Покупка на Пасат седан 1,6 /aek/ - 96г

Техническа и сервизна информация за Passat
nor4ik
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 26 юли 2009 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Karnobat

Покупка на Пасат седан 1,6 /aek/ - 96г

Мнениеот nor4ik » Чет 06 окт 2011 13:27


Колеги какво бихте ме посъветвали относно покупката на този модел пасат с този двигател.Преди време имах 1,8/моноинжекция/ и бях доста доволен.Колата която съм набелязал е доста запазена,клима,ел.пакет и др.Бих я взел но исках ако е възможно и да получа някои съвет от вас.Поздрави




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Покупка на Пасат седан 1,6 /aek/ - 96г

Мнениеот zfa159 » Чет 06 окт 2011 20:29


Макар че според каталожните данни 1.6 има почти същия въртящ момент,като 1.8 моно и е повече конски сили,този двигател не е достатъчен за това купе по моето скромно мнение като бивш собственик на един Пасат и настоящ на още един и човек,който се занимава с тези коли по цял ден.Като разход на гориво независимо дали бензин или газ,нещата се нареждат така - най-икономичен е 2.0 115к.с. (AGG,ADY),след тях е 1.8 моно (ADZ 90к.с. от тези години на производство),след тях е 1.6 101 к.с. Причината е,че колкото по-малолитражен е двигателя,толкова по-високо в оборотите е въртящият му момент и за да върви прилично,трябва да му се монтира по-къса скоростна кутия и така при една и съща скорост,двигателите поддържат различни обороти и съответно така печелиш от икономия на гориво и не се налага да слизаш една или две предавки надолу,за едно изпреварване при по-сериозен товар на колата извън града.
Климатика изяжда едни 15 к.с. в жегите и положението с AEK/AFT става 1.6 двигател 86к.с. на сериозно купе и нещата започват да не излгеждат добре. Откъм данъци,за София,данъка на тази кола би бил 100-110лв грубо,на AGG-то би бил грубо 120лв ,нищожна разлика,същото важи и за гражданската - разлика не повече от 50лв .
Съответно всичките двигатели от тази година са много здрави и много хубави и който и да вземеш,не е грешка.АЕК и AFT имат един заводски недостатък,че болтчетата на клапите за промяна на въздушния поток във всмукателния колектор се развиват и от време на време изпадат в двигателя...следва един непирятен ремонт.Това се разрешава като се профилактират след като си го купиш и се намажат с резбоосигурител,за да няма изненади.
Общо взето ако колата ще се кара предимно извън града,двигателя не е подходящ,защото няма да е с по-малък разход от големите мотори,а вървежа е осезаемо по-слаб и няма смисъл.
Като газификация - всичките са с метални колектори и готини безпроблемни дебитомери (на 1.6 и на 2.0 дебитомерите,които се монтират са едни и същи,1.8 моно няма такава екстра) и нямат проблем и с обикновена газова,като се препоръчва ГИ,защото все пак са многоточкови инжекциони (това отново не важи за моно-то).Като ремъци,ролки,масла,филтри,водни помпи и т.н.,положението е почти идентично за всички.AGG и ADY имат един дросел,който е електронен и в него са стъпково моторче,ТПС и т.н.,но не създават проблеми като на малките моторчета (които се слагат на Поло масово и на някои Голф-чета). 1.8 моно за сметка на тях има едно стъпково моторче за 220лв с 6 крачета (мнго обсъждано във форума :) ) .AEK/AFT нямат нито една от двете екстри :)
Ами общо взето е това,мога да ти пея още много за двигателите,но всичко си опира и до въпрос на бройка и на общо състояние,защото двигател кола не кара :)
:beer


nor4ik
Мнения: 2
Регистриран на: Нед 26 юли 2009 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Karnobat

Re: Покупка на Пасат седан 1,6 /aek/ - 96г

Мнениеот nor4ik » Чет 06 окт 2011 21:27


Да :D ,доста изчерпателно.Доста ли е тежко това купе, все пак не е комби, а относно данъка мисля че попада в най ниската графа - около 20 - 25лв, поне за ауди мотора който мисля е същия е толкова.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Покупка на Пасат седан 1,6 /aek/ - 96г

Мнениеот agent_kowalski » Пет 07 окт 2011 17:51


Колегата е обяснил супер подробно и професионално.
Като цяло не очаквай чудеса от този мотор на това купе.Само с теб ще върви криво ляво,ако го натовариш ще му дойде нанагорно малко.Като разход извънградско няма да е фрапиращ,но няма да е по-малък от 1,8 и 2,0 мотор особенно ако караш 120-140 на магистрала.Ако караш нмякъде по селски път 70-80 тогава може и да даде леко по-малък разход,което е относително.В града смея да твърдя от наблюденията ми върху други марки и модели че би трябвало да не даде по-голям разход, от 1,8 и 2.0 при положение че караш нормално с плавни ускорения и спирания,без пилежи форсажи и подобни.
Ако дадената бройка наистина е запазена и си заслужава не се колебай,свиква се.Не е мъртвец нали колата,но няма велика динамика и не става за серозни изпълнения.Но ако е запазена определено си заслужава :)На стара кола се гледа всичко комплексно ,и ако е добра бройката трябва да се направи компромис с нещо.В случея малко по-слабия мотор.


Потребителски аватар
zdravko
Мнения: 241
Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Покупка на Пасат седан 1,6 /aek/ - 96г

Мнениеот zdravko » Нед 09 окт 2011 19:57


Мисля, че по тази тема мога да се изкажа и аз. От 4 години карам Пасат Б3 с двигател 115 коня 2.0 л, а отскоро имам и пряко наблюдение от Голф 3 с двигател АЕК. Това, което ми прави впечатление е, че мощността на АЕК пада осезаемо при включен климатик, докато при 2Е 115 к.с. почти не се забелязва, а разликата между двата е само 15 коня! Освен това zfa159 е 100% прав за липсата на ускорение при ниски обороти при АЕК.
Искам да кажа, че е супер хора професионалисти като zfa159 да споделят личните си впечатления от една или друга кола с нас!


Потребителски аватар
lal70
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 11 авг 2008 12:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Покупка на Пасат седан 1,6 /aek/ - 96г

Мнениеот lal70 » Вто 11 окт 2011 15:50


Здравейте.Да се вклюа и аз .От една година карам Пасат Б4 ,комби с двигател 1.6,101кс. и съм доста доволен.Вярно не става за скоростни изпълнения,но ако се кара нормално колата се държи доста добре.За една година /10000км/съм правил само тройника за антифриза и нищо друго.Преди 6м.сложих обикновено АГУ BRC и за сега нямам никакви проблеми,както върви на бензин,така върви и на газ.Разхода е малко висок-извън градско около 9/100,в града 11/100,но за цената на газта си е идеално.Климатика не ми работи,пък и аз нямам намерение да го правя,тъй като не виждам смисъл да спъвам колата излишно.В общи линии това ми е погледа върху този двигател.На мен ми харесва и ако наистина е запазена колата,взимай я. :D



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 63 госта