Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Техническа и сервизна информация за Passat
altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот altanivan » Нед 09 окт 2011 23:00


От известно време се каня да търся други скорости за пасатора.Тези в момента AFE до трета скорост добре... Но примерно 4 и 5 са много слаби.Особено при по-голям наклон 5-та скорост колата ми е толкова зле... Трябва да съм примерно 140-150 за да успея да поддържам скоростта.
Някой да ми даде съвет каква кутия да търся .. просто много се изнервям като пътувам на дълги разстояния и ми се наложи да изпреваря някой :X
Особено и с АГУ-то още по зле.Возил съм се в Голф 1.8 абс ,имам чувството че на 5-та има силата да дръпне,като при мен на 3-та.. :Mr Green Fun




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот vladtod® » Пон 10 окт 2011 8:51


Ето ги кутиите http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=172474
Аз имаш сходна дилема ,бях с CGX много къса кутия идеална за градско и за планинско /Троян - Кърнаре почти целия на 4 -та ,бързо ускорява на 5-та ,но оборотите постоянно 3500-4000-4500 .Аз шофирам повече Свищов -Варна и си сложих AFE и мотора се кротна на 3000 със 120.Мой съвет е да пробваш на някой приятел с къса кутия как ти се струва преди да започнеш размяна на кутии.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 10 окт 2011 8:58


Не мисля че някъде би потрябвал ряз от пета предавка и 120 км, но винаги ако потрябва може да върнеш на четвърта. Аз съм също с AFE на PF мотор, което си е като РВ и съм доволен. Вярно че в баир трябва да държиш оборотите, но си има доста ряз от ниските предавки.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот altanivan » Пон 10 окт 2011 11:23


Ми точно това ме изнервя,че в баир трябваа да съм може би над 3500 за да върви .. даже ако сте карали по Витиня посока София ... умирам,направо включвам трета..


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот moimoimoi » Пон 10 окт 2011 18:20


AFE е средна кутия-нито дълга нито къса
и за мощноста на колата е перфектна
като сложиш по къса кутия непрекъснато ще си в големи обороти извънградско ,и като цяло с къса кутия има по добра динамика и ускорение но се качва разхода заради по високите обороти
все пак голяма кола с само 112 коня ти какво искаш на байр да караш на пета предавка с 150 км/ч ли? е няма как да стане,сваляш една предавка надоло и готово

и все пак пак ако искаш къса кутия търси с код CRU или CJA
първата се слага на 2.0 115 коня с код на двигателя AGG а втората на 1.6 101koня с код АЕК
късата кутия е за градско каране и за драг
а дългата за магистрала да си караш с 120 км/ч с 2500 оборота


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот altanivan » Пон 10 окт 2011 23:09


Може и да съм в грешка,незнам 1.8ми с какви скорости са .. Но както и при мен 5-та на 120км са 3000 об/мин пък имат доста по-голям ряз....


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот moimoimoi » Вто 11 окт 2011 12:22


e кой го знае с какви скорости е,най вероятно сменяни поне 1 път а и голфа е по лек
отделно ABS мотора максималния му въртящ момент е при 2500 оборота докато PB мотора е при 4000 оборота
накратко на твоя мотор силата му ще я усетиш около 4000 оборота
докато при ABS на 4000 е почти умрял вече
ако сложиш някоя много къса кутия може нейната 5-та предавка да се равнява на сегашната ти 4-та предавка и ефекта ще е все едно сега да караш само 1-2-3 и 4 предавка а пета да не я ползваш :screwy
пета си е за подръжка на скороста а като искаш по бързичко да изпревариш бташ четвърта и после пак си слагаш пета за икономия

пп:преди време щях да взимам един голф 3-ка комби,с ABS двигател и ми направи впечатление че добре върви почти 1:1 с моя пасат който и той е PB


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот altanivan » Вто 11 окт 2011 16:50


Да ,засиля ли до 4000об/мин на 5-та,което е 160км няма проблеми.. изкачвам всичко ,ама с тая дърта кола тия километри са екшЪн :Mr Green Fun Иначе незнам,защо но на голф 3 1.8ми много ми харесва как върви ,и как набира ...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 11 окт 2011 17:52


Пасата е сигурно с половин тон по- тежък от голфа


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот pe6kata » Вто 11 окт 2011 18:54


altanivan написа:...4 и 5 са много слаби.Особено при по-голям наклон 5-та скорост колата ми е толкова зле... Някой да ми даде съвет каква кутия да търся .. просто много се изнервям като пътувам на дълги разстояния и ми се наложи да изпреваря някой :X


така като чета си за автоматик. няма ръчна кутия която да ти допадне. Трябва да има нещо да сменя предавки вместо теб.
другия вариант е да караш само на 3-та или 4-та. Пиша ти го напълно сериозно. Като сложиш къса кутия, после ще ревеш пък що ти гори много и става неприятно за каране от 100км/ч нагоре, да не говорим за по-високоскоростно по магистрала.

и последно АФЕ кутията на 3000 оборота на 5-та върви със точно 113км/ч при оригинален размер гуми, на 4000 е със 151км/ч!!! Останалото е грешка в скоростомера.

единия ми пасат е с такава пф мотор, и имам още 2 кутии за донори, ползвал съм някои предавки за вр5-цата, така че афе го познавам много добре. Средна кутия е, нито дълга, нито къса. Перфектно подбрана е за колата, макар че на мен пък 5-та ми идва малко къса, ама на този пасат ме мързи да я преправям


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот altanivan » Вто 11 окт 2011 19:33


Не,не искам автоматик .. Никога не съм имал зимане-даване със скоростни кутий и просто исках да се допитам за кво иде реч.Слаб си е мотора за това купе,така че няма какво да очаквам!Просто ми стана интерестно наложено до голф 1.8,защо е така разликата..
С това ми стана ясно :
moimoimoi написа:....отделно ABS мотора максималния му въртящ момент е при 2500 оборота докато PB мотора е при 4000 оборота
накратко на твоя мотор силата му ще я усетиш около 4000 оборота
докато при ABS на 4000 е почти умрял вече...


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот pe6kata » Вто 11 окт 2011 20:47


що си мислите че пасата е тежък?!
нормална б3 е около 1200кг, под нормална визирам нормален 4 цилиндров мотор с обичайни екстри. Колата за габарите си е много лека.
голф3 1.8 е около 1100кг.
голф3 абф с всички екстри 4 врат е 1240кг
джета 1.8 моно 90г е 1150кг с газова уредба
пасат б3 вр6 със смея да твърдя почти всичко възможно като екстри е 1500кг
лично съм ги теглил, а и хората така и си ги дават...

понеже карам и същия пасат, пф е, но реално е все тая, така и незнам откъде идват тия 5коня и за какъв чеп са правили и толкова близки мотори... както и да е. Та карам го на метан и колата е въпреки това е много пъргава и отзивчива при подаване на газ. Има силни ниски, тая специално не я карам с повече от 3000об, просто се придвижвам с нея. За разлика от моното обаче продължава да набира и след 5000. И никакъв проблем не е изпреварването, ама никакъв...

Моторът продължавам да смятам че е много подхоящ за това купе. Имай в предвид че тия мотори са със 10:1, докато моното е 9:1 и това е един съществен момент по отношение на пъргавината, че и разхода.
Или мотора ти не е много в час като вървеж, щото една центровка например в закъснение и умира, да не говорим за други неща... или задволанното устройство не я кара добре.

Като искаш динамика, при баири или ускорявания автоматика си сменя предавки надолу, нали. Е тук с ръчните ти трябва да гоо правиш. Единствения вариант за това което искаш е да си вземеш Г60.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот stefan4o » Вто 11 окт 2011 20:58


Настройката на АГУ, както и правилното подбиране на компонентите в нея + центровката на запалването са от огромно значение за преодоляването на баирчетата. Приеми, че СК ти е изчислена да речем сравнително много добре за характеристиката на двигателя ти от чичко немец. На теб ти се пада да си оправиш другите неща по колата, за да ти хареса вървежа й. Карал съм с дифузьор на газта 32мм доста време, колата беше видимо по-мудна от на бензин. После сложих дифузьор с вентури тръба на 26мм и колата видимо стана по-жива точно в оборотите, където моторът работи най-добре. Мината седмица пък й дадох малко предварение и взе, че тръгна още по-добре. Доколкото съм запознат основната разликата между твоята и моно-инжекцията е в максималните стойности на въртящия момент и мощността при съответните обороти (разбира се подпомогнати от инжекциона и леките разлики периферията на двигателя, а в и самия него). Започни оттам, че там където моното ускорява добре, твоята би следвало да е сравнително мудна (не с моното, а по принцип, сравнено с оборотите, където има най-голяма сила твоя мотор). Т.е. ти като сравнение си вадиш извод за двигател, който е с по-различна характеристика от твоя, което не е меродавно. Много са относителни работите.
За пример давам, че с големия дифузьор един и същ баир го качвах редовно на 4та като колата видимо започваше да измалява накрая, докато в момента го катеря същия баир на 5-та може да се каже без да задъхвам мотора :Mr Green Fun


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 11 окт 2011 21:11


pe6kata написа:понеже карам и същия пасат, пф е, но реално е все тая, така и незнам откъде идват тия 5коня и за какъв чеп са правили и толкова близки мотори... както и да е.

Разликата е само че при пф-а има ламбда сонда и катализатор /аз съм разкарал и двете/ за къв чеп са им двата близки двигателя и аз не знам. Като се спомена за настройката на газовите уредби подкрепям мнението, че правилната центровка и реглаж са много важни. След като смених мембраните на изпарителя, направих центровката и реглажа на газта на чисто, сега из петрохан последния път успях да надбягам, наддърпам едно ауди А3 1,9 тди. Малка гонка си спретнахме заради глупостта му да изпреварва в завой но това е друга тема. Въпроса е че няма как на пета предавка с 3000 оборота като натиснеш педала да те залепи за седалката. Може и да го направи с друга кутия, но както каза пешката вече, разхода ще се качи, ще умре на ниските предавки, а и на високите обороти и те така


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Питане за скорости - ПБ мотор Пасаб б3!

Мнениеот pe6kata » Вто 11 окт 2011 21:34


незнам дали е само това. ако е така, не е много коректно да вадят мотор с друг код. обикновено в параметрите на един мотор от тия години се посочва разновидност с и без катализатор, но все си е един кода...
Моторът не ми е чак толкова интересен че да задълбавам.

Хващате се за едно само- при какви обороти се достига максималния въртящ момент!!!
А всъщност е много по-важно как е разпределен в диапазона от обороти!!!
Каква файда да имаш само един пик в кривата на торка, пък било той и голям, съпоставено с друг мотор дето разполага в почти целия диапазон от обороти с да речем 80% от максималния си.

Неслучайно новите мотори с разни променливи газорапределения, с променливи всмукателни системи правят точно това- постигат максимален торк в диапазон от 2000-3000 оборота! вр6 мотора 24 клапановия го постига, или пък 1.8 турбо все качени на голф4 мотори... Та без да се видят кривите на въртящия момент и на двата мотора, няма как да се каже кой къде върви повече- ПФ има 157н.м при 3800 оборота (сериозна разлика спрямо 143-те на моното), но някой да е видял с какъв върт. момент разполага мотора на 2500 че да се съпоставят. Може да е и по-голям, може и да е по-малък, без да се види неможе да се каже!!!
Аз си мисля че или ще е равен, или леко по-голям в полза на ПФ дори и при тези обороти.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта