Какво масло използвате за вече поостарелите ни ДВГ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Какво масло използвате за вече поостарелите ни ДВГ?

Мнениеот buller » Сря 23 авг 2006 16:49


Много често слушам едни или други мнения за най-доброто масло за дизелов двигател на 150-200 000 км и отгоре. Какви са вашите впечатления и опит?
Предстои ми поредната смяна на масло и сега май клоня към Motul, че дори Ваското 1 го препоръча...
Вие какво мислите?




Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Сря 23 авг 2006 17:27


Минерално 15W40 или 20W40 какво друго :? Слагай Castrol и не му мисли много много :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 23 авг 2006 19:06


на фона на безброините теми за маслото аз като притежател на една от гореспоменатите млади колици стигам до следните размисли :
колата е стара - значи 15W-40.... ( нека е по гъсто)
ama времето е топло значи 15W-50 ....
ама моето не го гори- значи 15W-50 - полусинтетика
ама полусинтетиката ( макар и 15W ) прочиства двигателя - може да текне отнякъде
ама Мотул 6100 е по добре за турбото от 4100 ама е 80% синтетика - виж нагоре...
ама Мотул 6100 е за всичко бензин дизел т .е не е точно за дизел ама виж нагоре
И сега се чудя какво да направя - какво масло по дяволите да сложа?!
колата е от подписа....
и накрая се появява и лики моли с тяхната добавка ( с която съм ) в Кастрола в момента и която лично си сложих на паркинга пред Кауфланд и мога да се закълна че дфвигателя замърмори мазно мазно след няколко минути.....
А бе лудница .... не мога да взема решение защото не мога да претегля доводите от по горе - някои ако има нещо в предвид нека спомене....
Колега надявам се не се сърдиш че се набутах в темата ти ама си помислих че идеално се допълва с твоя въпрос .... ако не кажи и ще се местим....:)

пс И като си помисля , че мога да се изкъпя в синтетично масло с цена над 30 лева литъра което обаче не мога да сложа в колата защото е за компресори направо ми е мъка :)


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Чет 24 авг 2006 11:58


Колега Juve, именно за това реших да пусна подобна тема... Много мнения, но при различни автомобили. За момента никой не ме е смъмрил, че не използвам търсачката - използвах я, прочел съм нещата, които ме интересуват, но времето лети и мненията се допълват и променят :wink:
За момента съм с 10W40, но всички казват: 15W50. Да, ама кое от всички препоръчани масла от множеството теми посветени на този въпрос е за дизел на 170 000 км, с отличен двигател и малко течове :oops:


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Чет 24 авг 2006 12:53


Преди два дена сложих TOTAL-QUARTC-7000 10W40 и съм многодоволен,мотора омекана,клапаните причукват по малко като запаля.


Потребителски аватар
faint
Мнения: 704
Регистриран на: Вто 23 май 2006 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот faint » Чет 24 авг 2006 13:27


Откак сложих турбото карам само с някво Formula Q8 15W-40... и съм доста доволен от него.. от сервиза ми го дадаха ...цената .. май около 30-32 лв 4л. туба


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 24 авг 2006 17:06


SMEL написа:Преди два дена сложих TOTAL-QUARTC-7000 10W40 и съм многодоволен,мотора омекана,клапаните причукват по малко като запаля.


Последно и аз такова сложих /беше промоция в Метро/ и засега 2000км нямам забележки по работата на двигателя. Гледам че сега пак го пускат в Метро на цена 48лв с ДДС за туба 5л. !


Потребителски аватар
protoberans
Мнения: 85
Регистриран на: Пон 31 юли 2006 13:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот protoberans » Пет 25 авг 2006 13:58


faint написа:Откак сложих турбото карам само с някво Formula Q8 15W-40... и съм доста доволен от него.. от сервиза ми го дадаха ...цената .. май около 30-32 лв 4л. туба


и аз карам с Q8 ще рече Кувейт иначе рафинерията е Белгийска.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Съб 26 авг 2006 22:41


Само 10W40 слагам аз, досега съм слагал Havoline (много доволен), Mobil1 (пак доволен) и Castrol (много, мноого зле, на 2000км го смених, и то защото ходих до морето..)

Още повече пък 20W40 Castrol - не причинявай това на двигателя си :bishop


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 27 авг 2006 12:45


А бе въпроса за маслата е малко...гламав. :) Защото в книжката на моята италианка :? изрично си пише 15W-40 за основно масло при "нормален климат" Гложди ме факта, че тогава , в далечната 92' за синтетика маалко трудно би се вредил един пассатор .... и тук е главния момент: досега моята щайга само информативно си проверява маслото на вкус- как да "рискувам " с полусинтетика" дето да измие италианските запушалки по маслената система ;) , че и на всичко отгоре да му сложа и по "рядко" масло от предписаното от Ханс 15W .... не че е нещо болка за умиране ако шурне, ама не мислите ли че най-боли , когато успееш да си го забиеш сам? 8) Еи за това са всичките приказки..... :lol:

пс
Castrol (много, мноого зле,

Колега , виждам на няколко места, че си голям фен на тази марка :) И понеже в този форум повечето се оказаха компютърджии, ще ме разберат ако дам примера, че за тебе да се говори за Кастрол е все едно да хвалиш Били Гей на заклет линуксар ... :lol: :lol: :D


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Нед 27 авг 2006 13:25


Слагай Кастрол, аз карах само с 15W40 бях писал на кастрол ако сменя с с 10w60 ще има ли проблем. Отговориха ми да не го правя, че имало опасност да се разложат отлаганията от минералното масло.
Аз обаче го смених и в началото ми глътна половин литър за много малко километри, а нормално към литър на 10 000.
Притесних се, но след това заспа не мърда и вече 13 000 и още литър не съм долял.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 27 авг 2006 17:00


Притесних се, но след това заспа не мърда и вече 13 000 и още литър не съм долял.

Ами колега, не си посочил какъв ти е автомобила , ама има 3 вероятности:
1 ва - караш кола, която е за увеличен пробег м/у смяна на маслата т.е млада на години
2 колата ти не е дизел
3 колата ти е дизел но не обръщаш внимание , че маслото се сменя на 7500 на старите печки....
към коя група да те причислим ? :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 27 авг 2006 19:21


Незнам коя група е ама 10W40 е за 10 000 км.А 5W40 е за към 15 000.Така чме маи е пропуснал да сменя.Иначе и аз наблюдавам подобно нещо.Значи колата я купих 178 000 по километраж-сещаи се колко над тях е като е ТДИ :cry: Смених маслото при познат маистор на баща ми и тои се престара с 5W40 не го беше налял до горе и колата доста бързо го изгълта и се наложи да долея до горе-след това леко продължи да си папка масалце и така до 190 000 го смених-беше на минимума на чертичките(не на огъвката на щеката).Направих грешката отново да дам на баща ми да закара колата за мислото и въпреки че му казах 10W40 отново наля 5W40-вече на 194 000 и е изгорила една чертичка което си е доста малко имаики предвид че интеркулера си ми и омаслин.Което започва да ме навижда на мисалта че има нещо подобно което пише колегата като смениш маслото почва да гори и после спира.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Какво масло използвате за вече поостарелите ни ДВГ?

Мнениеот веселин » Нед 27 авг 2006 19:23


Smeagol написа:Много често слушам едни или други мнения за най-доброто масло за дизелов двигател на 150-200 000 км и отгоре. Какви са вашите впечатления и опит?
Предстои ми поредната смяна на масло и сега май клоня към Motul, че дори Ваското 1 го препоръча...
Вие какво мислите?
Мисля,че търсачката ще ти изкара доста,та ако не и предостатъчно теми за масла!Едва ли за нещо друго е писано толкова много във форума!Маслото-според състоянието на двигателя-компресия,течове от гарнитури,шум на повдигачи,състояние на турбина-ако нямаш проблеми по гореизброените неща- вискозитет 10W40!Марка- това вече е труден избор!Мотул е о,к!

Последна промяна от веселин на Нед 27 авг 2006 22:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 27 авг 2006 19:30


И аз гласувам за 10W40.15W40 е прекалено да не споменавам за 20



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта