Колеги, споделете вашите впечатления - кои акумулатори си заслужават повече: Класически вид, с оловни клетки и тапи, през които се долива дестилирана вода или по-съвременните, необслужваеми батерии с покритие от калций и сребро на положителната решетка и само калций на минус решетката.
Вторият вид би трябвало да води до по-ниски загуби на вода, затова са и необслужваеми (капсуловани).
За псевдонеобслужваемите акумулатори, които са оловни с тапи и отгоре един стикер върху тапите зелепен, че да не се виждат, не става дума тук.
Акумулатор - оловен или калций/сребро?
- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Грешен раздел 

- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Не е ли кадмий? За калциеви не съм чувал или греша? 

- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
batetony67 написа:Не е ли кадмий? За калциеви не съм чувал или греша?
Калциеви са.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Калций/сребро - съвременната технология е по-надеждна
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Само, че icefire е изпаднал в голяма заблуда и явно идея си няма от конструкцията на акумулатора.
Всичките изброени са оловни акумулатори. Разликата е в сплавта на решетките върху които е нанесена активната маса на плочите.
Класическите са с решетки от олово-антимонова сплав, но такива вече не се произвеждат. Дори и най-евтините обслужваеми акумулатори, които се произвеждат в момента само плюспвите плочи са олово-антимон, а минусовите са олово-калций (или беше обратното) такива акумулатори се наричат хибридни и някой фирми ги продават за необслужваеми. Един обикновен Monbat Dynamic е такъв и даже покрива нормите за консумация на вода за необслужваем, но се продава като класически.
Калциевите - при тях решетките на плочите и на 2-та полюса са олово-калций и при нормани условия би трябвало за период на експлоатация 3+ години да не се налага доливане на дестилирана вода защото при работата си не изпаряват вода поради химически процеси произтичащи в батерията. Калциеви акумулатори се продават в запечатани както и в отваряеми кутии както това е само решение на производителя ни при всички случаи носят на етиката си лого Maintenance Free (дИмек необслужваем).
Последните са обикновени необслужваеми акумулатори, при които в решетките на плочите е добавено сребро в много малко количество за намаляване на специфичното съпротивление на решетката, от което би трябвало да получим по-висок стартов ток. Дали наистина има сребро в акумулатора ние е почти невъзможно да разберем.
Всичките изброени са оловни акумулатори. Разликата е в сплавта на решетките върху които е нанесена активната маса на плочите.
Класическите са с решетки от олово-антимонова сплав, но такива вече не се произвеждат. Дори и най-евтините обслужваеми акумулатори, които се произвеждат в момента само плюспвите плочи са олово-антимон, а минусовите са олово-калций (или беше обратното) такива акумулатори се наричат хибридни и някой фирми ги продават за необслужваеми. Един обикновен Monbat Dynamic е такъв и даже покрива нормите за консумация на вода за необслужваем, но се продава като класически.
Калциевите - при тях решетките на плочите и на 2-та полюса са олово-калций и при нормани условия би трябвало за период на експлоатация 3+ години да не се налага доливане на дестилирана вода защото при работата си не изпаряват вода поради химически процеси произтичащи в батерията. Калциеви акумулатори се продават в запечатани както и в отваряеми кутии както това е само решение на производителя ни при всички случаи носят на етиката си лого Maintenance Free (дИмек необслужваем).
Последните са обикновени необслужваеми акумулатори, при които в решетките на плочите е добавено сребро в много малко количество за намаляване на специфичното съпротивление на решетката, от което би трябвало да получим по-висок стартов ток. Дали наистина има сребро в акумулатора ние е почти невъзможно да разберем.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Супер
Темата издържа цели 3 часа преди да се започне с личните нападки. Какво ти пречеше да разкажеш това, което знаеш, без да изтъкваш кой колко е заблуден? Но ако беше направил така, някак си написаното от теб нямаше да изглежда така стойностно.
Естествено, че не могат така лесно да се разделят на "прости" и "сложни", просто описах акумулаторите с думите, с които ни ги рекламират и продават, за да може всеки да се сети за какво точно става дума
Под "класически оловни" визирам първите, които си описал, а другите, които са в анкетата се отнасят до третия вид.
Вторите, които си описал, са именно тези, които съм казал, че не ме интересуват. Защото при тях също има разход на вода, дали е малък или голям зависи вече от конкретния производител и от материалите, които е вложил.
Целта на анкетата е просто да споделим практически опит.
Едит: Като си тръгнал да изброяваш различните изпълнения на акумулатори имай предвид, че това далеч не са всички. Има и само Sb+/Sb-, които са с най-голям разход на вода. Има и Ca+/Ca-, без антимон. Такива също се продават като необслужваеми поради (условно) по-ниския разход на вода. Счита се, че преди да ти се наложи да доливаш вода, акумулаторът ще си свърши работата и ще се бракува по друго причини. Не исках да изпадам в технически подробности, защото няма смисъл и не е това целта на темата. Иначе за акумулаторите и химичните процеси, които се извършват в тях, можем да си говорим много.


Естествено, че не могат така лесно да се разделят на "прости" и "сложни", просто описах акумулаторите с думите, с които ни ги рекламират и продават, за да може всеки да се сети за какво точно става дума

Под "класически оловни" визирам първите, които си описал, а другите, които са в анкетата се отнасят до третия вид.
Вторите, които си описал, са именно тези, които съм казал, че не ме интересуват. Защото при тях също има разход на вода, дали е малък или голям зависи вече от конкретния производител и от материалите, които е вложил.
Целта на анкетата е просто да споделим практически опит.

Едит: Като си тръгнал да изброяваш различните изпълнения на акумулатори имай предвид, че това далеч не са всички. Има и само Sb+/Sb-, които са с най-голям разход на вода. Има и Ca+/Ca-, без антимон. Такива също се продават като необслужваеми поради (условно) по-ниския разход на вода. Счита се, че преди да ти се наложи да доливаш вода, акумулаторът ще си свърши работата и ще се бракува по друго причини. Не исках да изпадам в технически подробности, защото няма смисъл и не е това целта на темата. Иначе за акумулаторите и химичните процеси, които се извършват в тях, можем да си говорим много.
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Dead man написа:Калций/сребро - съвременната технология е по-надеждна

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Аз съм ползвал батерии само БГ производство. Не, че имам кой знае какъв опит, но предпочитам обикновените акумулатори със сваляеми тапи на клетките. Отварям периодично, доливам и така.
Бях взел един "необслужваем", на когото често се налагаше доливане на вода, тъй като я губеше. Изкара 4 години...
Пак повтарям БГ производство.
Чуждоземните сигурно са по-читави.
Бях взел един "необслужваем", на когото често се налагаше доливане на вода, тъй като я губеше. Изкара 4 години...
Пак повтарям БГ производство.
Чуждоземните сигурно са по-читави.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
icefire написа:Какво ти пречеше да разкажеш това, което знаеш, без да изтъкваш кой колко е заблуден? Но ако беше направил така, някак си написаното от теб нямаше да изглежда така стойностно.![]()
Начина по-който си написал поста си остава в човек представата, че се опитваш да подкараш тема, от която не разбираш. Щом в случая си се опитвал просто да представиш нещата на по-разговорен език грешката, че не съм те разбрал е моя, за което се извинявам


icefire написа:Едит: Като си тръгнал да изброяваш различните изпълнения на акумулатори имай предвид, че това далеч не са всички. Има и само Sb+/Sb-, които са с най-голям разход на вода. Има и Ca+/Ca-, без антимон. Такива също се продават като необслужваеми поради (условно) по-ниския разход на вода. Счита се, че преди да ти се наложи да доливаш вода, акумулаторът ще си свърши работата и ще се бракува по друго причини. Не исках да изпадам в технически подробности, защото няма смисъл и не е това целта на темата. Иначе за акумулаторите и химичните процеси, които се извършват в тях, можем да си говорим много.
Тук си прав с малки изключения. Sb+/Sb- вече почти никой не произвежда и това го казвам като човек, на който му се е налагало да гледа как точно се сглобява акумулатор на живо и то не веднъж

Консумацията на вода се влияе и от външни фактори освен от химическите процеси действащи при зареждане и разреждане на акумулатора. Типичен пример е настоящия ми акумулатор Monbat Formula, който е Ca+/Ca- и е с двоен капак незапечатан. Под капака има вентили, които отварят само над определено налягане (всъщност капачките на обслужваемите акумулатори също са вентили). Е поради прекрасните пътища на нашата родина след скок в дупка 3 от вентилите бяха буквално изскочили и де факто клетките клетките остават отворени. Е точно на тези клетки се наложи доливане на дестилирана вода защото част от електролита просто се е изпарила от високите температури в двигателния отсек, а може и да се е изляла. Същия тип вентили се монтират и на капсулованите акумулатори и ако моя беше такъв щеше да се наложи да повредя капака за да отстраня проблема

Тук е момента да отбележа, че на другите 3 клетки, които бяха затворени за две и половина години работа на акумулатора не се забеляза да са изгубили дори и минимално количество електролит

icefire написа:За псевдонеобслужваемите акумулатори, които са оловни с тапи и отгоре един стикер върху тапите зелепен, че да не се виждат, не става дума тук.
Дълъг пост стана ама и това трябва да се изясни. Такова нещо като псевдо необслужваем акумулатор няма!!! Типа на капака на акумулатора няма много общо с това какъв тип е самия акумулатор. Виждал съм фирми, които предлагат Ca/Ca акумулатор, който както и да го гледаш си е необслужваем в кутия, чийто капак е с обикновени винтови вентили. Sb/Ca акумулатори има, които също покриват изисканията по EN и БДС за консумация на вода за необслужваеми батерии и такъв преспокойно могат да ти го сложат в капсулована кутия с надпис Maintenance Free.
Последна промяна от radi_nrj на Пет 18 ное 2011 9:14, променено общо 3 пъти.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Напълно подкрепям всичко от написаното
Само с Антимон вече (почти) никъде не се произвежда, а и за хибридните по мой впечатления се получава точно така - долива се вода от време на време, но рядко и то малко.

Само с Антимон вече (почти) никъде не се произвежда, а и за хибридните по мой впечатления се получава точно така - долива се вода от време на време, но рядко и то малко.

Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
винаги съм предпочитал тези с тапите, не ми пречи 1 пър годишно да доливам водичка. Сега съм с СА/СА, така взех колата, със сигурност не е сменян последните 4 години, а върти дизел 2,4. Колко е каран преди това не знам, обаче въпреки, че се предава и като дам контакт да подгрява пада напрежението до 10,5В, а при въртене до 8,5, то все пак се справя. Държа крушка 55В пусната на разряд 9 часа
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13548
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
Много зависи от марката /производителя.
Патил съм с полски необслужваеми с висок пусков ток при - 18 градуса и чешки. /едната марка беше Шнайдер , др я забравих вече/.Монтирани на 3 различни автомобила с изпрвна ел. инатсалция, стартери и алтернатори. Имаха 2 г .гаранция и само месец до 3 след изтичане на гаранцията тотален отказ и ан 3 те.Така, че са боклуци.
Преди доста време карах 1 бус тойота с Бош силвер, ама истински / не турско менте/ Много пъти е бил изтощаван до края, поради неизправни алтернатор, реле, плафони - е такова куче няма .Сигурно беше поне н 4-5г когато го взех и при мен изкара още 4,5г.
Не мога да гласувам -не е обективно без да има марка.
Патил съм с полски необслужваеми с висок пусков ток при - 18 градуса и чешки. /едната марка беше Шнайдер , др я забравих вече/.Монтирани на 3 различни автомобила с изпрвна ел. инатсалция, стартери и алтернатори. Имаха 2 г .гаранция и само месец до 3 след изтичане на гаранцията тотален отказ и ан 3 те.Така, че са боклуци.
Преди доста време карах 1 бус тойота с Бош силвер, ама истински / не турско менте/ Много пъти е бил изтощаван до края, поради неизправни алтернатор, реле, плафони - е такова куче няма .Сигурно беше поне н 4-5г когато го взех и при мен изкара още 4,5г.
Не мога да гласувам -не е обективно без да има марка.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?
kris11 написа:Много зависи от марката /производителя.
Патил съм с полски необслужваеми с висок пусков ток при - 18 градуса и чешки. /едната марка беше Шнайдер , др я забравих вече/.Монтирани на 3 различни автомобила с изпрвна ел. инатсалция, стартери и алтернатори. Имаха 2 г .гаранция и само месец до 3 след изтичане на гаранцията тотален отказ и ан 3 те.Така, че са боклуци.
Преди доста време карах 1 бус тойота с Бош силвер, ама истински / не турско менте/ Много пъти е бил изтощаван до края, поради неизправни алтернатор, реле, плафони - е такова куче няма .Сигурно беше поне н 4-5г когато го взех и при мен изкара още 4,5г.
Не мога да гласувам -не е обективно без да има марка.
Аз мога да ти кажа, че хич не зависи. Производството на акумулаторите е много гадна история и дръвцето може да се крие зад етикета на всеки производител. Особено ако акумулатора е правен есента или началото на зимата. Тогава всички работят на пълна пара и се случва нещата да се претупат и при най-големите производители.
Твоята извадка от 4 акумулатора нищо не казва. Аз пък бях изоставен от прехвален Ac Delco, а съм имал най-дефолтска Искра, която ми изкара 8 години и се предаде от повредено реле-регулатор на баба Лада.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта