В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8374
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот Stivi » Сря 02 ное 2011 22:17


bai_ILIA написа:що ревете срещу ксенона бе - хората доплащат по над 1000лв на новите коли за ксенонови фарове вие искате да карате със свещи. просто ако са регулирани не пречат на никой.


Ама тия нови коли като карат срещу теб все едно гледаш луната при пълнолуние а при останалите с "ксенон" от пет и шейсе с монтажа положението е като да гледаш слънцето август месец по пладне ! И единственото правилно регулиране за тях е да ги насочат в посока кофата за боклук :banghead:




Потребителски аватар
1,9TDI
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 0:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMP
Местоположение: Все некЪде

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот 1,9TDI » Сря 02 ное 2011 22:24


Стига сте спорили. Проблема не е във фара, а в светлината която излъчва крушката. Ако светлината е топла няма проблем, по не дразни, но ако е студена ...... ето ви и една не много добра снимка на енергоспестяващи крушки и 3-те са такива само, че едната е студена светлината. Коя ви се набива на очи?

Изображение


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот bai_ILIA » Сря 02 ное 2011 22:29


викаш ако светят на 4м пред колата пак ще те заслепява само щото ксенон от 34лв...

когато е на лупа и няма разсейки не заслепява ако е правилно настроен. проблема не ти е в ксенонa, а в самите фарове...

няма как да го забранят, но могат да покажат на хората, че фаровете им трябва да са регулирани правилно.

мойте са една идея над реглажа понеже пътувам доста през ноща. не заслепявам понеже не ми светкат, но и свети достатъчно добре :D

ПС - колегата с примера с лампиона - това отрича напредъка в автомобилостроенето и по-точно, осветяването на пътя.

да прав си затова фабрични ксенони няма с по 7000-8000-9000к понеже стават шарени и ярки.


Потребителски аватар
1,9TDI
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 0:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMP
Местоположение: Все некЪде

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот 1,9TDI » Чет 03 ное 2011 0:01


Май само това са видовете които се предлага ксенона.

4200(4300)K Regular, same color as OE (с цвят на фабричен xenon)
5000K White (бял)
6000K Purple White (бял с лек лилав отенък)
7000K Bluish White (бял с лек син отенък)
8000K Platinum White (бял с платинен отенък)


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот bai_ILIA » Чет 03 ное 2011 0:08


всичко освен 4300k и 5000к е цигания....


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот stefan4o » Чет 03 ное 2011 0:16


Има ли разлика между тези три автомобила, показани на снимките и какви фарове+крушки според вас ползват те:
Изображение
подсказка: единият е с лупа+халогенна лампа, другият е със стандартен фар+усилена халогенна лампа 55W, третият е с китайски ксенон и кристален фар. Трите автомобила да речем, че са еднакви като модел и марка.


Потребителски аватар
1,9TDI
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 0:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMP
Местоположение: Все некЪде

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот 1,9TDI » Чет 03 ное 2011 0:35


Според мен джетата на голямата снимка е с лупи, до нея е тази с китайския ксенон, а на малката снимка е с усилената халогенна крушка


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот brum » Чет 03 ное 2011 9:48


Айде ако някой ги мерне да свирка, че докато е светло да мина да видя дали ксенона ми с лупите (всичко е афтърмаркет) е годно за каране по пътищата. По тъмната част на денонощието не съм ги търсил, ама по светлата ги нямаше.


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот slimmer » Чет 03 ное 2011 10:39


1.9TDI: Проблемът е не само в светлината, а и във фара... С колегите се опитваме да обясним (или поне аз така смятам), че при смотана китайска ксенонова крушка, сложена на рефлекторен фар без лупи, не само че е възможно поради неточно позициониране на източника на светлина (китайците не спазват много точно стандартите, дори и да искат) да се получат неприятни отблясъци, но и самата площ на излъчване от рефлектора е много по-голяма от тази на лупите... Ако погледна моя фар, лупата може да се насложи в него 4-5 пъти! Мисля че всеки разумен човек би се съгласил, че при това положение, ако и двата източника са правилно регулирани, рефлекторът пак ще пречи повече на отстрещните, отколкото лупата (вижте последната снимка на стефанчо, все едно караш срещу лампион със 100вата крушка :), а не срещу фенерчета с лупи). Най-вероятно и много по-умните от нас инженери на производителите доста по-отдавна са го изчислили това и затова всички фарове с ксенон са с лупи (изключение май правят няколко модела автомобили, които са ИЗЧИСЛЕНИ ЗА ТОВА!).
А относно светлината - фабричните са 4300К или 5000К (поне Филипс правят такива само). Другото както казаха колегите по-горе си е дискотека...

П.п. Ето малко за размисъл на колегите: http://www.citroen-bg.net/forum/viewtop ... 29&t=44005


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот KirilGeorgiev » Чет 03 ное 2011 12:23


Да почнат проверката от полицейските коли в Пазарджик


Потребителски аватар
1,9TDI
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 0:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: BMP
Местоположение: Все некЪде

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот 1,9TDI » Чет 03 ное 2011 12:35


Друг интересен факт от същата страница е, че светлината на ксеноновата лампа е 40% по-заслепяваща от тази на халогенната лампа при един и същи интензитет на светлината. Това вдига летвата още повече по отношение на разсейваната светлина и остротата на срез на снопа........


Съгласен съм с това, че ксенона не е подходящ за рефлекторен фар поради причината, че светлината се пръска много повече от колкото тази на лупата. Според мен лично мое мнение, ако светлината на ксенона е по-топла няма да създава такова неприятно усещане на отсрещния шофьор.

Към колегата slimmer как ще коментираш тази снимка взета от една тема на колега във форума за което му се извинявам, че я използвам.

Изображение


Потребителски аватар
slimmer
Мнения: 1012
Регистриран на: Чет 24 апр 2008 7:36
Автомобил: VW Bora
Двигател: TDI-AJM 2002
Местоположение: София

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот slimmer » Чет 03 ное 2011 12:51


1,9TDI написа:Съгласен съм с това, че ксенона не е подходящ за рефлекторен фар поради причината, че светлината се пръска много повече от колкото тази на лупата. Според мен лично мое мнение, ако светлината на ксенона е по-топла няма да създава такова неприятно усещане на отсрещния шофьор.

Към колегата slimmer как ще коментираш тази снимка взета от една тема на колега във форума за което му се извинявам, че я използвам.

Снимката не е особено показателна, защото през деня все тая. През нощта е по-важно как изглежда. Погледни снимката, която стефанчо е публикувал преди 2 страници на сребристия голф...
Пак казвам - за H7/H1 с качествени крушки - иди-дойди, ама H4, особено с некачествени... май все ще има отблясъци (един мой колега го беше тествал ДОСТА с фарове от Golf 2, след това си сложи лупи... след него и аз).
А относно по-топлата светлина...
Изображение
Виж Brightness rating. Колкото по-топла, толкова по-ярка с изключение на 3000К (които ги постигат с филтри, т.е. намалят интензитета, т.е. безсмислена работа). Точно заради тази диаграма няма смисъл да се монтира ксенон <4300К и >6000K (и заради това големите производители не го предлагат). Колкото по-ярка е светлината, толкова повече отблясъци и съответно дразнене. Отделно е това, че синкавите ксенони са наистина дразнещи, аз затова си им викам "дискотечни".

Последна промяна от slimmer на Чет 03 ное 2011 13:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот escrime » Чет 03 ное 2011 12:57


Колеги, при положение, че тук има FAQ по въпросите, който е написан от Hella, не мислите ли, че е безпочвен спора? http://www.hella.com/produktion/HellaUS ... FAQs.jsp#1


Ето кратка извадка с интересни ФАКТИ:

Hella, производителят на фарове за Гоуфове, Пасатори и други ветрове, във FAQ написа:...формата на рефлектора за халоген и ксенон е много различна...

... рефлекторите произведени за халогенна лампа и рефлекторите произведени за ксенонова лампа са много различни по дизайн и са несъвместими. Резултатът обикновенно е много голяма разсейвана светлина, която заслепява насрещното движение...

...Източника на светлина при HID е фундаментално различен по размер, форма, ориентация и разпространение на светлината в сравнение с лампата с нажежаема жичка, която се използва станадртно в халогенните фарове...

...да, има ксенони слагани в рефлекторен фар, но фара е много различен...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот brum » Чет 03 ное 2011 13:12


Добре де, т'ва го разбрахме. А някой разбра ли как стои въпроса с афтърмаркет лупа с китайски ксенон. Щото не заслепява, но не е заводски. А имаше приказка, че всичко не-заводско е под ножа.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: В Русия забраниха афтърмаркет ксенона...

Мнениеот escrime » Чет 03 ное 2011 13:16


Най-логично би било да има възможност за узаконяване. Да се издава сертификат или да се маркира със стикер...
Дали през КАТ, дали при ГТП или технотест... знам ли как е редно...

Проблемът е, че в законодателството нещо ни бяга логиката... :?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта