viewtopic.php?f=13&t=266732
2,3 литра гас може но + 5,6 литра дизел комбинирано като може стойностите на нафтата да се намалят чрез софтуер
газ на дизел
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 10 ное 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тетевен
Re: газ на дизел
Вече го сложих и три месеца карам дизела с нафта и газ. Цена на цялата операция 70лв.-50 лв.АГУ на старо,10лв. монтаж на АГУ и 10лв.- стоп машинка,кабели,едно ЦК ключе,вентил за колело с гайка и яко каране ! По-скъпо ми излезе да напълня резервоара и бутилката с гориво за да засека разхода. Резултата е: преди да поставя АГУ- разход 7,5-8,5литра на сто нафта , сега разход 3,5-4 литра нафта и 1,5 газ пропан-бутан. Който не вярва идва,пълни резервоара и бутилката засичаме и ако не лъжа плаща горивото, ако пък не излезе по мойте думи аз плащам. Като изпълнение нищо сложно, ще сложа и снимки,но трябва малко време да ми остане. Единственото изискване е да е изпарителя на АГУ електрически-в никакъв случай вакумен и да се постави една стоп машинка,която се връзва с саморъчнонаправена на место и заварена метална планка служеща за стойка на стоп-машинката-зависи какъв модел е машинката-става всякаква,която е от мотор над 80кубика,а и още един куп други . АГУ се монтира като на бензинов автомобил,връзва се бутилката,изпарителя,газовият клапан- всичко си е стандартна процедура за връзване на АГУ. След това се прави тази планка върху която се закрепва стоп машинката-трябва да се постави отпред до жилото на нафтовата помпа, стоп машинката се връзва с пужинка за жилото на помпата,на око се натяга пружинката така,че при работа на двигателя стоп машинката да се задейства около 1100 -1200 оборота.Върху капака на въздушният филтър- след филтъра-към двигателя в пластмасата се пробива дупка с диаметър колкото е диаметърът на вентила от велосипедна гума- той трябва задържително да е с гайка. От изпарителя с маркуче- обикновено прозрачно- имаги във всяка мототехника се вкарва газта и се връзва за този вентил-предваретилно му се маха игличката. Газта се пуска в минимално количество- тя служи за обогатител за пълно изгаряне на дизела-не за основно гориво-оттам идва икономията от пълното изгаряне,а ако пуснеш много започва да трака двигатела.Връзването на ел системата задължителноминава през ннякои от предпазителите. В купето се монтира ЦК ключе. То служи за вкючване на газта след като загрее поне малко автомобила и за спиране когато спре и е в покой автомобила. Ако при регулирането на газта се подаде повече пропан бутан- двигателя трака и ще загрява.Когато се запалидвигателя и се задейства стоп машинката-колата естествено да е в покой-оборотомера трябва да отчете увеличение с около 250-300оборота.Няма икономия на пари защото след като заработи започва голямото возене-пътуване в безкрайността-за мощността да не говорим,включи ли газта и се подаде към двигателя просто рязко се увеличава мощността и двигателя запява нова песен. До сега съм минал поне 4-5 хил. километра- ядове никакви.
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 10 ное 2007 18:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тетевен
Re: газ на дизел
Няма Бил Гейтс, няма софтуер,няма никави електроники освен тази стоп машинка няма никакви философии, просто монтажа на АГУ + внръзването -максимум три часа работа- забравих да кажа- връзването ми е безплатно защото човека който ми свърза уредбата ми е "най-добрият излишен приятел"и е много готин,така,че без компютри,без излишни сметки,без разъждения,от тези расъждения боли глава-просто слагаш,караш и тогава разбираш за какво става въпрос !
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: газ на дизел
Това дето си го написал и направил,най вероятно не е за някаква голяма икономия(което е доста спорно предвид,проблемите които следват)но браво за ентусиазма!Поне си доказал на себе си,че можеш да го направиш!
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: газ на дизел
H2O написа:Това дето си го написал и направил,най вероятно не е за някаква голяма икономия(което е доста спорно предвид,проблемите които следват)но браво за ентусиазма!Поне си доказал на себе си,че можеш да го направиш!
И какви проблеми следват колега ? Не се заяждам а нещо се запалих по газ на дизел но незнам минусите. ПС -Колега извиняваи че цапам темата ти. И един Въпрос към теб - след като твоя човек прави нещата толкова бързо- попитаи го ако доида дали ще ми монтира и на мен , колко пари ше иска и може ли тои да накупи нещата? А трябва ли и след това задлжителен преглед, стикери и евросондите дето полицайте изискват илои може да си взема такава на мястото на резервната гума и леко да я скрия?
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Вто 14 дек 2010 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pomorie
Re: газ на дизел
Колега ако може малко снимки ..
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пон 28 яну 2013 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
Re: газ на дизел
Във мобилето се продава един Транспортер Т4 пише, че е дизел + газ някой да има информация относно този автомобил?
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=22b7xc
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=22b7xc
-
- Мнения: 240
- Регистриран на: Чет 22 апр 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: газ на дизел
Малеееееее големи басни в тази тема!! Приказки от 1001 и една нощ направо са нищо спрямо тук писаното!
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: газ на дизел
на предкамерен дизел дали ще стане
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: газ на дизел
На предкамерните механнични дизели, страва относително най-просто и лесно. Това съм чел тук и по няколко други форума. Като газ/нафтъ може да се докара докъм 40/60. По принцип казват, че реално около 20-25% икономия в пари, ако всичко се докара да работи прилично. Газта се подава около 2-3 до 4/100км., като нафтата се намалява. Само на празен ход трябва да се монтира един микропревключвател, който да изключва изпарителя (да е електрически, не вакуумен), и на празен ход да работи само на нафта. И примерно над 1000-1100 оборота да включва изпарителя и да подава газ. Газ-та (пропан-бутан) спомага за по-добро изгаряне на нафтата, и по-малко пушек и сажди.
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: газ на дизел
от всички ефекти на начинанието единствено ме интересува покачването на мощността ако е вярно за тези 25-30 процента нагоре
а тва за празния ход при мен ще е по-специфично,че съм доста обогатен и често си карам на 1500 на празен
а тва за празния ход при мен ще е по-специфично,че съм доста обогатен и често си карам на 1500 на празен
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: газ на дизел
Спомагането за по-добро изгаряне следва да води до малко по-високо КПД = > малко повече мощност. Или поне така си мисля. Микропревключвателят, за който говори колегата мисля се слага някъде на механизма на педала на газта (не зная при дизела другият край на жилото дали не отива в помпата)или поне с такова впечатление останах докато четях темите по въпроса. Така че не е от значение колко оборота ти е ПХ... просто, когато не си натиснал педала би следвало изпарителят да не пуска газ.
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: газ на дизел
това май ще го пробвам,така или иначе изчерпах всички други варианти за засилване на мотора и тия 25-30 процента още ще ми дойдат таман
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: газ на дизел
20 процента не знам дали ще успееш да го засилиш. Ама една част от тая нафта, дето ти излиза през ауспуха (нали черният пушек е неизгоряла нафта, или греша?) ако изгори все ти е файда - ще се отрази на вървежа според мен. Освен това чисто финансово става по-изгодно карането на газо-дизел.
-
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: газ на дизел
колкото вдигне толкова,всеки кон нагоре е успех,важното е,че не се отива надолу
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 207 госта