Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
radonsa
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 16 мар 2009 23:09
Автомобил: VW Passat B5.5 [] VW Passat B3
Двигател: ALZ 2002 [] RP 1988
Местоположение: Пловдив

Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Мнениеот radonsa » Нед 09 окт 2011 20:33


Здравейте колеги! mhihi :)
Става въпрос за Пасат В5.5 2002г. 1.6 бензин - ALZ мотор!

От известно време съм решил да махна катализатора.Изчетох доста теми из форума, но конкретно за себеси не намерих отговор на някои въпроси.

Интересува ме точно за моя двигател:
1. След премахване на катализатора - резонантно гърне или просто тръба?
2. Трябва ли компютъра да се лъже нещо след премахването?
3. Като цяло се чудя дали да го махам или не.

Интересува ме точно за моя двигател дали последват някакви проблеми след премахването.
всякакви статии и полезна информация ще ми е от полза.

Благодаря ви предварително! :bowdown




Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Мнениеот RadoShopa » Нед 09 окт 2011 21:29


Аз съм пресен по темата,скоро катализатора ми предаде Богу дух....!Предполагам има разлика дизел и бензин,но мога да кажа,че ако го махнеш ще е в плюс за колата,така или иначе той едва ли работи адекватно вече...!Пък и ще вземеш некой лев :wink:


Потребителски аватар
ilianmilenin
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 17 фев 2011 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Мнениеот ilianmilenin » Нед 09 окт 2011 21:40


значи колега свалил съм доста катализатори на дизел и бензин(включително и на моя голф тди) първо ще ти кажа че колата мине ли 100,120 хиляди катализатора става ненужен (твойта със сигурност не е на толко) до тези километри го дават да работи ефективно.След като го премахнеш може и да сложиш обикновенна тръба без резонанс не е задължително.Компютъра мисля че може и да не го ''лъжеш ако няма датчик на катализатора а и да има мисля че този датчик е преди него(не помня точно на този мотор).РАзход няма да ти вдигне !Ако искаш може да го продадеш някъде (даже тук във форума има доста който купуват катализатори)но бензиновите нямат цена максимум да му вземеш 50-тина лева.Та най общо казано сваляй без притеснения няма да имаш ядове.


Потребителски аватар
yanio
Мнения: 602
Регистриран на: Сря 06 май 2009 14:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БГ

Re: Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Мнениеот yanio » Нед 09 окт 2011 22:19


Rado би ли вкарал малко яснота за премахването му при AVF мотор. Впечатления ? Звук , вървеж , пушене промениха ли се ? Защото и аз смятам да го махам :)
Мерси !


Потребителски аватар
radonsa
Мнения: 70
Регистриран на: Пон 16 мар 2009 23:09
Автомобил: VW Passat B5.5 [] VW Passat B3
Двигател: ALZ 2002 [] RP 1988
Местоположение: Пловдив

Re: Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Мнениеот radonsa » Нед 09 окт 2011 22:21


Точно това исках да питам и аз. Как е звука след смяната? :shock

И също каква е разликата м/у резонанса и обикновената тръба?
Някъде четох че ако е с обикновена тръба трябвало да се реже под някакъв ъгъл и да се дупчат дупки по нея. ??


Потребителски аватар
siko2
Мнения: 164
Регистриран на: Вто 24 май 2011 13:27
Автомобил: VW Passat B5 1997
Двигател: ADR
Местоположение: София

Re: Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Мнениеот siko2 » Пон 10 окт 2011 11:35


Аз си махнах катализатора преди месец някъде на Б5 1.8 АДР мотор!Сложиха ми резонаторно гърне за 36лв (мисля че беше цената в гр.Ловеч) В София цената започваше от 60 лв на горе! Като вървене не мога да кажа че колата стана самолет, но може би е една идея по пъргава! (Може и да си внушавам)За разхода - същият си е!
Относно шумът - стана си по шумна! Сутрин като я запаля и работи на около 1200 оборота се усеща разликата от прееди.Има един такъв странен звук наподобяващ дрънчене..(Това нещо се чува извън колата и при горе-долу тези обороти. Ако е загряла и работи на 800 - 900 го няма това нещо!). Иначе като се движиш с по висока скорост звукът чак е приятен за ухото... mhihi В купето шумът е една идея по-висок от преди, но в никакъв случаи дразнещ.
Успех!


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Премахване на катализатор на Пасат В5.5

Мнениеот RadoShopa » Пон 10 окт 2011 18:59


yanio написа:Rado би ли вкарал малко яснота за премахването му при AVF мотор. Впечатления ? Звук , вървеж , пушене промениха ли се ? Защото и аз смятам да го махам :)
Мерси !


Ми...да почна отначало 8) Внуших си,че е запушен.....а и съм с по-палав софт,та реших да го видя,в същото време да си поогледам турбото,геометрии и т.н.!Хвърлих инструмент,облякох работните парцали и айде на канала :wink: Откачих колектора от турбото,после отдолу под колата от скобата и всичко излезе отгоре през двигателя-тръба с катализатор!Оттам с оборотен автомобил веднага до майстор заварчик!Реших,че просто ще отворим люк и ще го избушим....така и стана,събрах парчетата в една торбичка,теглото е 560 гр.!

Равносметката е: колата се "поотпуши" на вървене,не много,но все пак осезаемо...
звука в ниските си е същият,но при леко подаване на газта се чува един много приятен галещ ухото звук,или с други думи-малко по-хубаво шумен :lol:
относно пушека...не съм много сигурен,но сякаш се увеличи в малките обороти,в големите си е все така......като цяло-една идея повече пушек,но не го твърдя на 100% mhihi
56 лева в плюс към бюджета (мъжки пари) :lol:

Като цяло моя не беше запушен,но съм доволен от интервенцията,както казах и по горе катализаторите на повечето автомобили са си изпяли песента и са като картоф в тръба :bishop :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта