значи 15W-40.... ( нека е по гъсто)
ama времето е топло значи 15W-50 ....
ама моето не го гори- значи 15W-50 - полусинтетика
ама полусинтетиката ( макар и 15W ) прочиства двигателя - може да текне отнякъде
ама Мотул 6100 е по добре за турбото от 4100 ама е 80% синтетика - виж нагоре...
ама Мотул 6100 е за всичко бензин дизел т .е не е точно за дизел ама виж нагоре
И сега се чудя какво да направя - какво масло по дяволите да сложа?!
колата е от подписа....
и накрая се появява и лики моли с тяхната добавка ( с която съм ) в Кастрола в момента и която лично си сложих на паркинга пред Кауфланд и мога да се закълна че дфвигателя замърмори мазно мазно след няколко минути.....
А бе лудница .... не мога да взема решение защото не мога да претегля доводите от по горе - някои ако има нещо в предвид нека спомене....
Колега надявам се не се сърдиш че се набутах в темата ти ама си помислих че идеално се допълва с твоя въпрос .... ако не кажи и ще се местим....
пс И като си помисля , че мога да се изкъпя в синтетично масло с цена над 30 лева литъра което обаче не мога да сложа в колата защото е за компресори направо ми е мъка
колата е стара - значи 15W-40.... ( нека е по гъсто)
ama времето е топло значи 15W-50 ....
ама моето не го гори- значи 15W-50 - полусинтетика
ама полусинтетиката ( макар и 15W ) прочиства двигателя - може да текне отнякъде
ама Мотул 6100 е по добре за турбото от 4100 ама е 80% синтетика - виж нагоре...
ама Мотул 6100 е за всичко бензин дизел т .е не е точно за дизел ама виж нагоре
И сега се чудя какво да направя - какво масло по дяволите да сложа?!
колата е от подписа....
и накрая се появява и лики моли с тяхната добавка ( с която съм ) в Кастрола в момента и която лично си сложих на паркинга пред Кауфланд и мога да се закълна че дфвигателя замърмори мазно мазно след няколко минути.....
А бе лудница .... не мога да взема решение защото не мога да претегля доводите от по горе - някои ако има нещо в предвид нека спомене....
Колега надявам се не се сърдиш че се набутах в темата ти ама си помислих че идеално се допълва с твоя въпрос .... ако не кажи и ще се местим....

пс И като си помисля , че мога да се изкъпя в синтетично масло с цена над 30 лева литъра което обаче не мога да сложа в колата защото е за компресори направо ми е мъка

- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Колега Juve, именно за това реших да пусна подобна тема... Много мнения, но при различни автомобили. За момента никой не ме е смъмрил, че не използвам търсачката - използвах я, прочел съм нещата, които ме интересуват, но времето лети и мненията се допълват и променят
За момента съм с 10W40, но всички казват: 15W50. Да, ама кое от всички препоръчани масла от множеството теми посветени на този въпрос е за дизел на 170 000 км, с отличен двигател и малко течове

За момента съм с 10W40, но всички казват: 15W50. Да, ама кое от всички препоръчани масла от множеството теми посветени на този въпрос е за дизел на 170 000 км, с отличен двигател и малко течове

- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
SMEL написа:Преди два дена сложих TOTAL-QUARTC-7000 10W40 и съм многодоволен,мотора омекана,клапаните причукват по малко като запаля.
Последно и аз такова сложих /беше промоция в Метро/ и засега 2000км нямам забележки по работата на двигателя. Гледам че сега пак го пускат в Метро на цена 48лв с ДДС за туба 5л. !
- protoberans
- Мнения: 85
- Регистриран на: Пон 31 юли 2006 13:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
А бе въпроса за маслата е малко...гламав.
Защото в книжката на моята италианка
изрично си пише 15W-40 за основно масло при "нормален климат" Гложди ме факта, че тогава , в далечната 92' за синтетика маалко трудно би се вредил един пассатор .... и тук е главния момент: досега моята щайга само информативно си проверява маслото на вкус- как да "рискувам " с полусинтетика" дето да измие италианските запушалки по маслената система
, че и на всичко отгоре да му сложа и по "рядко" масло от предписаното от Ханс 15W .... не че е нещо болка за умиране ако шурне, ама не мислите ли че най-боли , когато успееш да си го забиеш сам?
Еи за това са всичките приказки.....
пс
Колега , виждам на няколко места, че си голям фен на тази марка
И понеже в този форум повечето се оказаха компютърджии, ще ме разберат ако дам примера, че за тебе да се говори за Кастрол е все едно да хвалиш Били Гей на заклет линуксар ...






пс
Castrol (много, мноого зле,
Колега , виждам на няколко места, че си голям фен на тази марка




Слагай Кастрол, аз карах само с 15W40 бях писал на кастрол ако сменя с с 10w60 ще има ли проблем. Отговориха ми да не го правя, че имало опасност да се разложат отлаганията от минералното масло.
Аз обаче го смених и в началото ми глътна половин литър за много малко километри, а нормално към литър на 10 000.
Притесних се, но след това заспа не мърда и вече 13 000 и още литър не съм долял.
Аз обаче го смених и в началото ми глътна половин литър за много малко километри, а нормално към литър на 10 000.
Притесних се, но след това заспа не мърда и вече 13 000 и още литър не съм долял.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Притесних се, но след това заспа не мърда и вече 13 000 и още литър не съм долял.
Ами колега, не си посочил какъв ти е автомобила , ама има 3 вероятности:
1 ва - караш кола, която е за увеличен пробег м/у смяна на маслата т.е млада на години
2 колата ти не е дизел
3 колата ти е дизел но не обръщаш внимание , че маслото се сменя на 7500 на старите печки....
към коя група да те причислим ?

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Незнам коя група е ама 10W40 е за 10 000 км.А 5W40 е за към 15 000.Така чме маи е пропуснал да сменя.Иначе и аз наблюдавам подобно нещо.Значи колата я купих 178 000 по километраж-сещаи се колко над тях е като е ТДИ
Смених маслото при познат маистор на баща ми и тои се престара с 5W40 не го беше налял до горе и колата доста бързо го изгълта и се наложи да долея до горе-след това леко продължи да си папка масалце и така до 190 000 го смених-беше на минимума на чертичките(не на огъвката на щеката).Направих грешката отново да дам на баща ми да закара колата за мислото и въпреки че му казах 10W40 отново наля 5W40-вече на 194 000 и е изгорила една чертичка което си е доста малко имаики предвид че интеркулера си ми и омаслин.Което започва да ме навижда на мисалта че има нещо подобно което пише колегата като смениш маслото почва да гори и после спира.

- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Какво масло използвате за вече поостарелите ни ДВГ?
Мисля,че търсачката ще ти изкара доста,та ако не и предостатъчно теми за масла!Едва ли за нещо друго е писано толкова много във форума!Маслото-според състоянието на двигателя-компресия,течове от гарнитури,шум на повдигачи,състояние на турбина-ако нямаш проблеми по гореизброените неща- вискозитет 10W40!Марка- това вече е труден избор!Мотул е о,к!Smeagol написа:Много често слушам едни или други мнения за най-доброто масло за дизелов двигател на 150-200 000 км и отгоре. Какви са вашите впечатления и опит?
Предстои ми поредната смяна на масло и сега май клоня към Motul, че дори Ваското 1 го препоръча...
Вие какво мислите?
Последна промяна от веселин на Нед 27 авг 2006 22:16, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 38 госта