От PF към RP на Passat B3
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
От PF към RP на Passat B3
Така колеги имам Passat B3 1.8i PF мотор и искам да му сложа едно RP, но се чудя възможно ли е да се сложи само главата, а не целия мотор и какво ще ми е необходимо за самата "транспантация" от RP-то имам компютър и целия двигател (след основен ремонт на 4000км). Та въпроса ми към вас е дали това е възможно и какво още ше ми трябва
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: От PF към RP на Passat B3
Каква е целта на занятието? Има проблем по двигател/периферия/електрика по оригиналния мотор или ? Питам не за друго, ами може някой да успее да ти помогне да си разрешиш проблемацията (ако има такава). Иначе тая дето си я замислил може да стане, тук във форума има не едно RP, което е станало на PB 

- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: От PF към RP на Passat B3
Еми проблема е, че това PF не работи както трябва "плаващи обороти" на студен двигател нещо като, че ли е спънат няма мошност (може би защото е с обикновенна газ) на бензин пък го няма никакъв.. все едно се дави и много пуши на бензин и куп други, а пък RP-то е 1.8mi и не съм имал такива проблеми с него. A забравих да спомена, че PF-то e 107к.с. а RP-то си е 90к.с. Всичко това искам да стане с цел колата да си работи нормално и на газ и на бензин, а и от RP-то имам по хубави впечатления
Дано сте ме разбрали 
П.П. А какво ще кажете да сменя целия двигател? Според вас как ще е по добре само главата (ако е възможно) или целия двигател?


П.П. А какво ще кажете да сменя целия двигател? Според вас как ще е по добре само главата (ако е възможно) или целия двигател?
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: От PF към RP на Passat B3
VWmAniaC написа:Еми проблема е, че това PF не работи както трябва "плаващи обороти" на студен двигател нещо като, че ли е спънат няма мошност (може би защото е с обикновенна газ) на бензин пък го няма никакъв.. все едно се дави и много пуши на бензин и куп други, а пък RP-то е 1.8mi и не съм имал такива проблеми с него. A забравих да спомена, че PF-то e 107к.с. а RP-то си е 90к.с. Всичко това искам да стане с цел колата да си работи нормално и на газ и на бензин, а и от RP-то имам по хубави впечатленияДано сте ме разбрали
П.П. А какво ще кажете да сменя целия двигател? Според вас как ще е по добре само главата (ако е възможно) или целия двигател?
тя газта скапва всичко по бензиновите мотори рано или късно
а относно проблема с PF-а провери му температурния датчик на антифриза-син на цвят мисля е
а що не смениш целия двиател?щом имаш цял RP
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: От PF към RP на Passat B3
и аз това искам само, че незнам какво ще ми трябва... целия двигател искам да сменя имам двигател и компютър и мисля, че ми трябва само инсталация вие какво ще кажете по въпроса???
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12160
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: От PF към RP на Passat B3
Аз не бих си сменил ПФ-а за нещо по - маломощно, 107 колкото и куци да са си 107 коне. Също съм на газ и имам проблеми на бензин, но не мога и да очаквам друго след като на бензин го паля веднъж в годината с гориво в резервоара от 2006 година. Просто няма как да стане. Реглажа обаче на газовата уредба и тоците отговарящи за работата на двигателя са перфектни и в момента хем върви доста прилично при приличен разход, пали на газ и зимата в студовете без проблем при хубав акумулатор естествено.
Ако все пак решиш да сменяш РП е 90 коня и със скоростната кутия от ПФ-а едва ли ще се разберат, откъм съвпадение на вертящ момент и обороти /наскоро се обсъждаше темата със скоростните кутии/
Ако го пък прехвърлиш вече двигателя ще е хубаво да минеш и пререгистрация, защото ще караш 90 коня двигател с данък да речем около 30 лв пък ще плащаш като за 107 коня 90-100лв
Ако все пак решиш да сменяш РП е 90 коня и със скоростната кутия от ПФ-а едва ли ще се разберат, откъм съвпадение на вертящ момент и обороти /наскоро се обсъждаше темата със скоростните кутии/
Ако го пък прехвърлиш вече двигателя ще е хубаво да минеш и пререгистрация, защото ще караш 90 коня двигател с данък да речем около 30 лв пък ще плащаш като за 107 коня 90-100лв
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: От PF към RP на Passat B3
намирашш си инсталация от рп(само инсталацията на мотора) и направо сменяш моторите, без да пипаш нищо друго. никакъв проблем да останеш със съединител, кутия, стартер, бенз. помпа... от пф-а. Даже ако има някаква разлика в захващането на двуцевката, то може да си сложиш и изпускателния колектор на пф.
ти луд ли си да тръгваш да разглобяваш здрав мотор, при положение че мотора с кутията лежи на 3 тампона
ти луд ли си да тръгваш да разглобяваш здрав мотор, при положение че мотора с кутията лежи на 3 тампона
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: От PF към RP на Passat B3
Ами незнам за скоростите, но те са от RP-то понеже тези на PF-то заминаха и сложихме тези от RP-то (незнам кода на нито една от двете кутий), а PF двигателя се е скапал от всякаде още като слагах газта момчетата казаха, че дюзите са почнали да заминават, а не мисля да давам 200-250лв за нови дюзи при попложение, че имам цял здрав двигател, сега почна да застудява и прави проблеми не му се иска да пали от първия пъти т.н. Пък и моето мнение е, че RP-то е много по-просто устроено от PF, по-лесно за поддръжка и по евтино за поддръжка. Инсталация за вдигателя бях гледал тук във форума преди време за 20лв сега незнам дали ще изпадне пак нещо такова ако испадне няма и да се замисля дали да я купя. Само едно ме съмнява PF-то има хидравлика, а на RP-то няма (смисъл такъв, че на едната кола има хидравлика на другата нямаше) и се чудя дали това ще затрудни монтажа
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: От PF към RP на Passat B3
защо просто не идеш да ти почистят дюзите. Да се скапе мотора, означава механично да е съсипан- гори масло, ниска компресия, износени лагери така че да не държи налягане на масло...
може да се постопри кое е по-просто и надеждно- дали моното или пф-а.
иначе като гледам какви въпроси задаваш, мисля че с ттия смени ще влезеш в приключение, в смисъл че ми става ясно че ти липсват опит и познания.
На въпроса за хидравликата ще ти отговоря разбира се: просто разкачаш хидравличната помпа, без да отвиваш маркучи и да губиш течност и я отместваш нстрани. Сваляш и стойката на хидравличната помпа и я слагаш на новия мотор. Блоковете са еднакви, имат си всички отвори, независимо да се ползват или не. И след като качиш новия мотор, със стойката, си качваш накрая и хидравличната помпа. По принцип нищо сложно няма, нито ще я окъсаш за части, при положениие че имаш и двата мотора. Само инсталация ти трявбва.
може да се постопри кое е по-просто и надеждно- дали моното или пф-а.
иначе като гледам какви въпроси задаваш, мисля че с ттия смени ще влезеш в приключение, в смисъл че ми става ясно че ти липсват опит и познания.
На въпроса за хидравликата ще ти отговоря разбира се: просто разкачаш хидравличната помпа, без да отвиваш маркучи и да губиш течност и я отместваш нстрани. Сваляш и стойката на хидравличната помпа и я слагаш на новия мотор. Блоковете са еднакви, имат си всички отвори, независимо да се ползват или не. И след като качиш новия мотор, със стойката, си качваш накрая и хидравличната помпа. По принцип нищо сложно няма, нито ще я окъсаш за части, при положениие че имаш и двата мотора. Само инсталация ти трявбва.
- VWmAniaC
- Мнения: 52
- Регистриран на: Нед 28 мар 2010 22:47
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 Arriva
- Двигател: 1.8 ABS 1993
- Местоположение: София
Re: От PF към RP на Passat B3
иначе като гледам какви въпроси задаваш, мисля че с ттия смени ще влезеш в приключение, в смисъл че ми става ясно че ти липсват опит и познания.
Така е колега прав си, че нямам много познания







- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: От PF към RP на Passat B3
ами и инсталацията не е толкова проблемна. моторната инсталация е отделена от останалата. откопчават се няколко букси от бушонното табло и цялата излиза. На нейно място слагаш новата, прсто е и да искаш няма какво да сбъркаш- няма преправяне, няма рязане и т.н. Щом си се занимавал с механичнатта част, ядове няма да имаш, действай смело.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта