.Та решил съм го,но нямам никакъв опит с дизели така ч всчка информазия ще ми е полезна.Трчбва ми кола до 100 кс.заради данъка иначе обичам си карам силничко понякога PASSAT VS.VECTRA
PASSAT VS.VECTRA
Здравейте!Имам пасат 3 93г 1.8 моно+газ,и съм решил да зи взема дизел,защото взе да ми писва от изпарители,прегледи,зимата полудчва разхода на газта,замразват изпарители,пак на бензин малко соленичко
.Та решил съм го,но нямам никакъв опит с дизели така ч всчка информазия ще ми е полезна.Трчбва ми кола до 100 кс.заради данъка иначе обичам си карам силничко понякога
,по възмокност да е малко по практична от седана(хечбек или комби),не изключвам варианти за толедо,голф или нещо друго но голфа е минималем вариант.Най-много ме интересува подръжка,цени на части(нови/втора ръка),по-чести проблеми при тях главно при моторите,разликата между отделните мотори на vw и opel(евентуално някои друг)имам предвид понеже те нямат по един мотор
.По какво да позная добрия мотор(то на тия години кола
),но да не се набутам.Ами в момента това се сещам,ако има нещо друго ще го уточнчваме в последствие.Ще ви помоля за мнения за мнения подплатени с факти не клишета и фенски изказвания.Мерси предварително
.Та решил съм го,но нямам никакъв опит с дизели така ч всчка информазия ще ми е полезна.Трчбва ми кола до 100 кс.заради данъка иначе обичам си карам силничко понякога -
agent_kowalski
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: PASSAT VS.VECTRA
Приятелю не си споделил какъв ти е бюджета и коя година кола търсиш.
Между вектра и пасат сравнението е малко трудно.Не че вектрата е лоша,но много простее пред пасата.Предполагам че говориш за коло около 2000година или малко по-нови.
Вектрата като цяло е по-евтина ,но по-дървена,по-дрънчаща, с по-тъпи тенеки и и пластмаси и интериор.Като цяло е хубава кола.
Пасата е по-скъп с по-скъпи части,по-скъпа подръжка и ремонти и всичко.Като возия и комфорт е много напред спрямо вектрата.
В никакъв случай вектрата не е лоша кола,но просто е по-друго нещо.
Лично аз бих ти препоръчал рено лагуна от първите.1.8 или 2.0 8v двигателя.Никой тук няма да се съгласи със сравнението лагуна -пасат,по съм карал и трите модели около 2000година и лагуната според мен е най-оптималното нещо като цена,возия,комфорт ,подръжка и тн.Доста по-добра е от вектрата.Някой може да кажат че простее пред пасата,но според мен си е добра.
Казваш че търсиш дизел.Тука също бих те посъветвал да помислиш.Имал си проблеми с изпарители глупости..не че не е така,но реално като сложиш нови части и настроиш газта спокойно едно 40-50хиляди км можеш да не пипаш нищо,което са поне 2 години,разбира се ако не караш супер много.Не мисля че е проблем.
Дизела лично мен ме дразни с това тракане и тези пушаци и глупости.Склонен съм да твърдя че по-съвременните дизелови двигатели нямат по-голям ресурс и не са по-здрави и безпроблемни от бензиновите.
Разхода на дизела също е мит.Един пасат 1.9 най-масовия и добър двигател градско под 8 не може да падне,зимата отива на 9 дори.Пасата 1.8 който си имал тройката газ спокойо си гори 10.къде ти е 10 газ по 1.22 ,къде 8 нафта по 2.51-днещни цени това.Айде 12 газ да харчи пак 12 по 1.22 е към 15лв,а 9 по 2.51 към 23лв.Ако караш на метан пък е съвсем друго.На бензина хубавото е че ако не ти отърва имаш някакъв избор с някаква газ,докато при дизела няма наливаш скъпа нафта и това е.ако не те притеснява това взимай нафта.
Нафтата според мен не си е работа за коли.За бусове и камиони е друго,но за коли няма смисъл.Ако беше 1.50 на 2.00 и нещо бензин да,ама при тези цени не си е работа.
Успех
Между вектра и пасат сравнението е малко трудно.Не че вектрата е лоша,но много простее пред пасата.Предполагам че говориш за коло около 2000година или малко по-нови.
Вектрата като цяло е по-евтина ,но по-дървена,по-дрънчаща, с по-тъпи тенеки и и пластмаси и интериор.Като цяло е хубава кола.
Пасата е по-скъп с по-скъпи части,по-скъпа подръжка и ремонти и всичко.Като возия и комфорт е много напред спрямо вектрата.
В никакъв случай вектрата не е лоша кола,но просто е по-друго нещо.
Лично аз бих ти препоръчал рено лагуна от първите.1.8 или 2.0 8v двигателя.Никой тук няма да се съгласи със сравнението лагуна -пасат,по съм карал и трите модели около 2000година и лагуната според мен е най-оптималното нещо като цена,возия,комфорт ,подръжка и тн.Доста по-добра е от вектрата.Някой може да кажат че простее пред пасата,но според мен си е добра.
Казваш че търсиш дизел.Тука също бих те посъветвал да помислиш.Имал си проблеми с изпарители глупости..не че не е така,но реално като сложиш нови части и настроиш газта спокойно едно 40-50хиляди км можеш да не пипаш нищо,което са поне 2 години,разбира се ако не караш супер много.Не мисля че е проблем.
Дизела лично мен ме дразни с това тракане и тези пушаци и глупости.Склонен съм да твърдя че по-съвременните дизелови двигатели нямат по-голям ресурс и не са по-здрави и безпроблемни от бензиновите.
Разхода на дизела също е мит.Един пасат 1.9 най-масовия и добър двигател градско под 8 не може да падне,зимата отива на 9 дори.Пасата 1.8 който си имал тройката газ спокойо си гори 10.къде ти е 10 газ по 1.22 ,къде 8 нафта по 2.51-днещни цени това.Айде 12 газ да харчи пак 12 по 1.22 е към 15лв,а 9 по 2.51 към 23лв.Ако караш на метан пък е съвсем друго.На бензина хубавото е че ако не ти отърва имаш някакъв избор с някаква газ,докато при дизела няма наливаш скъпа нафта и това е.ако не те притеснява това взимай нафта.
Нафтата според мен не си е работа за коли.За бусове и камиони е друго,но за коли няма смисъл.Ако беше 1.50 на 2.00 и нещо бензин да,ама при тези цени не си е работа.
Успех

Последна промяна от agent_kowalski на Съб 17 дек 2011 17:24, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19337
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: PASSAT VS.VECTRA
a2k написа:Здравейте!Имам пасат 3 93г 1.8 моно+газ,и съм решил да зи взема дизел,защото взе да ми писва от изпарители,прегледи,зимата полудчва разхода на газта,замразват изпарители,пак на бензин малко соленичко.Та решил съм го,но нямам никакъв опит с дизели така ч всчка информазия ще ми е полезна.Трчбва ми кола до 100 кс.заради данъка иначе обичам си карам силничко понякога
,по възмокност да е малко по практична от седана(хечбек или комби),не изключвам варианти за толедо,голф или нещо друго но голфа е минималем вариант.Най-много ме интересува подръжка,цени на части(нови/втора ръка),по-чести проблеми при тях главно при моторите,разликата между отделните мотори на vw и opel(евентуално някои друг)имам предвид понеже те нямат по един мотор
.По какво да позная добрия мотор(то на тия години кола
),но да не се набутам.Ами в момента това се сещам,ако има нещо друго ще го уточнчваме в последствие.Ще ви помоля за мнения за мнения подплатени с факти не клишета и фенски изказвания.Мерси предварително
За съжаление зимата покачва разхода и при дизелите, имай го впредвид, за да няма изненади

-
bnick
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: PASSAT VS.VECTRA
agent_kowalski написа:Пасата 1.8 който си имал тройката газ спокойо си гори 10.къде ти е 10 газ по 1.22 ,къде 8 нафта по 2.51-днещни цени това.Айде 12 газ да харчи пак 12 по 1.22 е към 15лв,а 9 по 2.51 към 23лв.
Не че нещо, но този мотор в София няма начин да гори 10-ка, освен ако не е с изключен мотор
. Разход от 12-13 е нормален, като зимата е възможно да достига и 16-18. Относно дизела цифрите които си дал са по-точни.-
agent_kowalski
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: PASSAT VS.VECTRA
да 100 ще достигне.както съм писал в 10 теми поне 20 пъти.като кажа някакъв разход искам да кажа че той е ВЪЗМОЖЕН, и зависи от още 20 неща най-важните от които-състояние на автомобила,качество на горивото и стил на шофиране.
пасат 3 изобщо не е тежък автомобил и тежи колкото голф 4.карал съм абс на пасат 3 четирицифрено число километри в софия и лятото си харчи 10,за зимата не знам там зависи много.говоря за спокойно каране и всичко по коалта и двигателя е наред.
е петица 1.9тди съм карал и автомат и ръчка и тя си харчи толкова колкото съм казал.
не че тройката не може да харчи 12.ако газта е "пусната" по щедро и човек старателно борави с педала на газта си харчи и 12.въпроса е че ако се кара спокойно и не се попада в диви задръствания харчи по-малко.
пасат 3 изобщо не е тежък автомобил и тежи колкото голф 4.карал съм абс на пасат 3 четирицифрено число километри в софия и лятото си харчи 10,за зимата не знам там зависи много.говоря за спокойно каране и всичко по коалта и двигателя е наред.
е петица 1.9тди съм карал и автомат и ръчка и тя си харчи толкова колкото съм казал.
не че тройката не може да харчи 12.ако газта е "пусната" по щедро и човек старателно борави с педала на газта си харчи и 12.въпроса е че ако се кара спокойно и не се попада в диви задръствания харчи по-малко.
Re: PASSAT VS.VECTRA
Така да карам по ред.Бюджета си го мисл около 3/4000лв,пове4е пари ъа кола не ми се дават понейе нчмам гараж и колата 6те е пред блока(грехта е да си въема пасат 5,а и ми е непосилен).относно разхода под 12 грацко не ми е падал там е минимума последнич които засякох е 18(в повечето случаи го карам на около 5-6 км)общо взето аъ ч карам половината на газ половината на бензин и то какво ми идва 18 газ+бентина(яко а).а за годината около кочто тарся така като ги гледам маи се ориентирам до около 2000г че подражката скача мисля вече там(това вие яе ми кажете).А колкото до спокоиното шофиране аз не сам май много от тия шофьори, но не сам и състезател.
Re: PASSAT VS.VECTRA
аз съм чувал за други раъходи на дизела 5,5-6-7макс.все пак искам кола до 100 коня.
-
Milevv
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: димитровград
Re: PASSAT VS.VECTRA
a2k написа:аз съм чувал за други раъходи на дизела 5,5-6-7макс.все пак искам кола до 100 коня.
Ако искаш по-здраво и евтино за поддръжка, вземи си Фолксваген!
Опелите който имаш предвид, не са старите опели които бяха евтини за подържане, здрави и непретенциозни!
Особенно с дизелите им, големи ядове може да имаш, в това отношение Фолксвагена е много по-напред!
-
agent_kowalski
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: PASSAT VS.VECTRA
приятелю взимаш една лагуна и това е.пасат 5 ще ти дойде много на бюджета и за подръжка също.можеш да вземеш пасат 4 на милион километра,но при положение че имаш пасат3 ,а пасат 4 реално е същия няма смисъл.
така че според мен лагуната е твоята кола.
успех с избора
така че според мен лагуната е твоята кола.
успех с избора

- stefan4o
- Мнения: 19337
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: PASSAT VS.VECTRA
a2k написа:аз съм чувал за други раъходи на дизела 5,5-6-7макс.все пак искам кола до 100 коня.
Ти може много работи да си чувал ама... Карал ли си дизел през зимата? Виждал ли си го как загрява и дали успява да стигне до работна температура? Освен ако не искаш да си вземеш някой предкамерен трактор от времето на моята таратайка
5.5 разход зимата, градско на разстояния 5км и каране само на студена кола няма как да бъде постигнат. По-добре си оправи газовата, явно имаш проблем щом ти е така завишен разходът.
Re: PASSAT VS.VECTRA
Milevv написа:a2k написа:аз съм чувал за други раъходи на дизела 5,5-6-7макс.все пак искам кола до 100 коня.
Ако искаш по-здраво и евтино за поддръжка, вземи си Фолксваген!
Опелите който имаш предвид, не са старите опели които бяха евтини за подържане, здрави и непретенциозни!
Особенно с дизелите им, големи ядове може да имаш, в това отношение Фолксвагена е много по-напред!
колега дай някакви примери за ефтината подражка за vw и респективно откъде ще ми дойдат ядовете с opel
agent_kowalski написа:приятелю взимаш една лагуна и това е.пасат 5 ще ти дойде много на бюджета и за подръжка също.можеш да вземеш пасат 4 на милион километра,но при положение че имаш пасат3 ,а пасат 4 реално е същия няма смисъл.
така че според мен лагуната е твоята кола.
успех с избора
колега обоснови се защо лагуната,части,обслужване,евентуално проблеми !?
stefan4o написа:a2k написа:аз съм чувал за други раъходи на дизела 5,5-6-7макс.все пак искам кола до 100 коня.
Ти може много работи да си чувал ама... Карал ли си дизел през зимата? Виждал ли си го как загрява и дали успява да стигне до работна температура? Освен ако не искаш да си вземеш някой предкамерен трактор от времето на моята таратайка![]()
5.5 разход зимата, градско на разстояния 5км и каране само на студена кола няма как да бъде постигнат. По-добре си оправи газовата, явно имаш проблем щом ти е така завишен разходът.
колега не казвам че ще гори зимата 5.5л но и 7-8л да ми гори пак ще ми е по-добре или ще ми идва сащото,но няма да се занимавам с допалнителни главоболия(годишен преглед на газовата уредба,платна на изпарителя и т.н.)
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: PASSAT VS.VECTRA
Имам Сеат Ибиза, 2000г., 1.9 ТДИ, 90к.с. Според мен, за София това е колата. Малка, маневрена и удобна. Отностно разхода - лятото ми харчи 5л.-5.5л., зависи от задръстванията (и от десния ми крак), но рядко се бутам в час пик. Ако караш само в задръстванията веднага отиваш на 6, даже и малко отгоре. Сега зимата е друга работа. Рядко карам на разстояния 5-6км (обикновено минавам поне 15км.). Сега в студа загрява някъде около 7-8-9км. и разхода отива на 6л.-6.5л.
Сега ще я дам на баща ми за 2 седмици. Неговата работа е на 5км. и ще видя какъв ще е разхода зимата на къси разстояния и в час пик.
Сега ще я дам на баща ми за 2 седмици. Неговата работа е на 5км. и ще видя какъв ще е разхода зимата на къси разстояния и в час пик.
- stefan4o
- Мнения: 19337
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: PASSAT VS.VECTRA
Ето една тема по въпроса.
viewtopic.php?f=24&t=292404
viewtopic.php?f=24&t=292404
-
agent_kowalski
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: PASSAT VS.VECTRA
За лагуната веднага.
Както казах пo-eвтина е от пасата,и гледал съм много бройки и тук и в германия и според мен реално са на по-малко километри от пасата.Возията е идентична-тоест много добра.По бензиновите двигатели 1.8 и 2.0 8в няма някакви такива отявлени дефекти,здрави мотори са.Карал съм доста 2.0 8в с ГИ и количката си върви супер.Пътувал съм с такава от тук до холандия с един приятел и пътуването беше супер.
Вектрата е по-склонна да ръждясва и интериора е по-тъп.Возията е ужас.Ти си от варна,в софия има ,или поне имаше много таксита вектри ако не си се возил качваш се и гледаш за каква кочиан става въпрос.Не е лоша вектрата,но лагуната според мен е по-добра.
ето малко сравнени на някои части,като цяло цените са идентични,като при пасата някои неща са малко по-скъпи:
1.vectra b 2.0i-Комплект съединител лук 300лв,водна помпа 60лв,предни накладки 75,шарнир 30лв,амортисьор преден/заден 120/90лв
2.laguna първа фаза 2.0i-Комплект съединител лук 230лв,водна помпа 60,предни накладки 50,шарнинр 25,амортисьор преден/заден 110/90лв
3.пасат 5 1.8i-Комплект съединител лук 230лв,водна помпа 120,предни накладки 80,амортисьор преден/заден 120/70лв
това нали съвсем ориентировъчно.като цял за парите си ще вземеш много по-запазена лагуна на по-малко километри и комфорта от пътуването ще ти е същия като при пасата.
Както казах пo-eвтина е от пасата,и гледал съм много бройки и тук и в германия и според мен реално са на по-малко километри от пасата.Возията е идентична-тоест много добра.По бензиновите двигатели 1.8 и 2.0 8в няма някакви такива отявлени дефекти,здрави мотори са.Карал съм доста 2.0 8в с ГИ и количката си върви супер.Пътувал съм с такава от тук до холандия с един приятел и пътуването беше супер.
Вектрата е по-склонна да ръждясва и интериора е по-тъп.Возията е ужас.Ти си от варна,в софия има ,или поне имаше много таксита вектри ако не си се возил качваш се и гледаш за каква кочиан става въпрос.Не е лоша вектрата,но лагуната според мен е по-добра.
ето малко сравнени на някои части,като цяло цените са идентични,като при пасата някои неща са малко по-скъпи:
1.vectra b 2.0i-Комплект съединител лук 300лв,водна помпа 60лв,предни накладки 75,шарнир 30лв,амортисьор преден/заден 120/90лв
2.laguna първа фаза 2.0i-Комплект съединител лук 230лв,водна помпа 60,предни накладки 50,шарнинр 25,амортисьор преден/заден 110/90лв
3.пасат 5 1.8i-Комплект съединител лук 230лв,водна помпа 120,предни накладки 80,амортисьор преден/заден 120/70лв
това нали съвсем ориентировъчно.като цял за парите си ще вземеш много по-запазена лагуна на по-малко километри и комфорта от пътуването ще ти е същия като при пасата.
-
Milevv
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: димитровград
Re: PASSAT VS.VECTRA
a2k написа:Milevv написа:a2k написа:аз съм чувал за други раъходи на дизела 5,5-6-7макс.все пак искам кола до 100 коня.
Ако искаш по-здраво и евтино за поддръжка, вземи си Фолксваген!
Опелите който имаш предвид, не са старите опели които бяха евтини за подържане, здрави и непретенциозни!
Особенно с дизелите им, големи ядове може да имаш, в това отношение Фолксвагена е много по-напред!
колега дай някакви примери за ефтината подражка за vw и респективно откъде ще ми дойдат ядовете с opelagent_kowalski написа:приятелю взимаш една лагуна и това е.пасат 5 ще ти дойде много на бюджета и за подръжка също.можеш да вземеш пасат 4 на милион километра,но при положение че имаш пасат3 ,а пасат 4 реално е същия няма смисъл.
така че според мен лагуната е твоята кола.
успех с избора
колега обоснови се защо лагуната,части,обслужване,евентуално проблеми !?stefan4o написа:a2k написа:аз съм чувал за други раъходи на дизела 5,5-6-7макс.все пак искам кола до 100 коня.
Ти може много работи да си чувал ама... Карал ли си дизел през зимата? Виждал ли си го как загрява и дали успява да стигне до работна температура? Освен ако не искаш да си вземеш някой предкамерен трактор от времето на моята таратайка![]()
5.5 разход зимата, градско на разстояния 5км и каране само на студена кола няма как да бъде постигнат. По-добре си оправи газовата, явно имаш проблем щом ти е така завишен разходът.
колега не казвам че ще гори зимата 5.5л но и 7-8л да ми гори пак ще ми е по-добре или ще ми идва сащото,но няма да се занимавам с допалнителни главоболия(годишен преглед на газовата уредба,платна на изпарителя и т.н.)
Влез в опел форума и почети малко за тези коли!
Дизелите им, нафтовите помпи ги имат като консуматив, цена от 500лв нагоре!!!
Лагер помпите им на съединителя и те доста сдават, цена 400лв! Скоростите при дизелите им са доста халтави, и те са едни цени от 300лв нагоре!
Това са само две от нещата в моторния отсег, ей така на бързо!
Отделно по окачване като тръгнат лагер-главини и прочее!
Имах предвид че на Фолксвагена ще ти е по-евтина поддръжката от на Опела, конкретно в твоя случай! Не че ФВ-тата им е най-евтина поддръжката!
Но в крайна сметка на теб каквото ти е на сърце си вземи!
Всеки си има мнение и предпочитания!
Поздрави!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта