


Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Madrid España
Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Добър ден на всички!Както личи от заглавието на темата трябва да сменям колянов вал.Настоящия е с разбито чело което води до много силно биене на двете шайби и изместване на центровката.Коляновият вал който ще сложа се налага да си го демонтирам сам от морга,което за мен е един плюс-генерална репетиция!Смятам да го монтирам със неговите лагери и маховика,защото при висока скорост когато подам газ има притрисане което най вероятно е вина на маховика.Горе-долу си имам представа от механика,но да попитам някой който е извършвал смяната за съвет!Моторът е 1.9 тди 90 коня 1z от 1996 г. на пасат Б4.Евнтуално ако няма такъв мотор на моргата дали от някой друг мотор VW са взаимозаменяеми валовете.Предварителни благодарности на всички!!!!
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Пасат 4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Щом ще сваляш твоя вал, по-добре си го направи.Теми има по тоя въпрос.Не знам от какво ти е претрисането, но 1з е с обикновен маховик
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Madrid España
Re: Пасат 4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
110afn написа:Щом ще сваляш твоя вал, по-добре си го направи.Теми има по тоя въпрос.Не знам от какво ти е претрисането, но 1з е с обикновен маховик
Тук нещата стоят малко по различно.Типичните гаражни стругари и заварчици ( не казвам че не са майстори )почти липсват.А ако намериш някой,не се наема да си разстрои струга да ти навари/челоса вала.Така че по добрият вариянт е замяна на същият.А за маховика не знам дали притриса от него,но мисля че е по-добре като сменям да е комплект,пък после ще видим резултата!Благодаря за бързия отговор!!

-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: димитровград
Re: Пасат 4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Хубаво ще е комплект с маховика смяната, но не слагай стари лагери!
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Milevv, нещо ми е трудно да се съглася. От какъв зор на стар вал са му нови лагери? И кой ремонт? Ако няма хлабини по-добре да си нареди старите и основни и биелни лагери.TASSAP, извинявам се, не огледах ,че си "чужденец" 

-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: димитровград
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Това си е мое мнение!
Аз така бих направил, но преди това
бих проверил вала за износване!
А и знае ли се колегата като свали старите лагери какво може да види,
може и да са свършили вече!
За такъв ремонт бих обслужил мотора както си му е реда!
Аз така бих направил, но преди това
бих проверил вала за износване!
А и знае ли се колегата като свали старите лагери какво може да види,
може и да са свършили вече!
За такъв ремонт бих обслужил мотора както си му е реда!
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
много правлно си решил колега
няма нищо по-добро от здрава оригинална част.
има ли износване, то веднага се вижда в лагерите
абсолютна глупост е да смениш здрави лагери, които до този момент са вървели
и шлайф-ок стига да има кой да го напраив перфектно
аз не бих рискувал, отделно и при цената на втора ръка вал се обезсмисля шлайфането
няма нищо по-добро от здрава оригинална част.
има ли износване, то веднага се вижда в лагерите
абсолютна глупост е да смениш здрави лагери, които до този момент са вървели
и шлайф-ок стига да има кой да го напраив перфектно
аз не бих рискувал, отделно и при цената на втора ръка вал се обезсмисля шлайфането
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Madrid España
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Мисля че най добрия вариант е вал със неговите лагери.За шлайфане даже не си и помислям.На първо място много трудно ще намеря някой да го шлайфа и второ-после ще трябва да се изработят или купят лагери със съответният диаметър,което е меко казано трудно.Луфт някакъв ли трябва да има ако са зле биелни или основни лагери?Дали ще се разбере ако сваля картера и направя няколко оборота на мотора(на ръка).В моргата имам избор-ако извадя вал който нещо не е наред търся друг мотор и на работа!!!Цената е 40 евро и няма гаранция,което означава че си остава за теб без значение дали става или не.Благодарности на всички!!!
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Колега TASSAP ,като си гледам предното мнение,малко да доуточня: Имам впредвид да вземеш и вала и лагерите от донора
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Madrid España
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
110afn написа:Колега TASSAP ,като си гледам предното мнение,малко да доуточня: Имам впредвид да вземеш и вала и лагерите от донора
Разбрах те колега така ще направя.Даже смятам да ги номерирам(лагерите)та после да ги монтирам където им емястото.Поздрави на всички!!!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
TASSAP,мерене му е "майката".Първо се снабдяваш с размерите на шийките(основни и биелни),после се снабдяваш с уред-микрометър(шублер-забрави!).Сваляш,мериш....
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Ако вземаш лагери 2ра ръка (тия от вала) номерирането е задължително!
Не разбирам обаче къде е логиката да не сложи нови лагери. Ако има износване то ще е и по вала, и по лагерите. Ако смени лагерите с нови, но такива каквито са били на донора ще компенсира до някъде износването. Или бъркам нещо?
Не разбирам обаче къде е логиката да не сложи нови лагери. Ако има износване то ще е и по вала, и по лагерите. Ако смени лагерите с нови, но такива каквито са били на донора ще компенсира до някъде износването. Или бъркам нещо?
- 110afn
- Мнения: 1905
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
TASSAP,при положение ,че 40евро ти е вала без гаранция си направи твоя ако му е само това проблема. Щото тоя дето ще го сложиш не е гаранция, че няма да му се разтреперят колелетата. Във Враца правене на вал е 70лв.Ново зъбно колело и задъжително болт е 15-20лв и докато я караш тая кола повече там нема да пипаш.
Сменяваш вала, но не е сигурно дали си си отстранил проблема и за колко време.
brum, виждал съм я тази манипулация- стар вал+нови лагери и вероятността лампата за маслото да не угасне е голяма
Сменяваш вала, но не е сигурно дали си си отстранил проблема и за колко време.
brum, виждал съм я тази манипулация- стар вал+нови лагери и вероятността лампата за маслото да не угасне е голяма
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
говоря за мои валове
на 300 000км не са мръднали , незнам какво сте гледали и видели...
На единия вал лагерите се бяха износили, пак оригиналните лагери и то според мен се е дължало на прегряване.
един лагер като се износи се вижда с просто око и без да се мери. На много коли умишлено има създадени цветни слоеве, обозначаващи износването. Мисля че японските бяха така.
Има много голяма вероятност да попаднеш на боклуци при слагане на нови лагери. Много хора изреваха, вкл и аз, като се има в предвид че откъм пари не е пестено.
на 300 000км не са мръднали , незнам какво сте гледали и видели...
На единия вал лагерите се бяха износили, пак оригиналните лагери и то според мен се е дължало на прегряване.
един лагер като се износи се вижда с просто око и без да се мери. На много коли умишлено има създадени цветни слоеве, обозначаващи износването. Мисля че японските бяха така.
Има много голяма вероятност да попаднеш на боклуци при слагане на нови лагери. Много хора изреваха, вкл и аз, като се има в предвид че откъм пари не е пестено.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 13 апр 2011 21:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Madrid España
Re: Пасат Б4 смяна колянов вал-препоръки и съвети!
Утре ще демонтирам и после монтирам вала на моя мотор.Някой може ли да каже силата на затягане на биелните и основните лагери.Поздрави!!!!!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 45 госта