Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 13:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Проблема е следния: Образува ми се една кафеникава пяна под капачката на двигателя(тази за доливане на маслото). Преди 10 месеца пак имах същия проблем и смених гарнитурата! Проблема изчезна, но преди няколко дни пак забелязах, че се е появил. Не ми се вярва да е гарнитура пак. Питах на много места и преобладаващото мнение е, че това било нормално поради промяната на времето се получава конденз и от това е пяната! Долу на щеката за маслото няма нищо и маслото си е бистро. Някой ако се е сблъсквал с този проблем моля за съвет!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
[quote="nasko190"] е, че това било нормално поради промяната на времето се получава конденз и от това е пяната!



-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Нормално. Конденз от топло-студено
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12137
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Това е конденз, но като всички казват че е нормално, защо на някои двигатели се образува, на други не!?
Аз конденз в моя мотор не съм виждал, а го карам от 7 години. На голфчето преди това имаше яко.
Аз конденз в моя мотор не съм виждал, а го карам от 7 години. На голфчето преди това имаше яко.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Ако е тая пяна дето си мисля - и при мен го има. По-скоро го наричам майонеза, щото точно на такова си прилича, само дето е наистина малко кафеникаво. Определено се получава от конденз и каране на къси разстояния, но не при всяка кола го има действително. Взех да си мисля да не би маслото ми нещо да е фалшименто, та ще сменям марката му 

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 13:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кърджали
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Точно на майонеза си прилича колега и е кафеникава. А относно късите разстояния карам колата 99% градско и има логика ако е от това. Относно маслото не се спичай не е това, предишния път като имах този проблем смених 3 вида масла ама не...майонезата си беше там
Друг е въпроса защо наистина при някои двигатели го има, при други не...Голямо благодаря на всички! Засега ще си го търкалям така, пък каквото сабя покаже
)


- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Това се получава от нередовно каране на къси разтояния.На моята кола никога не се е получавало,но минавам около 50-60 км на ден,а жената ситроена го кара по 8-10 км на ден и то не всеки ден и постояно има пяна по капачката на маслото,като го взема аз два дена и всичко изчезва.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Все си мисля, че идва от различните масла и начина на употреба. На къси разстояния е ясно че се получава. Но при пълна синтетика, полусинтетика и минерално също ще има разлика 

- ivchoto
- Мнения: 341
- Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
- Автомобил: SUBARU OUTBACK
- Двигател: 2000
- Местоположение: bg okolo plovdiv
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Колега и В3 и Ситроена ги карам с едно и също масло.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Аз карам главно на къси разстояния от 2-3 км сутрин и вечер. С масло 5W40 съм, леко се образува нещо като кал по капачката. С минерално масло става като дунапрен
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
И примерно на какви коли не се получава? За да намерим някакви прилики или разлики с нашите!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3
Картера е отворен към атмосферата,макар и след въздушния филтър (през картерната вентилация) и си влиза влага, част от влагата си седи вътре.Когато се кара на кратки разстояния или без да загрява добре колата,тя само се измества горе в двигателя под действие на топлината и пресича капките масло по капака и по капачката (пяната,която виждате) .Когато се кара на дълги разстояния или двигателя си загрява и работи добре загрял по-дълго време (задръстване да кажем,сутрешно,40-минутно
),излиза много от влагата нагоре и през картерната вентилация постепенно си се изсмуква от двигателя и конденза и пресичането изчезват.След това ако колата пак се подкара при старите условия (не загряваща,на кратки разстояния),постепенно се появява пак и ефекта започва отново.



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта