Охлаждане и налягане

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Охлаждане и налягане

Мнениеот levonik » Чет 07 сеп 2006 22:12


Здравейте!
От доста време ме мъчи въпроса защо е необходимо охладителната система да работи под налягане.
Когано взех колата беше с пукнато разширително казанче и доста време си я карах така. Без проблем-
После купих и видях / пипнах/ твърдите маркучи. Преследва ме призрака на гръмнала система и махане с бяла кърпичка на пътя.
Та защо е необходимо това налягане?




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 07 сеп 2006 22:23


Единственото което ми идва на ум е, че под налягане температурата на кипене би трябвало да е по-висока /ако не бъркам нещо/


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 07 сеп 2006 22:34


водната помпа като се върти какво става -циркулация на водата.при циркулация на те4ност без отдушник се повишава плътността на те4ността и марку4ите са твърди;на вси4ки фв с мотор ТДИмарку4ите са твърди;пробваи някое рено без капа4ка -загрява и хвърля водата


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 07 сеп 2006 22:36


Това не го ли прави антифриза? Бях чел, че точно за това се препоръчва да се кара с него, а не с вода.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Чет 07 сеп 2006 22:37


1 бар нормално налягане, ако е повече лошо, при мене беше гарнитура на главата.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Чет 07 сеп 2006 22:39


Аз доста време / около година/ карах без налягане и всичко беше нормално.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 07 сеп 2006 22:59


Аз на стария голф /1.6 Д/ карах 4 години със пробито казанче защото слагах 2 нови и се цепеха отстрани. Накрая на старото което беше цепнато отгоре направих 2 малки дупчици и така карах около 4 години. Единствения проблем беше че от време на време изхвърляше по малко вода/антифриз - особено като се вкарваше в обороти колата.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Пет 08 сеп 2006 11:01


Не забрвяйте атмосфернмото налягане което е 1бар!
А казанчето играе ролята на разширителен съд като загрее водата и повиши своя обем да миже да отида някъде а не да избие гарнитурата и да охлайда директно буталото :D


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Охлаждане и налягане

Мнениеот Amorphiss » Пет 08 сеп 2006 11:06


levonik написа:
После купих и видях / пипнах/ твърдите маркучи. Преследва ме призрака на гръмнала система и махане с бяла кърпичка на пътя.
Та защо е необходимо това налягане?

Не се бои ако гръмне системата ще гръмне там където е най слабата връзка (капачката на казанчето по принцип) ще истече малко антифриз и това ще е . По лошия варянт е ако има друга по слаба връзка да кажем скоба на маркуч или цепнат маркуч е тогава си е е.... мамата защото не изтича малко а всичката течност :twisted:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 08 сеп 2006 14:43


Ако клапанчето на капачката на казанчето ти е наред даже не би трябвало да избие нищо.Парата ще минава през него и лека полека ще губиш вода.Системата няма как да не е под налягане щом има помпа и водата се муши наляво надясно през целия мотор.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Съб 09 сеп 2006 13:12


Охлаждането винаги работи под налягане всеки знае какво става
когато отворим капачката на загрят двиг.Затова задължително с антифриз
хубав тои има по високатемпература на кипене и съответно по ниско налягане по добро топлотдаване така си мисля де 8)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 09 сеп 2006 20:04


За топлоотдаването на антифриза си в грешка..... за кипенето е така, за налягането ... ;) а за това ,че винаги е под налягане - за VW е така...... 8) 8) :lol:


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Мнениеот levonik » Нед 10 сеп 2006 10:26


Явно съм доста задръстен, защото отсях само два отговора :
1. При нашата марка е така;
2. За по добрата циркулация на охладителната течност;
Това обаче не отговаря на въпроса, защо при липса на налягане, двигателя си работи нормално.
въпроса кореспондира и с друга една система - спирачната. Аз съм карал Запорожец и Москвич и при двете имаше в главния спирачен цилиндър имаше една малка гумичка, която поддържаше някакво остатъчно налягане в спирачната система. Побъркваше ме при допълване и обезвъздушаване.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10430
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 10 сеп 2006 12:02


щом си карал москвич знаеш на каква температура работи той ( на 80 градуса ), а на колко ти работи VW - 90 градуса е нормалната температура, достигаща до 100 градуса (лятно време в задръствания), а антифриза не кипи. за това е ноебходимо налягане в системата.


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Пон 11 сеп 2006 11:59


За топлоотдаването и за другите неща съм прав провери :!:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта