Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

Техническа и сервизна информация за Passat
nasko190
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 13:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

Мнениеот nasko190 » Нед 04 дек 2011 13:15


Проблема е следния: Образува ми се една кафеникава пяна под капачката на двигателя(тази за доливане на маслото). Преди 10 месеца пак имах същия проблем и смених гарнитурата! Проблема изчезна, но преди няколко дни пак забелязах, че се е появил. Не ми се вярва да е гарнитура пак. Питах на много места и преобладаващото мнение е, че това било нормално поради промяната на времето се получава конденз и от това е пяната! Долу на щеката за маслото няма нищо и маслото си е бистро. Някой ако се е сблъсквал с този проблем моля за съвет!




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

Мнениеот Теодор » Нед 04 дек 2011 15:19


[quote="nasko190"] е, че това било нормално поради промяната на времето се получава конденз и от това е пяната!
    :да: :wink:


    bnick
    Мнения: 1549
    Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
    Автомобил: Passat B8
    Двигател: ACDF 2019
    Местоположение: София

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот bnick » Нед 04 дек 2011 15:27


    Нормално. Конденз от топло-студено


    Потребителски аватар
    К.Одаджийски
    VW експерт
    VW експерт
    Мнения: 12137
    Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
    Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
    Двигател: B207L
    Местоположение: София / Берковица

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот К.Одаджийски » Нед 04 дек 2011 16:06


    Това е конденз, но като всички казват че е нормално, защо на някои двигатели се образува, на други не!?
    Аз конденз в моя мотор не съм виждал, а го карам от 7 години. На голфчето преди това имаше яко.


    Потребителски аватар
    stefan4o
    Мнения: 19329
    Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
    Автомобил: VW Jetta
    Двигател: PN 1990+KR 1987
    Местоположение: Стара Загора
    Контакти:

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот stefan4o » Нед 04 дек 2011 16:27


    Ако е тая пяна дето си мисля - и при мен го има. По-скоро го наричам майонеза, щото точно на такова си прилича, само дето е наистина малко кафеникаво. Определено се получава от конденз и каране на къси разстояния, но не при всяка кола го има действително. Взех да си мисля да не би маслото ми нещо да е фалшименто, та ще сменям марката му :roll:


    nasko190
    Мнения: 6
    Регистриран на: Вто 14 авг 2007 13:51
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Кърджали

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот nasko190 » Нед 04 дек 2011 19:11


    Точно на майонеза си прилича колега и е кафеникава. А относно късите разстояния карам колата 99% градско и има логика ако е от това. Относно маслото не се спичай не е това, предишния път като имах този проблем смених 3 вида масла ама не...майонезата си беше там :-) Друг е въпроса защо наистина при някои двигатели го има, при други не...Голямо благодаря на всички! Засега ще си го търкалям така, пък каквото сабя покаже :-))


    Потребителски аватар
    ivchoto
    Мнения: 341
    Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
    Автомобил: SUBARU OUTBACK
    Двигател: 2000
    Местоположение: bg okolo plovdiv

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот ivchoto » Нед 04 дек 2011 19:24


    Това се получава от нередовно каране на къси разтояния.На моята кола никога не се е получавало,но минавам около 50-60 км на ден,а жената ситроена го кара по 8-10 км на ден и то не всеки ден и постояно има пяна по капачката на маслото,като го взема аз два дена и всичко изчезва.


    bnick
    Мнения: 1549
    Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
    Автомобил: Passat B8
    Двигател: ACDF 2019
    Местоположение: София

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот bnick » Нед 04 дек 2011 19:31


    Все си мисля, че идва от различните масла и начина на употреба. На къси разстояния е ясно че се получава. Но при пълна синтетика, полусинтетика и минерално също ще има разлика :beer


    Потребителски аватар
    ivchoto
    Мнения: 341
    Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
    Автомобил: SUBARU OUTBACK
    Двигател: 2000
    Местоположение: bg okolo plovdiv

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот ivchoto » Нед 04 дек 2011 19:34


    Колега и В3 и Ситроена ги карам с едно и също масло.


    bnick
    Мнения: 1549
    Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
    Автомобил: Passat B8
    Двигател: ACDF 2019
    Местоположение: София

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот bnick » Нед 04 дек 2011 19:43


    Аз карам главно на къси разстояния от 2-3 км сутрин и вечер. С масло 5W40 съм, леко се образува нещо като кал по капачката. С минерално масло става като дунапрен


    Потребителски аватар
    Ljubon
    Мнения: 3327
    Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Sofia

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот Ljubon » Нед 04 дек 2011 19:51




    Потребителски аватар
    ivo_555
    Мнения: 1913
    Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
    Автомобил:
    Двигател:

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот ivo_555 » Нед 04 дек 2011 21:25


    И примерно на какви коли не се получава? За да намерим някакви прилики или разлики с нашите!


    Потребителски аватар
    zfa159
    Мнения: 7908
    Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
    Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
    Двигател:
    Местоположение: София
    Контакти:

    Re: Кафеникава пяна в двигателя на Пасат Б3

    Мнениеот zfa159 » Нед 04 дек 2011 22:13


    Картера е отворен към атмосферата,макар и след въздушния филтър (през картерната вентилация) и си влиза влага, част от влагата си седи вътре.Когато се кара на кратки разстояния или без да загрява добре колата,тя само се измества горе в двигателя под действие на топлината и пресича капките масло по капака и по капачката (пяната,която виждате) .Когато се кара на дълги разстояния или двигателя си загрява и работи добре загрял по-дълго време (задръстване да кажем,сутрешно,40-минутно mhihi ),излиза много от влагата нагоре и през картерната вентилация постепенно си се изсмуква от двигателя и конденза и пресичането изчезват.След това ако колата пак се подкара при старите условия (не загряваща,на кратки разстояния),постепенно се появява пак и ефекта започва отново.
    :beer



    Върни се в “Passat”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 123 госта