
смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 29 ное 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Привет на всички имам проблем със скоростната кутия и съм решил нещо но преди това искам да попитам знаещите.Пасата ми е б4 95 година има шум в скоростната кутия и а съм и за съединител и трябва да я свалям. двигателя е АЕК 101 коня но скоростите ми са много къси на 5 та със 120 км съм на 4000оборота.Та искам да попитам мога ли да му сложа скоростна кутия с по дълги скорости и ако може какъв тип и от какво.Ако някой е правил това упражнение или знае как да помага.Благодаря предварително. 

-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Питай търсачката за кутиите дето се слагат на моторите, има кое на какво, ама няма да търся вместо тебе! А дали може мааалко препинателни знаци да ползваш 

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Максимумите на въртящите моменти се достигат при различни обороти. На ABS-a (за пример) е: 145 Нм (нютон-метра) при 2500 об., а на АЕК-а е 135 Нм при 4400 об. Именно във високите обороти ти е най-икономичен двигателя и най-вървежен. Усещаш го че "дърпа". Направи един тест-драйв и се опитай да ускоряваш при 1500-2000-2500 оборота и ги сравни с ускорението при 4000-5000 оборота. При смяна на скоростната кутия ще получиш същия (д)ефект. Може би ако модифицираш само пета предавка да свалиш оборотите е някакъв компромисен вариант, но не си заслужава според мен.
Ако се чудиш какво е това въртящ момент, представи си два гаечни ключа. Единия с дълго рамо, другия с късо рамо. И двата ключа ги завърташ с една и съща сила (конски сили). Но на този с по-дългото рамо, въртящия момент, който му придаваш е по-голям. При шофиране въртящият момент го усещаш като "тягата" на двигателя. Но технически е много неиздържано и неправилно да се каже така.
Ако се чудиш какво е това въртящ момент, представи си два гаечни ключа. Единия с дълго рамо, другия с късо рамо. И двата ключа ги завърташ с една и съща сила (конски сили). Но на този с по-дългото рамо, въртящия момент, който му придаваш е по-голям. При шофиране въртящият момент го усещаш като "тягата" на двигателя. Но технически е много неиздържано и неправилно да се каже така.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
maistora.1965 написа:...
слагаш коя да е кутия със жила и помпи за съединителя, естествено с подходящите предавателни числа, - голф3 абф, пасат б3/б4, корадо
на мотора ще му олекне и освен комфорт ще ти падне и разхода. Мисля си че си с възможно най-късата кутия от този тип кутии(02А). Напиши все пак кода на кутията- трибуквен е и стои до долната помпа на съединителя
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 29 ное 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Благодаря на колегите за отговорите и за обяснението за въртящ момент и нютонметрите.Работя в автосервиз автомонтьор съм и ви разбирам прекрасно,но не можах даже и с търсачката да намеря коя скоростна кутия каква е.Ако някой знае точно къде да потърся да подскаже и приемам всякакви мнения човек се учи докато е жив.Аза буквите доколкото си спомням деиствително са 02А но утре ще съм сигурен сега стана тъмно. Май типа на кутията е 02А а другите букви са CJA.
Последна промяна от maistora.1965 на Вто 04 окт 2011 20:41, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Пешка, защо тогава ги монтират такива "къси" кутии?. И как пада разхода, ако въртящия момент е във високите обороти? Ако можеш, разясни малко.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
остави го въртящия момент. все пак тоя мотор не е качен на генератор някакъв, а на кола. И вр-а ми има макс. торк на 4200, ама повервай ми далеч не е икономичен на тия обороти.
Твоя пасат да не би да е най-икономичен, като го караш с обороти, близко до макс. въртящ момент.
Принципно си прав, там кпд-то му е най-високо, но при една и съща скорост, едно е да вървиш с 2000, друго с 3000 оборота. Квото и да е, случая имаш 50% повече обороти и впръскване на гориво съответно.
Ако колата ти е с борд. комп, закови я на 90км/ч и виж как гори на трета, четвърта и пета предавки.
Аз съм си правил интересен експеримент със стъпковия мотор на 1.8 моноинжекция. Отнемам конторлните фунжции на компа, като управлявам ръчно моторчето, в смисъл подавам външно захранване. Мотора го вадя в крайно положенние(става като ръчна газ), като дроселовата клапа се отваря на немного голям ъгъл, НО ПОСТОЯНЕН- 5500об/мин на празен ход, на 4-та 90км/ч при 3000об, вкарвам 5-та и отива на 105км/ч на равен път (2600об/мин). Това е с над 15% икономия!
И друго, като зачекна проиводителя- айде кажи ми що на един и същ моотор и купе слагат различни кутии, има и много къси, има и много дълги?
Обикновено атмосферните мотори,особено успокоени масови мотори, почват да имат много плавна крива на торка. Давам ти пример с вр-а(че незнам как е с мотора на колегата): от 2000-до 6000об, разполага с 85% от макс си торк!
Така че остави го този върт. момент. Естествено не казвам че ще поеме кутия от тди, но има къде-къде по-удачни варианти от настоящата кутия.
Твоя пасат да не би да е най-икономичен, като го караш с обороти, близко до макс. въртящ момент.
Принципно си прав, там кпд-то му е най-високо, но при една и съща скорост, едно е да вървиш с 2000, друго с 3000 оборота. Квото и да е, случая имаш 50% повече обороти и впръскване на гориво съответно.
Ако колата ти е с борд. комп, закови я на 90км/ч и виж как гори на трета, четвърта и пета предавки.
Аз съм си правил интересен експеримент със стъпковия мотор на 1.8 моноинжекция. Отнемам конторлните фунжции на компа, като управлявам ръчно моторчето, в смисъл подавам външно захранване. Мотора го вадя в крайно положенние(става като ръчна газ), като дроселовата клапа се отваря на немного голям ъгъл, НО ПОСТОЯНЕН- 5500об/мин на празен ход, на 4-та 90км/ч при 3000об, вкарвам 5-та и отива на 105км/ч на равен път (2600об/мин). Това е с над 15% икономия!
И друго, като зачекна проиводителя- айде кажи ми що на един и същ моотор и купе слагат различни кутии, има и много къси, има и много дълги?
Обикновено атмосферните мотори,особено успокоени масови мотори, почват да имат много плавна крива на торка. Давам ти пример с вр-а(че незнам как е с мотора на колегата): от 2000-до 6000об, разполага с 85% от макс си торк!
Така че остави го този върт. момент. Естествено не казвам че ще поеме кутия от тди, но има къде-къде по-удачни варианти от настоящата кутия.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
pe6kata написа:Твоя пасат да не би да е най-икономичен, като го караш с обороти, близко до макс. въртящ момент.
Да. MAX-a на въртящия момент на пасата е на 2500 оборота. На тези обороти съм с 90км/ч (не мисля, че е случайно). По-икономично каране от 90км/ч на дълъг път, здраве му кажи.

За разхода си прав. Въртящия момент не е определящ изобщо. И трябва да се гледа цялата крива на диаграмата в целия диапазон на оборотите (както каза), а не само максимума (както правя аз). Но от към ускорение обаче не съм съгласен - нещата ще се влошат. Как да му олекне на мотора, като скоростната кутия ще го тормози с по-ниски обороти, където няма сила? Нали именно затова са му такива скоростите. Друг е въпроса, че предавателните числа са компромис между разход и ускорение и винаги може да се пипне в тази или онази посока.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
ето ги кутиите тип 02А
viewtopic.php?f=17&t=172474
CJA определено е много къса..........най-късата по точно
колкото предавателните числа са по малки толкова е по дълга кутията
пример за дълга кутия е CTN и CYP
viewtopic.php?f=17&t=172474
CJA определено е много къса..........най-късата по точно
колкото предавателните числа са по малки толкова е по дълга кутията
пример за дълга кутия е CTN и CYP
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Чудесен извод.bachest написа:...За разхода си прав. Въртящия момент не е определящ изобщо. И трябва да се гледа цялата крива на диаграмата в целия диапазон на оборотите (както каза), а не само максимума (както правя аз)...
Остава да редактираш това, което си написал по-горе, за да няма подведени:
bachest написа:Максимумите на въртящите моменти се достигат при различни обороти. На ABS-a (за пример) е: 145 Нм (нютон-метра) при 2500 об., а на АЕК-а е 135 Нм при 4400 об. Именно във високите обороти ти е най-икономичен двигателя и най-вървежен...

- turbinata
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря 22 дек 2010 12:42
- Автомобил: passat b4
- Двигател: AEK
- Местоположение: село Труд Пловдивско
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
колеги искам да попитам моят пасат б4 котия от най кьсите котии мотора ми АЕК 1.6 (101)коня а номера на кутията е CJA0455 и под тях има още две цифри 3 и 14 искам да попитам да ли в ниските е по слилен или развива по големи скорости.Аз сам го карал на 5предавка и то да исклуче ижекциона 205-210км
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Малък атмосферен мотор се слага на голяма кола като твоята само с цел икономичност при положение, че не го натискаш. Къса кутия му е сложена, за да може изобщо да ускорява що годе прилично. Недей да търсиш сила в ниските или висока скорост с него, защото този мотор не е правен за да върви много! 

- turbinata
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря 22 дек 2010 12:42
- Автомобил: passat b4
- Двигател: AEK
- Местоположение: село Труд Пловдивско
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година




Последна промяна от turbinata на Пет 28 окт 2011 16:45, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
Разбира се, че можеш да сложиш по-дълга кутия. Дано само не си разочарован от резултата. Все още не си споделил с нас какво целиш с евентуалната смяна на скорости?
Може да опиташ да пишеш по-старателно, защото сега малко трудно ти се разбира. Опитай с препинателни знаци за начало!
Може да опиташ да пишеш по-старателно, защото сега малко трудно ти се разбира. Опитай с препинателни знаци за начало!
- stefan4o
- Мнения: 19335
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година
turbinata написа::да:Аз доста сиго натискам и варви доста доволно за 1.6
щте можели да кача друга коита с по далго предавателно чесло
Може, ама каква файда? Те хората са го сметнали за твоя мотор и са избрали компромис наречен CJA, ако сложиш друг компромис (ск.кутия) от двигател с по-различна крива, която е изместена по-назад или по-напред в оборотите, резултатът съвсем няма да е по-добър.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта