при тези коли радиаторчето на парното не може да се запуши...т.е. може де,ама много зор и мизерия трябва да види.За клапите обаче - редовен проблем на модела и изобщо на марката (аз с ужас установих, че на Поло и Лупо от 2000+ година,клапите са същите,метални с дунапренче по тях...).Съответно ако маркучите към и от радиаторчето са си топли,а вътре няма топло - клапи.Така или иначе при отхлупването на таблото,не е лошо да се смени и радиаторчето,за да не я сглобиш и то да се разтече след месец-два и да трябва пак да се отваря.
В твоя случай вариантите са следните :
-вариант 1 е да не пипаш климатика,да се счупят 2 щипки на кожуха и да се ремонтира само частта с клапите.Така или иначе винаги се сваля таблото.
-вариант 2,който е силно препоръчителен е да се източи фреона от климатика и да се разглоби и почисти всичко.Причината да е по-удачен вариант 2,е че заводски тази кола няма филтър за купето и при климатичния радиатор положението често е като на долу показаната снимка и тази мизерия си остава там и скоро сменяш климатичен радиатор,който по-добре за теб е да не знаеш колко струва

Точно поради тази причина,след ремонта е много желателно да се сложи фитър за купе на колата и да не се занимаваш повече с това упражнение.Слага се кутия за филтър от Пасат В4 (става 1:1 на В3) нова (около 35-40лв оригинална) или 2-ра ръка и един филтър за 10-15лв,който си сменяш за напред редовно

Ето и снимка на изпарител от Пасат В3 ,която е доста често срещана при повечето В3-ки :
31082009.JPG