Новият Touran ще е първият Volkswagen, който ще се предлага с ParkAssist (като опция), разработена от инженерите на компанията. Системата позволява автоматично паркиране, като използва предни и задни ултразвукови сензори, отчитащи паркинг пространството и работещи успоредно с устройство, което от своя страна калкулира идеалната маневрена линия за паркирането.
Акустични и визуални дисплеи направляват водача до най-точната за паркиране начална позиция. След като се включи на задна, автомобилът паркира сам за 15 секунди. Всичко, което водачът трябва да направи, е да натиска педала на газта и спирачката съответно – маневрирането е оставено на Touran.
Новият външен вид на Touran е с променена радиаторна решетка и фарове, които се доближават до същите елементи на купе-кабриолета Eos. Отзад стоповете и бронята също са модифицирани.
Задвижването на Touran е поверено на два бензинови и четири дизелови агрегата (три нива на оборудване S, SE и Sport). Те са както следва: 1.6i (102 к.с.) и 1.4i TSI (140 к.с.), 1.9 TDI с 90 и 105 к.с. плюс 2.0 TDI с DPF
(140 и 170 к.с.).




Агенция Speed-Press