Относно ESP и действието му??? Б5.5
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Съб 18 юни 2011 10:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Относно ESP и действието му??? Б5.5
Здравейте отново пак имам проблем или така мисля с моя пасат, пробвах нагоре по лек баир с мокра трева какво ще стане без пуснато ESP и с пуснато. Установих, че когато пребоксува гумата започва да мига лампичката на ESP, но не се случва нищо и колата не изкачва баирчето, пробвах и с пуснато ръчно ESP и пак нищо върти само с едната гума другата не помръдва това нормално ли е??? И има ли значение ако е пуснато ръчно ESP-то с каква скорост ще карам???
- Golf6000
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 08 апр 2010 21:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Относно ESP и действието му???
Колега това ESP-значи -електронна стабилизираща програма все пак не е 4х4 мисля че ASR е подобна програма!!!Нека ме поправят колегите ако греша но твойта програма е предимно при завой и при занасяне на автомобила да се исправя с тази програма-ESP
Последна промяна от Golf6000 на Пет 28 окт 2011 13:49, променено общо 1 път.
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Относно ESP и действието му???
Ти не го пусакаш ръчно ,а когато натиснеш копчето и светне на таблото тогава е без ESP - т.е. изключваш го и затова ти буксува едната гума.
Явно не знаеш, както и аз преди, моята е с АСР но то е същото. Системата е винаги включена при стартиране на двигателя, а когато натиснеш копчето и на таблото светне АСР или ЕСП - както е при теб , тогава не работят. Лампичката така си мига и така трябва когато буксува - нормално е това ти показва ,че се е вкл ЕСП
Нямаш проблем споко. Все пак колата не е джип, вероятно и идва повече газта която даваш , пробвай с по малко газ или ако ти е дизел колата , вкарай на първа и я остави да се качи сама на обороти, без да даваш никаква газ така мисля че шанаса ти е по-голям.
Явно не знаеш, както и аз преди, моята е с АСР но то е същото. Системата е винаги включена при стартиране на двигателя, а когато натиснеш копчето и на таблото светне АСР или ЕСП - както е при теб , тогава не работят. Лампичката така си мига и така трябва когато буксува - нормално е това ти показва ,че се е вкл ЕСП
Нямаш проблем споко. Все пак колата не е джип, вероятно и идва повече газта която даваш , пробвай с по малко газ или ако ти е дизел колата , вкарай на първа и я остави да се качи сама на обороти, без да даваш никаква газ така мисля че шанаса ти е по-голям.
- kikogsxr
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Относно ESP и действието му???
Колега при мен си драпа и на байрче, обаче забележи, че като натиснеш копчето на ESP-то го изключваш, сигурно е някой датчик 

-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Съб 18 юни 2011 10:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Относно ESP и действието му???
Благодаря долу горе ми стана ясно.
И още нещо пасат като моя B5.5 1,9TDI 130hp с предно предаване има ли изобщо някакъв блокаж на диференциала или това е само легенда която се носи от хора който не знаят?

-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Относно ESP и действието му???
ASR е различно от ESP. Но при изключване на ESP-то се изключва и ASR. Едното е контрол на сцеплението - ASR, а другото е стабилизираща система. ASR най-общо казано при превъртане на някое колело изравнява момента към по-слабото. Получава се равномерно въртене на колелата. ESP-то прилага спирачно усилие към някое от колелата при приплъзване на дадено колело, съблюдавайки положението на волана. Така стабилизира положението на колата
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Относно ESP и действието му???
bnick написа:ASR е различно от ESP. Но при изключване на ESP-то се изключва и ASR. Едното е контрол на сцеплението - ASR, а другото е стабилизираща система. ASR най-общо казано при превъртане на някое колело изравнява момента към по-слабото. Получава се равномерно въртене на колелата. ESP-то прилага спирачно усилие към някое от колелата при приплъзване на дадено колело, съблюдавайки положението на волана. Така стабилизира положението на колата
Така е но принципа е един и същ - изравняване, било то със спирачки или газ. А и колегата пита дали му работел, че затова по тоя начин му го обясних.
Re: Относно ESP и действието му???
Колега, за баирчето ти трябва Куатро
Иначе, за ЕSP-то, то по принцип е за предотвратяване на странично отклонение на колата. Като действа и със спирачни импулси и с отнемана на газта. А за скорост - май от 6км/ч или подобно, но не съм сигурен. Със сигурност работи и при ниски скорости.
А АSR е против буксуване на задвижващите колела. Като предава от едното на другото, пак отнема от газта и така. Но няма блокаж на диференциала. Това го има на БМВ М5 например и на джипове, но на пасатчето няма.
И ЕSP-то е като надграждане на АSR-a, или не може да имаш ЕSP без АSR.
Дори някъде бях чел, че ако искаш да излезеш от някое кално или заснежено място, където си затънал трябва да изключиш ESP-то. Защото то отнема от газта, предава насам натам от едно на друго колело и накрая... май по-добре без него, но само за да излезеш от някой място. Тръгнеш ли - ESP 100% on! (ако не си решил на някой паркинг да си играеш с колата де).
Аз съм с 4моушън и до сега не ми се е случвало да се налага да го изключвам, за да изляза от някъде, но като си само с предно може и да ти се наложи.

Иначе, за ЕSP-то, то по принцип е за предотвратяване на странично отклонение на колата. Като действа и със спирачни импулси и с отнемана на газта. А за скорост - май от 6км/ч или подобно, но не съм сигурен. Със сигурност работи и при ниски скорости.
А АSR е против буксуване на задвижващите колела. Като предава от едното на другото, пак отнема от газта и така. Но няма блокаж на диференциала. Това го има на БМВ М5 например и на джипове, но на пасатчето няма.
И ЕSP-то е като надграждане на АSR-a, или не може да имаш ЕSP без АSR.
Дори някъде бях чел, че ако искаш да излезеш от някое кално или заснежено място, където си затънал трябва да изключиш ESP-то. Защото то отнема от газта, предава насам натам от едно на друго колело и накрая... май по-добре без него, но само за да излезеш от някой място. Тръгнеш ли - ESP 100% on! (ако не си решил на някой паркинг да си играеш с колата де).
Аз съм с 4моушън и до сега не ми се е случвало да се налага да го изключвам, за да изляза от някъде, но като си само с предно може и да ти се наложи.
- kikogsxr
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: Относно ESP и действието му???
Или както е казано :
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Относно ESP и действието му??? Б5.5
Дали колегите, които твърдят, че ASR предава или изравнява момент, ще бъдат така добри да уточнят какъв точно момент се предава или изравнява и как точно е реализирано това предаване и изравняване?
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Относно ESP и действието му??? Б5.5
От това което знам при забуксуване на едното колело върху него се задейства спирачно усилие, в резултат на което въртящият момент се прехвърля на колелото което е в покой, но в никакъв случай не може да се говори за изравняване на въртящият момент към двете колела. Все пак това е помощна система. Ако искате еднакъв въртящ момент-само блокировка на дифвренциала. Не знам по-горе защо колегите се изказаха така, сякаш АСР-а няма нищо общо със спирачките. Контролът и на двете системи са свързани със спирачно усилие.
-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно ESP и действието му??? Б5.5
и по-точно ако мога да допълня колегата по-горе: ESP освен че е за странични отклонения принципа на работа му е да приложи спирачно усилие към предно вътрешно колело и задвижващо към задно външно, понеже идеален процес в природата няма при поднасяне на автомобила и прилагане на такива сили колата се изправя и почва да поднася на другата страна тогава се прилагат същите сили но вече другото колело предно става вътрешно и по диагонал задно външно но вече силите необходими да върнат колата в изправено положение са по-малки и така докато колата не стане стабилна
пробвал съм с 100 да навия по рязко волана и не мисля че такива системи могат да ме накарат да се чувствам спокоен за живота си все пак трябва да се кара внимателно и да не се разчита на тях
иначе всички такива системи за безопасност са надгрждане на ABS.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта