От PF към RP на Passat B3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
VWmAniaC
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София

От PF към RP на Passat B3

Мнениеот VWmAniaC » Съб 29 окт 2011 17:24


Така колеги имам Passat B3 1.8i PF мотор и искам да му сложа едно RP, но се чудя възможно ли е да се сложи само главата, а не целия мотор и какво ще ми е необходимо за самата "транспантация" от RP-то имам компютър и целия двигател (след основен ремонт на 4000км). Та въпроса ми към вас е дали това е възможно и какво още ше ми трябва




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот stefan4o » Съб 29 окт 2011 17:26


Каква е целта на занятието? Има проблем по двигател/периферия/електрика по оригиналния мотор или ? Питам не за друго, ами може някой да успее да ти помогне да си разрешиш проблемацията (ако има такава). Иначе тая дето си я замислил може да стане, тук във форума има не едно RP, което е станало на PB :lol:


Потребителски аватар
VWmAniaC
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот VWmAniaC » Съб 29 окт 2011 17:33


Еми проблема е, че това PF не работи както трябва "плаващи обороти" на студен двигател нещо като, че ли е спънат няма мошност (може би защото е с обикновенна газ) на бензин пък го няма никакъв.. все едно се дави и много пуши на бензин и куп други, а пък RP-то е 1.8mi и не съм имал такива проблеми с него. A забравих да спомена, че PF-то e 107к.с. а RP-то си е 90к.с. Всичко това искам да стане с цел колата да си работи нормално и на газ и на бензин, а и от RP-то имам по хубави впечатления :beer Дано сте ме разбрали :P

П.П. А какво ще кажете да сменя целия двигател? Според вас как ще е по добре само главата (ако е възможно) или целия двигател?


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот moimoimoi » Съб 29 окт 2011 22:22


VWmAniaC написа:Еми проблема е, че това PF не работи както трябва "плаващи обороти" на студен двигател нещо като, че ли е спънат няма мошност (може би защото е с обикновенна газ) на бензин пък го няма никакъв.. все едно се дави и много пуши на бензин и куп други, а пък RP-то е 1.8mi и не съм имал такива проблеми с него. A забравих да спомена, че PF-то e 107к.с. а RP-то си е 90к.с. Всичко това искам да стане с цел колата да си работи нормално и на газ и на бензин, а и от RP-то имам по хубави впечатления :beer Дано сте ме разбрали :P

П.П. А какво ще кажете да сменя целия двигател? Според вас как ще е по добре само главата (ако е възможно) или целия двигател?

тя газта скапва всичко по бензиновите мотори рано или късно

а относно проблема с PF-а провери му температурния датчик на антифриза-син на цвят мисля е
а що не смениш целия двиател?щом имаш цял RP


Потребителски аватар
VWmAniaC
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот VWmAniaC » Съб 29 окт 2011 23:47


и аз това искам само, че незнам какво ще ми трябва... целия двигател искам да сменя имам двигател и компютър и мисля, че ми трябва само инсталация вие какво ще кажете по въпроса???


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12160
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 30 окт 2011 3:38


Аз не бих си сменил ПФ-а за нещо по - маломощно, 107 колкото и куци да са си 107 коне. Също съм на газ и имам проблеми на бензин, но не мога и да очаквам друго след като на бензин го паля веднъж в годината с гориво в резервоара от 2006 година. Просто няма как да стане. Реглажа обаче на газовата уредба и тоците отговарящи за работата на двигателя са перфектни и в момента хем върви доста прилично при приличен разход, пали на газ и зимата в студовете без проблем при хубав акумулатор естествено.
Ако все пак решиш да сменяш РП е 90 коня и със скоростната кутия от ПФ-а едва ли ще се разберат, откъм съвпадение на вертящ момент и обороти /наскоро се обсъждаше темата със скоростните кутии/
Ако го пък прехвърлиш вече двигателя ще е хубаво да минеш и пререгистрация, защото ще караш 90 коня двигател с данък да речем около 30 лв пък ще плащаш като за 107 коня 90-100лв


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот pe6kata » Нед 30 окт 2011 9:31


намирашш си инсталация от рп(само инсталацията на мотора) и направо сменяш моторите, без да пипаш нищо друго. никакъв проблем да останеш със съединител, кутия, стартер, бенз. помпа... от пф-а. Даже ако има някаква разлика в захващането на двуцевката, то може да си сложиш и изпускателния колектор на пф.

ти луд ли си да тръгваш да разглобяваш здрав мотор, при положение че мотора с кутията лежи на 3 тампона


Потребителски аватар
VWmAniaC
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот VWmAniaC » Нед 30 окт 2011 10:26


Ами незнам за скоростите, но те са от RP-то понеже тези на PF-то заминаха и сложихме тези от RP-то (незнам кода на нито една от двете кутий), а PF двигателя се е скапал от всякаде още като слагах газта момчетата казаха, че дюзите са почнали да заминават, а не мисля да давам 200-250лв за нови дюзи при попложение, че имам цял здрав двигател, сега почна да застудява и прави проблеми не му се иска да пали от първия пъти т.н. Пък и моето мнение е, че RP-то е много по-просто устроено от PF, по-лесно за поддръжка и по евтино за поддръжка. Инсталация за вдигателя бях гледал тук във форума преди време за 20лв сега незнам дали ще изпадне пак нещо такова ако испадне няма и да се замисля дали да я купя. Само едно ме съмнява PF-то има хидравлика, а на RP-то няма (смисъл такъв, че на едната кола има хидравлика на другата нямаше) и се чудя дали това ще затрудни монтажа


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот pe6kata » Нед 30 окт 2011 16:22


защо просто не идеш да ти почистят дюзите. Да се скапе мотора, означава механично да е съсипан- гори масло, ниска компресия, износени лагери така че да не държи налягане на масло...

може да се постопри кое е по-просто и надеждно- дали моното или пф-а.
иначе като гледам какви въпроси задаваш, мисля че с ттия смени ще влезеш в приключение, в смисъл че ми става ясно че ти липсват опит и познания.

На въпроса за хидравликата ще ти отговоря разбира се: просто разкачаш хидравличната помпа, без да отвиваш маркучи и да губиш течност и я отместваш нстрани. Сваляш и стойката на хидравличната помпа и я слагаш на новия мотор. Блоковете са еднакви, имат си всички отвори, независимо да се ползват или не. И след като качиш новия мотор, със стойката, си качваш накрая и хидравличната помпа. По принцип нищо сложно няма, нито ще я окъсаш за части, при положениие че имаш и двата мотора. Само инсталация ти трявбва.


Потребителски аватар
VWmAniaC
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
Двигател: 1.8 ABS 1993
Местоположение: София

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот VWmAniaC » Нед 30 окт 2011 17:09


иначе като гледам какви въпроси задаваш, мисля че с ттия смени ще влезеш в приключение, в смисъл че ми става ясно че ти липсват опит и познания.

Така е колега прав си, че нямам много познания :oops: за това питам дали ще стане и какво ще ми трябва, но вече ми стана ясно, че всичко ще пасне както си трябва само инсталация ми трябва от тук нататък започвам да търся инсталация за RP като намеря инсталация започвам без да се колебая може би ще имам проблем само с връзването на инсталацията (но човек ще се намери :P ) иначе двигател съм свалял и слагал както и скорости и всичко останало по самия двигател така, че не мисля, че ще имам проблем само за инсталацията ме е страх. Поздрави :beer :beer благодаря ви за бързите и адекватни отговори. Щом започна "проекта" ще направя една тема за развитието :P :drunk mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: От PF към RP на Passat B3

Мнениеот pe6kata » Нед 30 окт 2011 17:34


ами и инсталацията не е толкова проблемна. моторната инсталация е отделена от останалата. откопчават се няколко букси от бушонното табло и цялата излиза. На нейно място слагаш новата, прсто е и да искаш няма какво да сбъркаш- няма преправяне, няма рязане и т.н. Щом си се занимавал с механичнатта част, ядове няма да имаш, действай смело.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта