Питане за калиброване на датчик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
PavlinPufi
Мнения: 161
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
Двигател: ATJ-2000
Местоположение: Варна

Питане за калиброване на датчик

Мнениеот PavlinPufi » Вто 10 ное 2009 9:40


Колеги знам че има много по темата,но искам по точна препоръка.Колата е VW VENTO 1.8-93G.90k.-бензин.Температурата при загрял двигател ми отчита следното;На таблото 70C.в казанчето 90c.мерено с термо сонда.Какво сапротивление трябва да сложа на кабела които отива към таблото и с какви параметри.Благодаря предварително.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 9:51


Tова ще ти свърши работа. Успех.

Но проблема е или в самия датчик или системата в таблото.
Като замериш омовете ще разбереш кое лъже.


Потребителски аватар
PavlinPufi
Мнения: 161
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
Двигател: ATJ-2000
Местоположение: Варна

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот PavlinPufi » Вто 10 ное 2009 10:19


Това параметрите на датчика лиса или различните сапротивления поставяни допълнително към датчика.


Потребителски аватар
theraven
Мнения: 2358
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
Двигател: SDI
Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
Контакти:

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот theraven » Вто 10 ное 2009 10:26


Таблицата ти показва какво съпротивление трябва има правилно работещ датчик при различните температури. Ако се окаже, че датчика не мери правилно най-добре го смени с нов, щото както виждаш съпротивлението не се променя линейно и с добавъчния резистор ше ошашкаш колата.


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот vladovelin » Вто 10 ное 2009 10:55


От таблицата се вижда, че при 20С съпротивлението е голямо, а при 80С много по-малко. Ако включиш във веригата допълнително съпротивление, ще показва по-ниска температура.Ако датчика ти е изправен,някъде по веригата има лоша връзка и затова ти показва 70 а не 90.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот Andonov » Вто 10 ное 2009 11:09


oфф: ами за паралелно свързване чул ли си?


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот ZeroCool » Чет 28 юли 2011 1:31


имам същия проблем......и въобще бях изключил че в датата има дадени съпротивленията

10x много


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот pas1.8mi » Чет 28 юли 2011 6:45


PavlinPufi написа:Колеги знам че има много по темата,но искам по точна препоръка.Колата е VW VENTO 1.8-93G.90k.-бензин.Температурата при загрял двигател ми отчита следното;На таблото 70C.в казанчето 90c.мерено с термо сонда.Какво сапротивление трябва да сложа на кабела които отива към таблото и с какви параметри.Благодаря предварително.


Провери си таблото за спукана спойка при стабилизатора на напрежение!Има писано по въпроса! :да:


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот Mapoka » Чет 28 юли 2011 18:32


Имайте предвид че данните от Аутодата, не са за таблото, а за компютъра. Стойностите които са дадени в тази таблица са в пъти по големи от тези които са на термосъпротивлението на страна табло.
С каква е графиката на датчика, не съм си играл да свалям, но по спомен като се заигравах със таблото (моето беше също така, показваше 70 вместо 90) на 90гр има някъде около 100ом (стойността е по спомен, не претендирам за точност).
Иначе автора на темата може да потърси с търсачката има доста писано, може да сложи съпротивление паралелно, или най лесния вариант да направи уреда на 12в (в момента е на 10). НО преди всичко да пробва с друг датчик, дали от някой или нов за 10-15 лв, да се провери дали и датчика не е друг тип. Понежа аз като сложих датчик от 13 лв започна да ми показва 75гр, докато този датчик на здраво табло дава 100-110.

Едит:
Те ти една тема в която може и да намериш нещо полезно


damian d
Мнения: 73
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 14:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане за калиброване на датчик

Мнениеот damian d » Чет 28 юли 2011 20:51


Колега PavlinPufi, имах проблем като твоя с показанията на датчика за таблото. Показваше 70, реално беше 90. Проблема го реших със смяна на датчика с нов. Около 7-8лв., италиански от Косер до Строителния техникум. Успех. :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ssssl и 81 госта