Питане за калиброване на датчик
- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Питане за калиброване на датчик
Колеги знам че има много по темата,но искам по точна препоръка.Колата е VW VENTO 1.8-93G.90k.-бензин.Температурата при загрял двигател ми отчита следното;На таблото 70C.в казанчето 90c.мерено с термо сонда.Какво сапротивление трябва да сложа на кабела които отива към таблото и с какви параметри.Благодаря предварително.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Питане за калиброване на датчик
Tова ще ти свърши работа. Успех.
Но проблема е или в самия датчик или системата в таблото.
Като замериш омовете ще разбереш кое лъже.
Но проблема е или в самия датчик или системата в таблото.
Като замериш омовете ще разбереш кое лъже.
- PavlinPufi
- Мнения: 161
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 18:05
- Автомобил: VW PASSAT 1.9TDI PD
- Двигател: ATJ-2000
- Местоположение: Варна
Re: Питане за калиброване на датчик
Това параметрите на датчика лиса или различните сапротивления поставяни допълнително към датчика.
- theraven
- Мнения: 2358
- Регистриран на: Сря 05 мар 2008 15:56
- Автомобил: Golf Mk4 Sport Edition
- Двигател: SDI
- Местоположение: Нова Загора/София/Лондон
- Контакти:
Re: Питане за калиброване на датчик
Таблицата ти показва какво съпротивление трябва има правилно работещ датчик при различните температури. Ако се окаже, че датчика не мери правилно най-добре го смени с нов, щото както виждаш съпротивлението не се променя линейно и с добавъчния резистор ше ошашкаш колата.
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Питане за калиброване на датчик
От таблицата се вижда, че при 20С съпротивлението е голямо, а при 80С много по-малко. Ако включиш във веригата допълнително съпротивление, ще показва по-ниска температура.Ако датчика ти е изправен,някъде по веригата има лоша връзка и затова ти показва 70 а не 90.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Питане за калиброване на датчик
oфф: ами за паралелно свързване чул ли си?
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Питане за калиброване на датчик
имам същия проблем......и въобще бях изключил че в датата има дадени съпротивленията
10x много
10x много
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Питане за калиброване на датчик
PavlinPufi написа:Колеги знам че има много по темата,но искам по точна препоръка.Колата е VW VENTO 1.8-93G.90k.-бензин.Температурата при загрял двигател ми отчита следното;На таблото 70C.в казанчето 90c.мерено с термо сонда.Какво сапротивление трябва да сложа на кабела които отива към таблото и с какви параметри.Благодаря предварително.
Провери си таблото за спукана спойка при стабилизатора на напрежение!Има писано по въпроса!

- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Питане за калиброване на датчик
Имайте предвид че данните от Аутодата, не са за таблото, а за компютъра. Стойностите които са дадени в тази таблица са в пъти по големи от тези които са на термосъпротивлението на страна табло.
С каква е графиката на датчика, не съм си играл да свалям, но по спомен като се заигравах със таблото (моето беше също така, показваше 70 вместо 90) на 90гр има някъде около 100ом (стойността е по спомен, не претендирам за точност).
Иначе автора на темата може да потърси с търсачката има доста писано, може да сложи съпротивление паралелно, или най лесния вариант да направи уреда на 12в (в момента е на 10). НО преди всичко да пробва с друг датчик, дали от някой или нов за 10-15 лв, да се провери дали и датчика не е друг тип. Понежа аз като сложих датчик от 13 лв започна да ми показва 75гр, докато този датчик на здраво табло дава 100-110.
Едит:
Те ти една тема в която може и да намериш нещо полезно
С каква е графиката на датчика, не съм си играл да свалям, но по спомен като се заигравах със таблото (моето беше също така, показваше 70 вместо 90) на 90гр има някъде около 100ом (стойността е по спомен, не претендирам за точност).
Иначе автора на темата може да потърси с търсачката има доста писано, може да сложи съпротивление паралелно, или най лесния вариант да направи уреда на 12в (в момента е на 10). НО преди всичко да пробва с друг датчик, дали от някой или нов за 10-15 лв, да се провери дали и датчика не е друг тип. Понежа аз като сложих датчик от 13 лв започна да ми показва 75гр, докато този датчик на здраво табло дава 100-110.
Едит:
Те ти една тема в която може и да намериш нещо полезно
Re: Питане за калиброване на датчик
Колега PavlinPufi, имах проблем като твоя с показанията на датчика за таблото. Показваше 70, реално беше 90. Проблема го реших със смяна на датчика с нов. Около 7-8лв., италиански от Косер до Строителния техникум. Успех. 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта