Кофти ли е като е толкова форсиран двигателя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Кофти ли е като е толкова форсиран двигателя?

Мнениеот lyubobg » Нед 17 сеп 2006 14:08


Говоря за АЕК и АФТ 101коня от нормална 1.6-ца която не е вентилирана :roll:
Това се постига с доста форсиране на двигателя и си мисля това дали няма да го съсипе по-бързо ?




Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 17 сеп 2006 14:14


по-бързо ще го съсъпе,да ;)


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 17 сеп 2006 14:15


а дали колко по-бързо :lol: ?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Re: Кофти ли е като е толкова форсиран двигателя?

Мнениеот musura » Нед 17 сеп 2006 14:15


lyubobg написа:Говоря за АЕК и АФТ 101коня от нормална 1.6-ца която не е вентилирана :roll:
Това се постига с доста форсиране на двигателя и си мисля това дали няма да го съсипе по-бързо ?


Ами твоя не е по-винтелиран от нормалните 1.6-ца :) Мощността е равна на въртящия момент умножен по оборотите. Демек, висока мощност (101кс) постигаш на високи обороти. Определено, ако караш 90% от времето на 6000+ оборота, живота на мотора ще се скъси, но промерно вместо 350 000 км до ремонт, ще се износи за 300 000 :lol: което май не е много фрапиращо.

Ако искаш да "ръчкаш" колата и тя все пак да ти служи упорито и вярно, слагаш много хубаво масло (пълна синтетика), сменяш го навреме, оправяш си всичко дребни неща - вакууми, ламбди сонди, свещи, кабели, филтри (горивен и въздушен), ремъци и тогава даваш газ и нямаш грижа.

Иначе ако си караш кротко (2000-4000 оборота) и колата ще се изнсва кротко (точно колкото "нормална" 1.6-ца). В случая имаш запас от мощност, който "нефорсирания" двигател няма и при нужда от рязко ускорение (при изпреварване примерно) - връщаш 1-2 предавки надолу, газ и се изстрелваш (така да се каже :lol: )


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 17 сеп 2006 14:18


Мусура както винаги изчерпателен и прав :wink:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 17 сеп 2006 14:30


Сър musura - мн убедително звучиш :)

Но ето примерчета, които ме хвърлят в музиката

Голф АЕК/АФТ 1.6
Объем двигателя 1595 см3
Мощность 101 л.с
При оборотах 5600
Крутящий момент 145/3800 н*м
8клапана

Нисан Примера П11 1.6
Объем двигателя 1597 см3
Мощность 99 л.с
При оборотах 6000
Крутящий момент 136/4000 н*м
16V

Та ето ги страннотиите за японската кошница:
приблизително еднакви коне с голфи обаче има:
1.16 клапана
2.Макс мощност при ПО-големи обороти

Иначе казано голфи изкарва повече въртящ момент
при по-ниски обороти и с 8 клапана по-малко :lol:
Та те това ми изглежда прекалено...


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 17 сеп 2006 14:48


ами всички 16в двигатели са по-мощни, по-икономични и по-високо оборотни от 8в аналозите си. Тук незнам защо си го направил това сравнение - в случая на нисана мотора е по-високо оборотен но с по-лоши параметри като мощност и въртящ момент. По-скоро сравнявай твоя мотор с други 1.6 VW мотори. И не само оборотите играят роля при мощността, зависи и колко гориво и как изгаря, демек има огромна роля инжекционната система. А твоята е многоточков инжекцион и е много по-прецизна от карбуратор и съответно позволява по-точно дозиране на горивната смес, по-добро изгаряне, което води до по-висока мощност и по-голяма икономичност :)


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Нед 17 сеп 2006 17:18


не мога да разбера защо се шири мнението/заблудата че тоя двигател бил форсиран :?: какво значи форсиран, от 1.6 100к.с. - това ли е форсирано :?: :?: :?: виждал съм Даихацу Шарад - 1000к.с. - 100к.с. - е това е форсирано :idea:
Старото ми Пежо 309 е 1.6 76к.в. или 105к.с. ама никога не съм чул някой да казва, че е форсирано(и вече направи 20г. и сигурно е над 300х.к. а по мотора му е сменян само разпределителен вал)ама голфа разбираш ли, бил форсиран :?: :!: :?: това са глупости :idea: :idea: :idea:


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 17 сеп 2006 17:22


evgenyh написа:не мога да разбера защо се шири мнението/заблудата че тоя двигател бил форсиран :?: какво значи форсиран, от 1.6 100к.с. - това ли е форсирано :?: :?: :?: виждал съм Даихацу Шарад - 1000к.с. - 100к.с. - е това е форсирано :idea:
Старото ми Пежо 309 е 1.6 76к.в. или 105к.с. ама никога не съм чул някой да казва, че е форсирано(и вече направи 20г. и сигурно е над 300х.к. а по мотора му е сменян само разпределителен вал)ама голфа разбираш ли, бил форсиран :?: :!: :?: това са глупости :idea: :idea: :idea:

форсиран-т.е работи на по-високи обороти...
или ще отречеш и че нашите двигатели работят на по-високи обороти от стандартния 1.8 моно?


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Нед 17 сеп 2006 17:31


това е така, но чак пък форсиран? форсиран значи поне 150, 200 к.с. ако нормалните за мотора са да речем 90, тва, че е 100 вместо 80,90к.с. не смятам, че може да се нарече "форсиран".


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 17 сеп 2006 17:33


ами нормалните за мотора мисля че са 75.......до 100,са 25 кончета...вобще не са малко :wink:


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 17 сеп 2006 17:36


всичко зависи от начин на каране и поддръжка на колата. карай 1.8 мотора на 6000 оборота и се надявай че ще изкара много. истина е че този мотор (1.8 ) е по бавно оборотен ( имал съм такъв 4 години ), но от сегашният съм по доволен.


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Нед 17 сеп 2006 17:41


Ludia написа:ами нормалните за мотора мисля че са 75.......до 100,са 25 кончета...вобще не са малко :wink:



толко са на VW, ама виж например Пежото, а за италианките да не говорим :wink:
сега се сещам, че на една съученичка баща й навремето имаше страшна Алфа Ромео, някъде от 67, 68 г. беше, 1750куб. 130к.с. - с 4 карбуратора Вебер спорт :idea: и вървеше като обезумяла(както и харчеше де :shock ) :D ама дори и нея не бих нарекъл форсирана.


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 17 сеп 2006 17:42


handycam написа:всичко зависи от начин на каране и поддръжка на колата. карай 1.8 мотора на 6000 оборота и се надявай че ще изкара много. истина е че този мотор (1.8 ) е по бавно оборотен ( имал съм такъв 4 години ), но от сегашният съм по доволен.

да, то е ясно, и аз съм по-доволен от пълната инжекция.
интересно ми е обаче някой с АБС мотор да ми каже със 190 км/ч на колко об/мин е?
аз съм точно на 6000об/мин.
говориме за сток кола-без чипове, филтри, и генерации....


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 17 сеп 2006 17:46


evgenyh написа:
Ludia написа:ами нормалните за мотора мисля че са 75.......до 100,са 25 кончета...вобще не са малко :wink:



толко са на VW, ама виж например Пежото, а за италианките да не говорим :wink:
сега се сещам, че на една съученичка баща й навремето имаше страшна Алфа Ромео, някъде от 67, 68 г. беше, 1750куб. 130к.с. - с 4 карбуратора Вебер спорт :idea: и вървеше като обезумяла(както и харчеше де :shock ) :D ама дори и нея не бих нарекъл форсирана.

ама то въпроса не е кое ти наричаш форсиран, а дали е по-форсиран от нормалния ;)
мисля че и ти призна че е форсиран,така че....;)
а и няма какво да срваняваме други марки, въпроса е да са от една марка.
ПП
истина е и че конете не идват само от литража на автомобила ;)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта