


Проблем с лагери на т3- ремонта започва- моля за съвети
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Проблем с лагери на т3- ремонта започва- моля за съвети
Незнам темата за тук ли е тъи като колегата Еди (от които купих буса) е сменил двг с 1,8 пасат. Проблема е че снощи кат запалих буса и светна лампата на маслото и промени звука на мотора (яко тракане на клапаните)а масло си имаше. Веднъж преди време пак ми направи същото но долях масалце и се оправи. Снощи долях ама не стана тоя път. Мъчих го но не, изгасих го и днес на светло свалих картера с идея за помпа. Разглобих помпата но видимо и няма нищо, няма луфт на самите зъбни колела и няма стърготини в маслото и е доста чисто като цяло. След това по съвет на колега от форума свалих капачките от долу на вала да видя лагерите и биелните са горе долу(по моя преценка). Но основните са зле. Нямах как да ги снимам но имат видими драскотини. Купих нови лагери и биелни и основни , но тук идва проблема- буса е някъде си на един паркинг и няма как да сваля двг там и кутия и вал . Идеята ми е има ли как да сменя основните лагери без да свалям шаиби и ремъци и кутия. Няма как да стане на полеви условия а нямам времето и парите да шлаифам вал и да разчастя двг. Мисълта е ако има някакъв лесен вариянт да ги подменя защото мислех и вариянта да сменя само долната част на основния лагер колкото да изкара известно време. С биелните няма проблем да ги подменя но тея основните ме мъчат. Моля не даваите мнения от рода -ходи на сервиз или викни маистор- пари нямам а вече имам лагери и съм разчастил малко докат не почна дъжда , а и не ми е оферта друг да ми рови по двг а аз да не се нацапам. Утре ще го почна рано сутрин и всяко мнение тази вечер би ми помогнало.
Последна промяна от vladobo на Нед 26 фев 2012 21:30, променено общо 3 пъти.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 16 ное 2011 10:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив България
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Варианта да отпуснеш скоростите,откачиш маховика и свалиш вала,но не знам дали така на място 100% става,за да смениш основните 

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Ако мислиш да го имаш този двигател, съвета ми е да го свалиш и да го направиш както трябва.Свалете вала, вижте дали има нужда от шлайф, сменете основните и така и така е отворен, пуснете нови сигменти и лагери на биелите.След това ще си го караш с години.
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Прибрах си бусчето на собствен ход. Свалих шаибата на ангренажа, след това алуминиевата планка от пред но само леко колкото да разхлаби лагерите. С една отверка избутах горните лагери и сложих новите. Само последния от към скоростната кутия неуспях да го сменя, нито горната нито долната част , защото без да махам кутията няма как да развия болтовете на черупката. И така на полеви условия оправих бусчето. Обаче като събрах всичко и тръгнах да правя центровката и трябваше да превъртя с гедорето на коленовия вал и неще. Просто беше затегнал.Разхлабих биелните лагери и почна да се движи вала и пак ги понатегнах. Завъртях на стартер и тои се мъчеше докат завърти но запали все пак. 5 мин поработи и след това угасих, като тръгнах да паля и неиска да завърти. Свалих пак картера и разхлабих още малко лагерите.Пак зглобих и сега пали но му е много тегаво на стартера. Страх ме е пак да разхлабя ,че вече ще стане доста хлабаво и ме притеснява да не се развият гаиките на биелите. А вала е за шлаифане и то много но в момента няма как да се случи поради финансова причина а и ми трябва постоянно защото ми е всекидневката в момента. Като изтропа пак (което съм 99 процента сигурен) ще шлаифам валовете и цилиндри и глава но засега ме интересува някакъв съвет какво да правя с това затягане на двг, дали ще се поотпусне кат се поопилят лагерите на по вала? или да приготвя кръста на тоя двигател? А иначе на 3ти цилиндър беше много зле основния лагер и то само горната част.
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Но поне спря да свети лампата за маслото и кофти тракането на клапаните и вече не е на маината си (а си спинка на платения паркинг) ,че както беше пълен с инструменти и с тея пожари- абе беше си ме страх а пътна помощ ми обявиха цени 70-80 лв. А толкова струват лагерите и се прибрах кат хората а сега поне знам състоянието на двг, пък знае ли човек може да поискара някои и друг месец до по топло и попарично време.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
vladobo написа:Прибрах си бусчето на собствен ход. Свалих шаибата на ангренажа, след това алуминиевата планка от пред но само леко колкото да разхлаби лагерите. С една отверка избутах горните лагери и сложих новите. Само последния от към скоростната кутия неуспях да го сменя, нито горната нито долната част , защото без да махам кутията няма как да развия болтовете на черупката. И така на полеви условия оправих бусчето. Обаче като събрах всичко и тръгнах да правя центровката и трябваше да превъртя с гедорето на коленовия вал и неще. Просто беше затегнал.Разхлабих биелните лагери и почна да се движи вала и пак ги понатегнах. Завъртях на стартер и тои се мъчеше докат завърти но запали все пак. 5 мин поработи и след това угасих, като тръгнах да паля и неиска да завърти. Свалих пак картера и разхлабих още малко лагерите.Пак зглобих и сега пали но му е много тегаво на стартера. Страх ме е пак да разхлабя ,че вече ще стане доста хлабаво и ме притеснява да не се развият гаиките на биелите. А вала е за шлаифане и то много но в момента няма как да се случи поради финансова причина а и ми трябва постоянно защото ми е всекидневката в момента. Като изтропа пак (което съм 99 процента сигурен) ще шлаифам валовете и цилиндри и глава но засега ме интересува някакъв съвет какво да правя с това затягане на двг, дали ще се поотпусне кат се поопилят лагерите на по вала? или да приготвя кръста на тоя двигател? А иначе на 3ти цилиндър беше много зле основния лагер и то само горната част.
Мале, малеее, не се прави така бре човек, всичко се стяга на килограми.Не може така да си експериментираш, зорлен ще го разбиеш този мотор.
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Ами знам за такива ключове ама си нямам а и няма кои да ми даде идея и съвет колко и как да го стегна.
-
- Вечен БАН
- Мнения: 723
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
- Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
vladobo написа:Ами знам за такива ключове ама си нямам а и няма кои да ми даде идея и съвет колко и как да го стегна.
Влади, братко! Кви ги вършиш!? Това не е балканче! Хората учат с години за това! Прочети и се осветли по въпроса! То има уреди, то има измерване, то има качествени резервни части,...и т.н. Ти все едно си хирург и бъркаш на някой в окото с отверка, за да му оправиш зрението!
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: за триене
Да така е. Само че взех наи евтините лагери само и само да махна буса от там където е и ги сложих с надеждата да закрепя времнно положението и да си прибера буса че е пълен с някакви неща. е сега вече е на паркинг и в момента в които намеря вал ще го махам тоя с все лагерите. инструмент нямам за хубава операция и то някъде си на полето но го посъбрах и си го прибрах. Вала го прежалих както и тея лагери. въпроса е да повърви известно време ако има как да стане а ако трябва ще изхвърля и двигателя. и без това обмислям нещо по големичко да монтирам , само дет не е сега момента. сега мисля само да ги стегна правилно с ключ или ще бъде утре по усет и така докат неиздуха лагерите през кюнеца. Кипих го заради "ремонтирания "двигател и едни джанти. Е двг го разбрах, викам да го прибера от скапния квартал където беше поне джантата да остане че иначе другото е купчина ръжда. Но кат го запалих и си заработи както трябва реших че ако само доразхлабя биелните лагери може да се оправи и положението с трудното завъртане на стартера. Сега видях в Пени маркет някакъв динамометричен ключ за 40лв и ще си го купя и ще стегна с него пък после да става квото е писано.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: за триене
Евала, колега. Отлично си се справил. Вместо динамометричен ключ може да използваш кантарче с пружина и с него да дърпаш рамото на ключа. Кантарчето трябва да е закачено на 1м рамо и да е перпендикулярно на рамото. Не е толкова удобно, като истински динамометричен ключ, но не отстъпва по точност.
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Ей с това приспособление качвам и свалям двигателя за 20мин.
Ванката е прав, най-добре е да се свали двг-то и да се направи качествено.Така ще елиминираш проблемите в последствие.Успех.- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Ехе - приспособлението е супер. Само че на мен ми се случи на една полянка в кофти квартал и исках само да махна буса от там че "дрогарите" и индианците не спят. Обаче е факт че с едно гедоре ,отверка и клещи смених лагерите за 9 часа ,кат разглобих 2 пъти и запали. А това е 2ри двг дет правя ама тоя го правя сам(за другия имах помощник). Днес сутринта буса запали без ядове. После по едно време завъртя трудно стартера но беше топъл мотора. Вечерта пак си запали вече изтинал, малко по тегаво но си запали и си работи. Мисля да покарам така докат поотминат празници и да събера парички за хубав ремонт и тогава мисля да го отворя и да го направя каккто трябва. Идеята ми е да купя вал сега втора ръка(кат намеря кода на двг ,че никъде не го намерих а е сменяван с пасат 2 , 1,8 но незнам код и невидях да го пише), и да го шлаифам и да се заредя с лагери -по качествени от тея на евро 07. А като се скапе пак (което очаквам да се случи) ще разглобя мотора но тоя път в гараж , на маса, с топличко и бира и ще сменя всичко- сегменти ,гумички клапани, семеринги, всички лагери, шлаифане валове и ризи и съм пак в играта. Но сега сам на поляната под дъжда - толкова ,и мисля че пак не е малко- та кои сменя лагери на пътя с мотор в коша? Колкото и нескромно да звучи си пиша 6+ за 8 часа работа и прибиране на буса на собствен ход. Ако някои има идея как да оправя затягането без да разглобявам повече от картера да сподели. И моля не СЕРЕТЕ темата ,че не се знае кога на някои ще му изтропка и няма да е в финансово състояние за добър ремонт и ще трябва да закърпва положението (в сервиз ми казаха 350-400 лв труд а кат ги нямаш са много). Скоро ще снимам скапаните лагери за да си кажете мнението за тях. Към модераторите- незнаех че не се трие от тук, извинявам се но се издразних че хора без менние по въпроса драскат тъпотии. Не дават идея, съвет или каквата и да е помощ кат другите а казват колко са мили родителките им, което не ми помага грам.
Благодаря за помоща на хората дали читави съвети- сега разбрах за ключа и че се шлаифа вала. явно на предишния двг съм пропуснал тея моменти но човек всеки ден научава по нещо ново и точно затова го има форума въпреки че някои маи не го осъзнават.

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
vladobo написа:Ехе - приспособлението е супер. Само че на мен ми се случи на една полянка в кофти квартал и исках само да махна буса от там че "дрогарите" и индианците не спят. Обаче е факт че с едно гедоре ,отверка и клещи смених лагерите за 9 часа ,кат разглобих 2 пъти и запали. А това е 2ри двг дет правя ама тоя го правя сам(за другия имах помощник). Днес сутринта буса запали без ядове..........
Споко колега, чак в последствие се разбра че ситуацията е критична откъм време и пари.Това си могъл, така си го направил, останалото в по-добри времена.В този раздел сме сериозни хора и никой не се прави на велик.Ще се убедиш сам, като посетиш някоя бус сбирка

- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
Нямах предвид твоето мнение колега. Прочел съм доста твои теми и ми е ясно защо реагира така. А и разгледах това с натягането на килограм след кат ми написа и тогава се сетих че има едни динамометрични ключове ама бях забравил за тях (а и неволята учи ама поне не съм седял да я викам) Имах предвид едно мение което беше плюснато тук и после изтрито и там пишеше-
и нямям думи- еми това не ми ппмогна грам и ме подразни. А благодаря казах за теб и другите колеги дет дават смислен отговор, заради което съм пуснал и темата. (кво ме е.е че на някои си маика му е мила и няма думи- еми кат нема да си се.е негова тема.А кат почна големия ремонт ще си пусна една темичка с това как точно върви ремонта с снимки и тогава всички менния и съвето ще са добре дошли. И един последен въпрос- да знаете къде точно да търся кода на тоя мотор? Почистих го но единственото дет открих е- ww0- което незнам какво е но не е кода мисля.

- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с биелни и основни лагери на т3- моля за съвети
vladobo написа:Нямах предвид твоето мнение колега. Прочел съм доста твои теми и ми е ясно защо реагира така. А и разгледах това с натягането на килограм след кат ми написа и тогава се сетих че има едни динамометрични ключове ама бях забравил за тях (а и неволята учи ама поне не съм седял да я викам) Имах предвид едно мение което беше плюснато тук и после изтрито и там пишеше-и нямям думи- еми това не ми ппмогна грам и ме подразни. А благодаря казах за теб и другите колеги дет дават смислен отговор, заради което съм пуснал и темата. (кво ме е.е че на някои си маика му е мила и няма думи- еми кат нема да си се.е негова тема.А кат почна големия ремонт ще си пусна една темичка с това как точно върви ремонта с снимки и тогава всички менния и съвето ще са добре дошли. И един последен въпрос- да знаете къде точно да търся кода на тоя мотор? Почистих го но единственото дет открих е- ww0- което незнам какво е но не е кода мисля.
ОК, разбрахме се.Предполагам че двигателя е 1.8 моно, ABS 90к.с.Ако се налага прекалено скъп ремонт, по-лесно е да смениш направо целия мотор.Гледам че се продава сега един AGG 2.0 GTI 115 к.с. с такъв беше синия бус, мноого добре върви.За 600 лв. го дават, може да смъкнеш малко и ще имаш бегачка.За сметка на това 1.8 е елементарно за газифициране, което те улеснява и облекчава като цена.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта