много се спори кой тип двигател - дизеловия или бензиновия е по-надежден. И двата типа си имат привърженици до край и заклети врагове

Vento написа:1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
niksisoft написа:Vento написа:1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
1. Не съм съгласен че е по-прост конструктивно от дизела. Какво има повече дизела от бензиновия двигател?????
2. Да но пък дизела работи на много по-ниски обороти и при правилна експлоатация има много по-дълъг живот от бензиновия. Освен това по-високото налягане не е проблем - всичко си е пресметнато.
3. Какво му е на принципа на работа. Дизела е хубав защото няма карборатори и т.н. и 100 неща за настройки и диагностика.
4. Е тука съм 100% съгласен с тебе.
Най важното е на какво ще попаднеш. Аз мойто Голфе 1.6Д го взех преди 5 годинки и няма почти никакви грижи, не съм пипал помпи, центровки и т.н. Харчи 5 - 5.5 градско /сега зимата нещо се вдигна разхода - 6 и нещо/. Тракторче си е ама нали не ходя пеша и ми върши работа.
Vento написа:Хахахахаха -
БЕНЗИНОВИЯТ двигател е по-надежден много ясно:
1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
...... и още, и още... Спрете с тия ТРАКТОРИ!
Toledo написа:Vento написа:Хахахахаха -
БЕНЗИНОВИЯТ двигател е по-надежден много ясно:
1. По-прост е конструктивно (по-малко детайли, по малко натоварени);
2. Работи на много по-малки налягания (до 13-15bar) и натоварвания от дизеловия (25-40bar).
3. Принципът на работа на дизела е гаден - самовзривяване на всеки такт, при бензиновия - принудително контролирано запалване чрез искра.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
...... и още, и още... Спрете с тия ТРАКТОРИ!
С уговорката, че говорим за двигатели, които са в съвременните масови автомобили, отговарям по точки :
1. Пълна глупост, ако вземеш предвид и всички спомагателни системи - за справка погледни в техническите раздели за какво става въпрос - безкрайни проблеми на всякакви бензинови коли и съвсем малко за дизели
2. Материалите за моторите са съобразени с това и не случайно товарните камиони си изкарват по няколкостотин хиляди км
3. Кво значи гаден - аз сега да го съжалявам ли тоя мотор
4. Едно време в учебника по физика пишеше КПД 20-25% при бензина и 35% при дизела. Сега не знам как е, но защо ли тогава дизелите са по-икономични ?
5. За някое Ферари ли говорим или за масовите коли ? Вижте януарския брой на АутоБилд - една статия за това как новото дизелово / серийно / БМВ издухва бензиновите.
Та това за "тракторите"И понеже темата беше за надежността - погледнете отново техническите консултации. Направо се кефя, че от 12г. не знам кво е тва карбуратор, клапи, инжекциони, ЕКУ-та, компове, датчици за кво ли не, ламбди, режими и т.н.
4. Бензиновият има по-голямо КПД (макар че новите дизели яко догонват)...
5. От бензинов се вади по-лесно и по-голяма литрова мощност (не ми се спори по темата, но мощности от 1.000к.с. от литър са постижими вече, при дизел НЕМА НАЧИН!);
Vento написа:niksisoft - ти гледаш от твоята камбанария...
- "Какво има повече дизела от бензиновия двигател?" - ГНП, подсилен стартер, ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ, хич не е малко...
- "работи на много по-ниски обороти" - налягането си е налягане - на всякакви обороти!
- "Какво му е на принципа на работа" - ами нищо - докато при бензиновоя се запалва сместа от иска, при дизела се самовзривява на ВСЕКИ един оборот.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта