Сигнализатор за високи обороти

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 19 ное 2011 20:20


bobocamaro написа:Пичове....как ви се занимава бе?
Видя ли поялник почвам да се озъртам за тоалетна...аман. :banghead:

:) Все някак ще се направи схемата, не е толкова сложна.
На мен сложното ми е разглобяването на таблото, намирането на кабела за оборотомера и къде са кабелите след контактния ключ, от които да захраня устройството.

За разглобавянето намерих това: http://www.blauertacho.de/doc/vw/umbau_ ... _3_vr6.htm
За кабела - май е 10 - зелен, идващ от ECU-то: http://forums.tdiclub.com/showpost.php? ... ostcount=4 Там говорят за дизел, но се надявам при Golf 3, бензин да е същото. Същия кабел е посочен и тук: viewtopic.php?t=66957
И остава да разбера как да се докопам до кабели за захранване, след контактния ключ mhihi




Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Bobcho_82 » Съб 19 ное 2011 20:26


Ето и вариант на схемата за свързване директо към бобината Изображение


Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 19 ное 2011 21:31


Bobcho_82 написа:Ето и вариант на схемата за свързване директо към бобината

Супер :applause:
Bobcho_82, казваш, че е по-безопасно да се върже към бобината? Към средния извод на тези с 3 крачета.
Оградил съм добавените резистор и кондензатор за по-ясно.
Хмм, :roll: Всъщност това не е ли оригиналната схема? На другата не намирам C1 и R1?

Изображение

Последна промяна от chas на Вто 06 мар 2012 13:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Bobcho_82 » Съб 19 ное 2011 22:22


Ами да по лесно особенно като не се знае на кой кабел излиза сигнала за оборотомера. Директно се закачаш на бобината и имаш сигнал за оборотите.Всъщност ако се закачиш на средното краче на бобината тогава може да ползваш и първата схема.Защото там постъпва сигнала от датчика на Хол към комутатора.


Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Съб 19 ное 2011 22:55


Bobcho_82 написа:...средното краче на бобината тогава може да ползваш и първата схема.Защото там постъпва сигнала от датчика на Хол към комутатора.

Така де, но от Хол датчика отива в ECU-то, че от там - в средното краче на комутатора.

Значи схемата с кондензатора и резистора е за навивки около високоволтовия кабел ли?
Между другото мисля да му сложа и по едно бушонче, на + и на сигнала. Трябва да се види колко ток черпи. 500 mA бушонче дали ще е достатъчно?
И тук да питам, има едни бързи бушони, предполагам, че те изгарят по-бързо и е по-добре да се сложи от тях, нали?


Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Bobcho_82 » Съб 19 ное 2011 23:26


chas написа:Значи схемата с кондензатора и резистора е за навивки около високоволтовия кабел ли?

Схемата с резистора и кондензатора се закача на "минуса" на бобината.
По принцип е желателно всичко да е през предпазител за да няма проблеми. На плюса добре ама на сигнала няма сисъл.А иначе като консумация няма да надхвърля повече от 50-60 mA при два светещи диода.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Ivan4u » Нед 20 ное 2011 8:47


Ето тема на колега от един старозагорски форум : http://www.stz-auto.com/viewtopic.php?f=13&t=11
/все пак си е авторско/ . Може да ви е от полза :wink:


Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Нед 20 ное 2011 13:21


Ivan4u написа:Ето тема на колега от един старозагорски форум : http://www.stz-auto.com/viewtopic.php?f=13&t=11

Да, и колегата от Стара Загора, като мен забравя да превключи, когато слуша музика и двигателя не се чува. Понякога и разговорите с пасажерите помагат за това. В тези случаи на мен ще ми е най-полезен сигнализатора.


Egoist
Мнения: 17
Регистриран на: Пон 16 май 2011 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот Egoist » Пон 21 ное 2011 0:44


http://www.youtube.com/watch?v=WgdIxBJq ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=UlR9VCnO ... re=related
това също са интересни неща за жалост са трудни за изпълнение :)


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 465
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот venll-vr » Сря 23 ное 2011 20:55


Искам да попитам до пета скорост добре ще свети и ще ви предупреждава да превключвате предавките, а на пета след 2200 оборота пак ли ще свети? В този случай цялата работа се обезмисля, защото ще дойде време когато няма да му обръщатате внимание.


Потребителски аватар
vladkant
Мнения: 80
Регистриран на: Пон 26 май 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот vladkant » Пет 09 дек 2011 3:22


Ако можеш намери ел. схемата на на форд транзит 2010г., там има такава лампа която те подсеща че трябва да минеш на по-висока предавка. Светва зелена стрелка която сочи нагоре,когато задържиш на около 2000 оборота за подълго време.Форда е със 6 скорости, след вкл. на 6та колкото и да държиш на 2000 оборота не светва стрелката,така че ще трябва да изследваш добре схемата. Карам такъв форд, ако имаш някви затруднения пиши ще се помъча да помогна с каквото мога....
Успех.


Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Нед 25 дек 2011 23:18


venll-vr написа:...а на пета след 2200 оборота пак ли ще свети?

Прав си колега - на 5-та се случва да се кара и с по-високи обороти, макар че аз се стремя да не го правя.
Но този проблем вече съм го решил! - теоретично :)
Мисля да си сложа няколко бутона за различните режими на каране. Бутоните ще променят съпротивлението, а от там и оборотите, при които да светва светодиода.
Излизам на магистралата и натискам бутона МАГИСТРАЛА, и вече почва да светва на 3000 оборота :lol:

Иначе ми се струва сложно да правя нещо като детектор за 5-та скорост. Предполагам такъв има във форда на vladkant.


Потребителски аватар
vladkant
Мнения: 80
Регистриран на: Пон 26 май 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот vladkant » Пон 26 дек 2011 20:52


нямам идеа каква е системата на форда...фирмата купи последният модел( предполагам) форд транзит, на таблото има зелена стрелка която започва да свети около 2000 об. а на 6 предавка не зависимо от оборотите не свети, не знам каква е схемата, за това ти казах ако можеш да намериш и да разгледаш за какво иде реч. На мен лично тази екстра не ми върши работа, но теб щом те влече...успех. Ще се опитам да изнамеря в нета нещо по въпроса....


Потребителски аватар
chas
Мнения: 71
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот chas » Пет 27 яну 2012 13:34


Колеги тоя кондензатор C4 е 0,47 µF. Това е равно на 470nF нали? Само че той е полярен, а в бакалията няма такъв. Всичките им 470nF са неелектролитни, без ±.
Има ли електролитни, полярни кондензатори с капацитет 470nF или аз нещо се бъркам?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Сигнализатор за високи обороти

Мнениеот pas1.8mi » Пет 27 яну 2012 18:20


Има електролитни 0.47микро Ф! :да:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chocho79 и 32 госта