В случея се нуждая от помощ-някои ако знае как мога да проверя кои от трите прави мизерия,или да продаде някои на старо ще сам много благодарен.
1З-проблем с клапаните на турбото
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
1З-проблем с клапаните на турбото
Както бях писал одавна мотора ми има проблем-на 2850 звука рязко си променя тембара и става все едноче се спускам по нанадолнище на ППХ и след 3200-3400 об. мотора става адски муден(вместо наобратно).Като цяло обаче двигателя вече почти година не ми е саздал проблем-пали на студено,не дими,има много спокоен ход,под споменатите обороти е "самолет".Принципно колата я карам под 3000 об. щото те са си 145 км./ч.Обаче редовен номер е при изпреварване да ми си изправят косите-както си лити и умира.Махнах катализатора и колата започна да набира ниските обороти осезаемо по-добре но на прав участак повече от 3800об.=170 км./ч. не качва просто като мине 150 и лека по-лека си ги катери.Преди това от чететното по форума ми намириса на клапана на гейта.Проверих всички маркучи и тръби-видимите поне.Вчера ходих на маистор-в компа 0 грешки(като махнах катализатора ги изчистих приблизително 3000-4000 км. изминати).Турбото надува 1.6(на място просто да се убедим че това не е проблема иначе знам че трябва да е 0.6-0.
.Маистора я покара(дизелджията на бакърената)и каза че си върви 6-но проблемите са осезаеми едва на 4та и най-вече на 5а ,а няма как с него да хода до магистралата.Най-накрая каза че според него е единия от двата клапана ,или датчика след интеркулера-проблема е че компа не ги отчита дори като изменение в параметрите и не знам кои да сменя.А цените за клапаните са съответно 90 и 180 лв.
В случея се нуждая от помощ-някои ако знае как мога да проверя кои от трите прави мизерия,или да продаде някои на старо ще сам много благодарен.
В случея се нуждая от помощ-някои ако знае как мога да проверя кои от трите прави мизерия,или да продаде някои на старо ще сам много благодарен.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Stivi
- Мнения: 8378
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: 1З-проблем с клапаните на турбото
Rabbit_TDI написа:... след 3200-3400 об. мотора става адски муден(вместо наобратно).Като цяло обаче двигателя вече почти година не ми е саздал проблем-пали на студено,не дими,има много спокоен ход,под споменатите обороти е "самолет". но на прав участак повече от 3800об.=170 км./ч. не качва просто като мине 150 и лека по-лека си ги катери.....
Добре де като стига до 170км/ч защо мислиш че и има нещо,все пак си 90 а не 110кс !? А и защо след 3400 мотора трябва да дърпа повече като всички знаем на колко оборота му е максималния въртящ момент!? А и ако мислиш че дори и тези дизели като моя с 110кс след 150км/ч стрелката качва много бързо мога да те успокоя че не е чак толкова
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
За да разбереш дали са датчиците вземи от Аутодата стойностите които трябва да имат и ги сравни с показанията на твоите (съпротивление). А как така ти мери тоя "майстор" налягането на празен ход? И го изкара даже 1,6
което всъщост е 0,6 заради атмосферното 1 бар
налягане винаги се мери под товар: на нагорнише на 3 примерно с пълна газ. ТДИто го има като стойност от ОБДто
- niks76
- VW експерт

- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
писах за предварение-закъснение на помпата;а самата помпа ако има проблем е електронен и на вагкома не показва никакви грешки!и е нормално да набира по бавно след 150км/х но до 200трябва да стигне без проблем;затова оште един път ти казвам ако можеш направи проба с друга помпа и ште 4етем пак!помпата е като карбуратора /две помпи с еднакво захранване на мотора НЯМА.успех
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
170 е по километраж демек сигурно е 155-160
Казвам че дърпа бавно защото границата е доста рязка и преди това е съпроводена със промяна в звука.Както казах над тези обороти не я карам но при изпреварване е доста гадно-колата създава усещане за мощ тръгвам да изпреварвам и упс-засечка
Както казва никс колата би трябвало да набере минимум 180-190(та дори и 200) по километраж-все пак максималната мощност е на 4000 и след нея би трябвало да забие носа на към 4200,а тя в един момент започва лееекичко да набира и си стига до 170-няма мъчене,няма боботене ,няма забиване просто си ги заковава и толкоз.
rusty знам за меренето на налягането ама меренето на турбото с уред в движение с прекарани маркучи си е голям пирует,просто това 1.6 е от компа и показва че турбото си надува доста добре.А иначе датчика е един и би трябвало да го отчете но той е най-малко вероятен.По вероятни са двата клапана на геитовете(най-вече той) и на рециркулацията-та мисалта ми е има ли начин да ги изпробвам тях?
niks трудно ще ми е да намеря и сложа друга помпа само за проба при условие че аз клапан не мога да намеря за проба.А предварение-закаснение на 1З не се ли контролира от пиезодатчик в 3-та дюза и датчика за оборотите или сам се объркал от AHU?Иначе си абсолютно прав че две еднакви помпи няма както и няма два еднакви мотора,но пък чак такава разлика и то само след 3000 об.Както писах преди това колата просто лети.Единствено ако има допълнително впръскване на гориво от друго устроиство подобно на обоготител след 3000 об.,но доколкото ми е известно на електронните помпи няма.Колите за които споменаваш имат ли промяна в звука?
rusty знам за меренето на налягането ама меренето на турбото с уред в движение с прекарани маркучи си е голям пирует,просто това 1.6 е от компа и показва че турбото си надува доста добре.А иначе датчика е един и би трябвало да го отчете но той е най-малко вероятен.По вероятни са двата клапана на геитовете(най-вече той) и на рециркулацията-та мисалта ми е има ли начин да ги изпробвам тях?
niks трудно ще ми е да намеря и сложа друга помпа само за проба при условие че аз клапан не мога да намеря за проба.А предварение-закаснение на 1З не се ли контролира от пиезодатчик в 3-та дюза и датчика за оборотите или сам се объркал от AHU?Иначе си абсолютно прав че две еднакви помпи няма както и няма два еднакви мотора,но пък чак такава разлика и то само след 3000 об.Както писах преди това колата просто лети.Единствено ако има допълнително впръскване на гориво от друго устроиство подобно на обоготител след 3000 об.,но доколкото ми е известно на електронните помпи няма.Колите за които споменаваш имат ли промяна в звука?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Днес мерих клапана които регулира уест гейта.Съпротивление 30 ома при допустими от 25 до 45.Другата проверка беше масата с едното краче на конектора при включено запалване и трябваше да даде волтажа на акумулатора.Тука обаче ми даде 0.Да попитам един глупав вапрос понеже с жици не сам се занимавал до сега.Масата се взима кото допра до купето?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- niks76
- VW експерт

- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
за центровка: помпата се върти в посока радиатор=закъснение;посока купето предварение; с тези коли с които си играх звука беше на около 3400 оборота като бу4ене(му4ене),все едно някои ти държи колата и дърпа назад и при скорост160-165 колата върви без да се влияе колко е натиснат педала на газта а за пове4е не ште и това е;бях си правил наи разли4ни експерименти то не бяха смени на турбини ,дебиметри и така нататък .разлика във вървенето полу4их но не и ефекта които о4аквах и наи накрая пробвах и с друга помпа и се видя какво може една и съшта кола!зна4и тук се консултирах с помпаджии от реномирани сервизи и хората ми обясняваха 4е вси4ко зависи от електронния блок на самата помпа а не от компа на колата и наи лошото е 4е :за състоянието на една помпа вси4ко е на късмет;нямаха обяснение зашто се полу4ава така но ми казаха 4е и никои не може да каже то4но на какво се дължи .виждал съм ТДИ г3 на над 6ОООООкм лети с над 200км/4ас без колата да се замисля изобшто а съшто съм виждал как с 4ИСТО нова помпа пак г3 едвам вдига 190км/4ас;затова оште един път ти казвам потърси помпа за проба смяната на една помпа е ЗА 4ас работа така 4е УСПЕХ третия инжектор не влияе на ускорителния режим 4ак толкова когато е проблемен мотора тресе на бавни обороти и пропушва
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30047
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Я най - добре си се обърни към човек, дето се занимава с нафтови помпи! Това с въртенето не е много препоръчително, защото не е начина за центровка. Центровката става на стнд със сваляне на помпата и е доста прецизна работа, дето задължително трябва да я свърши специалист. В София има такъв при когот ходя за всичко по двигателите, ама в Карлово не знам 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта
Да или (-) на акумулатора, допираш стабилно с натиск едната сонда на уреда(черната) .