Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот doktora » Чет 28 юли 2011 11:51


Здравейте Колеги!
Малко предистория преди да задам въпросите си.
Преди 2 седмици, връщайки се от южното ни черноморие, 20 км преди Бургас, имах нещастието колата да угасне в движение и да не запали повече. Със съпругата ми преживяхме огромен кошмар, защото колата угасна точно в участък на завой и където се караше с голяма скорост. Благодаря на Господ :bowdown че ни опази живи и здрави от спиращите и профучаващите на сантиметри покрай нас коли. Убедих се, че ние Българите сме станали много зли, безчувствени, грубияни и непукисти, защото вместо да спре някой колега и да ни предложи помощ, примерно да ни издърпа до по безопасно място, вместо това получавахме псувни и бибиткания.
Последва 120 км буксир до Ямбол, където ни чакаше майсторче-жичкаджия, който установи изгоряла бобина-комутатор. След смяната на комутатора, майсторчето ми препоръча да сменя кабели и свещи, защото те може да са причината той да изгори. Свещите са някъде на около 65 000 км, а кабелите - нямам си никаква представа.
Снощи реших да закарам колата на тъмно и да погледна дали има искрене около кабелите. Със сигурност видях такова от няколко места на централния кабел и почти никакво от другите кабели. Но друго ми направи огромно впечатление - при подаване на повече газ, под металните накрайници на кабелите, непосредствено на самия вход и на 4-те свещи, се образуваше ореол/кръг от искри. Това ме озадачи много и не ми се стори никак нормално ...
Взел съм решение в близките няколко дена да купя нови кабели Тесла от магазин Косер и нови триполюсни свещи ( двоумя се каква марка да са и от къде )?!
Но питането ми към вас е по скоро за ореолите от искри около всяка свещ - нормално ли е това и каква може да е причината?

Последна промяна от doktora на Чет 28 юли 2011 12:08, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот mupk0 » Чет 28 юли 2011 11:55


Аз преди да сменя мойте кабели не забелязах такъв ореол,но за сметка на това си перяха през кабела.Защо не вземеш свещи за газ.Гледам караш на Газ?Аз лично на моята 2ка сложих свещи за газ и съм доволен.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот Dpop » Чет 28 юли 2011 13:13


Не е нормално. Проверявал съм старите си кабели за светлинни ефекти на тъмно и не имало такива, въпреки това ги смених.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот stefan4o » Чет 28 юли 2011 13:16


doktora написа:Здравейте Колеги!
Малко предистория преди да задам въпросите си.
Преди 2 седмици, връщайки се от южното ни черноморие, 20 км преди Бургас, имах нещастието колата да угасне в движение и да не запали повече. Със съпругата ми преживяхме огромен кошмар, защото колата угасна точно в участък на завой и където се караше с голяма скорост. Благодаря на Господ :bowdown че ни опази живи и здрави от спиращите и профучаващите на сантиметри покрай нас коли. Убедих се, че ние Българите сме станали много зли, безчувствени, грубияни и непукисти, защото вместо да спре някой колега и да ни предложи помощ, примерно да ни издърпа до по безопасно място, вместо това получавахме псувни и бибиткания.
Последва 120 км буксир до Ямбол, където ни чакаше майсторче-жичкаджия, който установи изгоряла бобина-комутатор. След смяната на комутатора, майсторчето ми препоръча да сменя кабели и свещи, защото те може да са причината той да изгори. Свещите са някъде на около 65 000 км, а кабелите - нямам си никаква представа.
Снощи реших да закарам колата на тъмно и да погледна дали има искрене около кабелите. Със сигурност видях такова от няколко места на централния кабел и почти никакво от другите кабели. Но друго ми направи огромно впечатление - при подаване на повече газ, под металните накрайници на кабелите, непосредствено на самия вход и на 4-те свещи, се образуваше ореол/кръг от искри. Това ме озадачи много и не ми се стори никак нормално ...
Взел съм решение в близките няколко дена да купя нови кабели Тесла от магазин Косер и нови триполюсни свещи ( двоумя се каква марка да са и от къде )?!
Но питането ми към вас е по скоро за ореолите от искри около всяка свещ - нормално ли е това и каква може да е причината?

Май е най-добре да смениш комплект - свещи, кабели, капачка, палец. Свещите триполюсни трудно ще намериш, но триелектродни е по-вероятно да има mhihi Вземи си такива, които ти препоръчва производителя по каталог.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3074
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот escrime » Чет 28 юли 2011 13:32


Такива ореоли искри и аз не съм виждал...

Иначе от мен глас за NGK BUR6ET. Мисля, че това е заводската спецификация за 1.8 моно. Моите ги купувах от Ауто Плюс и съм доволен.

Както е посъветвал Стефанчо, смени и палец и капачка, дори да изглеждат добре. Прав е и за забележката - триелектродни, полюсите са си полюси.

П.П.: Радвам се, че сте се оправили благополучно след такава неприятност! :да:


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот doktora » Чет 28 юли 2011 15:16


Свещи за газ - ползвал съм едноелектродни на Бриск, но разлика във ускорение/разход не съм забелязал.
Колега stefan4o , благодаря за уместната забележка относно триполюсните и триелектродните свещи :да: . Мисля първо да сменя кабели и свещи. Кабелите - все още клоня към "Тесла" от магазин Косер, а свещите ще ги взема от магазин на Шкода ( "Еуратек Ауто" ) - NGK BUR6ET Long Life, 3 електродни с топлинно число 6.
Капачката и палеца ще ги оставя последни - сменяни са миналата година и с тях съм изминал около 10 000 км.

П.П. Една корекция - сега погледнах в сервизната книжка която си водя и установявам че дистрибуторната капачка и палеца са сменяни преди 2 год и съм изминал 25 000 км. По какво мога да разбера дали са за смяна тези 2 неща?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот stefan4o » Чет 28 юли 2011 15:38


Отвори и ги огледай. Ако изровя снимката на старата ми капачка ще ти покажа какво е за смяна mhihi


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот doktora » Пон 08 авг 2011 10:50


Здравейте!
Смених кабелите с нови Тесла и имам чувството че колата стана по пъргава, като че ли се увеличи мощността. Свещите ще ги сменям тези дни, защото ги нямаха в наличност в Еуратек.
След това отново ще погледна на тъмно, какво е положението под капака.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот parno » Пон 08 авг 2011 11:14


няколко човека вече ми казват да махна металните части на лулите заради газовата
не знам каква е всъщност идеята но може би има нещо общо с проблема
някой ще обясни ли?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот zfa159 » Пон 08 авг 2011 11:54


ами аз лично си махам металните лули още като си купя новите кабели и живота им определено се удължава значително :) Пробвал съм много варианти за кабели,както и имам много наблюдения над клиентски коли с различни марки и модели кабели и засега най-доброто съотношение цена-качество-живот остава в полза на Тесла,които ги продават в Косер.Взимаш си нови,махаш им металните лули и си капитан поне 40-50 000км (до сега съм минал 35 000 с тях и нито един нито е взел да избива,нито да има каквато и да е драма с вървежа) :)
А за бобините - точно за това си карам една в багажника и препоръчвам на всеки да го прави,понеже са си на години вече и тези нецилиндричните са си слабо място на модела ;)
А за лулите - метала отвън много започва да пречи,когато започне да пробива някой кабел или свещ,понеже мигновено 100% от искрата минава към него и не започва да се задъхва колата и да прекъсва по малко от време на време,а от раз остава на 3 или по-малко цилиндри.Отделно металния щит загрява горната част на кабела и точно там започва да пробива,което дори може и да не се вижда,защото може да е директно под лулата.За това ги махам още като си купя кабелите и по 40-50 000 не сменям нито свещи,нито кабели,без да имам какъвто и да е проблем със запалването и колата да си работи чудесно на газ.
:beer


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот doktora » Вто 09 авг 2011 15:01


Колега zfa159 , неслучайно си един от потребителите в форума, които съм ги добавил в графа Приятели , най-малкото заради правилните, точни, навременни и ценни съвети :bowdown :beer .
Според мен има голяма логика в това което си написал и честно казано се замислих дали да не постъпя по същия начин като теб с лулите. Освен да се закрепи по стабилно кабела за свеща и за да не достига влага а от там и да не се окислява контактната площ, за какво друго служат лулите?
Относно бобината-комутатор - след преживяния ужас на връщане от морето и след като ми казаха че новата бобина-комутатор е някаква китайка ( купихме я в 23:30 часа, неделя , от малко магазинче в Ямбол, за 65 лв ), твърдо съм решил в най-скоро време да взема една втора употреба за 40 лв и да я сложа в багажника. Ако обмисляте в скоро време дълго пътуване, най-горещо ви препоръчвам да направите същото :012:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот mupk0 » Вто 09 авг 2011 20:40


как по-точно се махат лулите от самите кабели?


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот keymaker » Сря 10 авг 2011 6:52


с една отвертка и клещи огледай ги хубаво и ще видиш къде са сглобени чрез сгъване и пещипване на двете половини.Достатъчно е да ги освободиш от едната страна и със сила (без много умствена дейност) разчекваш двете половини и те се саморазглобяват.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот i.e.i » Сря 10 авг 2011 9:05


mupk0 написа:как по-точно се махат лулите от самите кабели?

Не лулите,а "тенекииките".Махнеш ли лулите и кабелите след тях в ....кофата.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12161
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Искрене от кабелите и под металните накрайници за свещите

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 10 авг 2011 9:07


Карам ги и аз кабелите без тия метални шитни по лулите, но преди време имах проблем с искрене на централния кабел от бобината до делкото. Светеше там където е опрян в нещо, дори и в маркучите към парното. Писах някъде във форума, но не си спомням точно, понеже смених 3 централни кабела и светенето си остана и някой спомена повишена въздушна хлабина по високоволтовата система и затова избива на кабела. Смених свещите с нови и вече няма проблем с искрене на кабела, новите свещи се оказаха ментаци яки и за 7-8 хиляди 2 сдадоха багажа и понеже беше в момент в който нямаше пари за нови свещи, регулирах разстоянието на електродите на старите свещи и вече десетина хиляди си ги карам без проблем въпреки че свещите са на над 70 хиляди км.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта