смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Техническа и сервизна информация за Passat
maistora.1965
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 29 ное 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот maistora.1965 » Пон 03 окт 2011 18:27


Привет на всички имам проблем със скоростната кутия и съм решил нещо но преди това искам да попитам знаещите.Пасата ми е б4 95 година има шум в скоростната кутия и а съм и за съединител и трябва да я свалям. двигателя е АЕК 101 коня но скоростите ми са много къси на 5 та със 120 км съм на 4000оборота.Та искам да попитам мога ли да му сложа скоростна кутия с по дълги скорости и ако може какъв тип и от какво.Ако някой е правил това упражнение или знае как да помага.Благодаря предварително. :roll:




Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот Петър Петров » Пон 03 окт 2011 23:10


Питай търсачката за кутиите дето се слагат на моторите, има кое на какво, ама няма да търся вместо тебе! А дали може мааалко препинателни знаци да ползваш :banghead:


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот bachest » Вто 04 окт 2011 18:20


Максимумите на въртящите моменти се достигат при различни обороти. На ABS-a (за пример) е: 145 Нм (нютон-метра) при 2500 об., а на АЕК-а е 135 Нм при 4400 об. Именно във високите обороти ти е най-икономичен двигателя и най-вървежен. Усещаш го че "дърпа". Направи един тест-драйв и се опитай да ускоряваш при 1500-2000-2500 оборота и ги сравни с ускорението при 4000-5000 оборота. При смяна на скоростната кутия ще получиш същия (д)ефект. Може би ако модифицираш само пета предавка да свалиш оборотите е някакъв компромисен вариант, но не си заслужава според мен.

Ако се чудиш какво е това въртящ момент, представи си два гаечни ключа. Единия с дълго рамо, другия с късо рамо. И двата ключа ги завърташ с една и съща сила (конски сили). Но на този с по-дългото рамо, въртящия момент, който му придаваш е по-голям. При шофиране въртящият момент го усещаш като "тягата" на двигателя. Но технически е много неиздържано и неправилно да се каже така.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот pe6kata » Вто 04 окт 2011 18:51


maistora.1965 написа:...


слагаш коя да е кутия със жила и помпи за съединителя, естествено с подходящите предавателни числа, - голф3 абф, пасат б3/б4, корадо

на мотора ще му олекне и освен комфорт ще ти падне и разхода. Мисля си че си с възможно най-късата кутия от този тип кутии(02А). Напиши все пак кода на кутията- трибуквен е и стои до долната помпа на съединителя


maistora.1965
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 29 ное 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот maistora.1965 » Вто 04 окт 2011 19:35


Благодаря на колегите за отговорите и за обяснението за въртящ момент и нютонметрите.Работя в автосервиз автомонтьор съм и ви разбирам прекрасно,но не можах даже и с търсачката да намеря коя скоростна кутия каква е.Ако някой знае точно къде да потърся да подскаже и приемам всякакви мнения човек се учи докато е жив.Аза буквите доколкото си спомням деиствително са 02А но утре ще съм сигурен сега стана тъмно. Май типа на кутията е 02А а другите букви са CJA.

Последна промяна от maistora.1965 на Вто 04 окт 2011 20:41, променено общо 1 път.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот bachest » Вто 04 окт 2011 19:58


Пешка, защо тогава ги монтират такива "къси" кутии?. И как пада разхода, ако въртящия момент е във високите обороти? Ако можеш, разясни малко.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот pe6kata » Вто 04 окт 2011 20:24


остави го въртящия момент. все пак тоя мотор не е качен на генератор някакъв, а на кола. И вр-а ми има макс. торк на 4200, ама повервай ми далеч не е икономичен на тия обороти.
Твоя пасат да не би да е най-икономичен, като го караш с обороти, близко до макс. въртящ момент.

Принципно си прав, там кпд-то му е най-високо, но при една и съща скорост, едно е да вървиш с 2000, друго с 3000 оборота. Квото и да е, случая имаш 50% повече обороти и впръскване на гориво съответно.

Ако колата ти е с борд. комп, закови я на 90км/ч и виж как гори на трета, четвърта и пета предавки.

Аз съм си правил интересен експеримент със стъпковия мотор на 1.8 моноинжекция. Отнемам конторлните фунжции на компа, като управлявам ръчно моторчето, в смисъл подавам външно захранване. Мотора го вадя в крайно положенние(става като ръчна газ), като дроселовата клапа се отваря на немного голям ъгъл, НО ПОСТОЯНЕН- 5500об/мин на празен ход, на 4-та 90км/ч при 3000об, вкарвам 5-та и отива на 105км/ч на равен път (2600об/мин). Това е с над 15% икономия!

И друго, като зачекна проиводителя- айде кажи ми що на един и същ моотор и купе слагат различни кутии, има и много къси, има и много дълги?

Обикновено атмосферните мотори,особено успокоени масови мотори, почват да имат много плавна крива на торка. Давам ти пример с вр-а(че незнам как е с мотора на колегата): от 2000-до 6000об, разполага с 85% от макс си торк!
Така че остави го този върт. момент. Естествено не казвам че ще поеме кутия от тди, но има къде-къде по-удачни варианти от настоящата кутия.


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот bachest » Сря 05 окт 2011 19:43


pe6kata написа:Твоя пасат да не би да е най-икономичен, като го караш с обороти, близко до макс. въртящ момент.


Да. MAX-a на въртящия момент на пасата е на 2500 оборота. На тези обороти съм с 90км/ч (не мисля, че е случайно). По-икономично каране от 90км/ч на дълъг път, здраве му кажи. :lol: Остава единствено да почна да изключвам двигателя, ама ще трябва като щангистите да си мажа ръцете с талк, че да не изпусна волана на някой по-остър завой.


За разхода си прав. Въртящия момент не е определящ изобщо. И трябва да се гледа цялата крива на диаграмата в целия диапазон на оборотите (както каза), а не само максимума (както правя аз). Но от към ускорение обаче не съм съгласен - нещата ще се влошат. Как да му олекне на мотора, като скоростната кутия ще го тормози с по-ниски обороти, където няма сила? Нали именно затова са му такива скоростите. Друг е въпроса, че предавателните числа са компромис между разход и ускорение и винаги може да се пипне в тази или онази посока.


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот moimoimoi » Пет 07 окт 2011 18:56


ето ги кутиите тип 02А
viewtopic.php?f=17&t=172474
CJA определено е много къса..........най-късата по точно
колкото предавателните числа са по малки толкова е по дълга кутията
пример за дълга кутия е CTN и CYP


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот myrshavija » Нед 16 окт 2011 7:32


bachest написа:...За разхода си прав. Въртящия момент не е определящ изобщо. И трябва да се гледа цялата крива на диаграмата в целия диапазон на оборотите (както каза), а не само максимума (както правя аз)...
Чудесен извод.
Остава да редактираш това, което си написал по-горе, за да няма подведени:
bachest написа:Максимумите на въртящите моменти се достигат при различни обороти. На ABS-a (за пример) е: 145 Нм (нютон-метра) при 2500 об., а на АЕК-а е 135 Нм при 4400 об. Именно във високите обороти ти е най-икономичен двигателя и най-вървежен...
:beer


Потребителски аватар
turbinata
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 22 дек 2010 12:42
Автомобил: passat b4
Двигател: AEK
Местоположение: село Труд Пловдивско

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот turbinata » Пет 28 окт 2011 11:23


колеги искам да попитам моят пасат б4 котия от най кьсите котии мотора ми АЕК 1.6 (101)коня а номера на кутията е CJA0455 и под тях има още две цифри 3 и 14 искам да попитам да ли в ниските е по слилен или развива по големи скорости.Аз сам го карал на 5предавка и то да исклуче ижекциона 205-210км


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот myrshavija » Пет 28 окт 2011 11:49


Малък атмосферен мотор се слага на голяма кола като твоята само с цел икономичност при положение, че не го натискаш. Къса кутия му е сложена, за да може изобщо да ускорява що годе прилично. Недей да търсиш сила в ниските или висока скорост с него, защото този мотор не е правен за да върви много! :да:


Потребителски аватар
turbinata
Мнения: 28
Регистриран на: Сря 22 дек 2010 12:42
Автомобил: passat b4
Двигател: AEK
Местоположение: село Труд Пловдивско

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот turbinata » Пет 28 окт 2011 11:56


:да: :banana Аз доста сиго натискам и варви доста доволно за 1.6 :) ще можели да кача друга кутия с по дълго предавателно чесло :twisted:

Последна промяна от turbinata на Пет 28 окт 2011 16:45, променено общо 1 път.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот myrshavija » Пет 28 окт 2011 12:01


Разбира се, че можеш да сложиш по-дълга кутия. Дано само не си разочарован от резултата. Все още не си споделил с нас какво целиш с евентуалната смяна на скорости?
Може да опиташ да пишеш по-старателно, защото сега малко трудно ти се разбира. Опитай с препинателни знаци за начало!


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: смяна скоростна кутия на пасат Б4 АЕК 95 година

Мнениеот stefan4o » Пет 28 окт 2011 12:27


turbinata написа::да: :banana Аз доста сиго натискам и варви доста доволно за 1.6 :) щте можели да кача друга коита с по далго предавателно чесло :twisted:

Може, ама каква файда? Те хората са го сметнали за твоя мотор и са избрали компромис наречен CJA, ако сложиш друг компромис (ск.кутия) от двигател с по-различна крива, която е изместена по-назад или по-напред в оборотите, резултатът съвсем няма да е по-добър.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта