
Напречен или надлъжен двигател?
- basketwarrior
- Мнения: 124
- Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
- Автомобил: Passat B5 variant
- Двигател: 1.8T APU
- Местоположение: София,Люлин
Напречен или надлъжен двигател?
Днес стоях и си блъсках главата.Не мога да го измисля кое от двете е по-добро.Просто не му разбирам.Бих се радвал на помощ да я разбия тая главоблъсканица 

-
- Low rider
- Мнения: 5573
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Какво има да мислиш
Те хората са го измислили 


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Напречен или надлъжен двигател?
basketwarrior написа:Днес стоях и си блъсках главата.Не мога да го измисля кое от двете е по-добро.Просто не му разбирам.Бих се радвал на помощ да я разбия тая главоблъсканица
За кое да е по-добро?
И аз толкова години се мъча да разбера, коя ракия е по-добра - гроздова, сливова, ябълкова?

- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Напречен или надлъжен двигател?
За предно - напречен.
За задно и пълно - надлъжен.
За задно и пълно - надлъжен.

- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Напречен или надлъжен двигател?
ChimeyJimmey написа:За предно - напречен.
За задно и пълно - надлъжен.
Само да питам :
Двигателят отпред,в средата или отзад е ??
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: Напречен или надлъжен двигател?
У дома, на топло. 

- stan4o_mc
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Теоретично при надлъжно разположен има и по-добър баланс на килограмите. Нямаш в единия край на коша двигател, а в другия кутия, съединител и пр. При надлъжен част от тежестта се приближава до средата на колата (по дължина), което пак на теория би трябвало да помогне за по-лесно балансиране на предница/задница. Всичко това при предно разположен двигател.
Това са си мои разсъждения и зад "теоретично" не се крият факти, а елементарни мисли на не особено умен човек.
Това са си мои разсъждения и зад "теоретично" не се крият факти, а елементарни мисли на не особено умен човек.
- basketwarrior
- Мнения: 124
- Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
- Автомобил: Passat B5 variant
- Двигател: 1.8T APU
- Местоположение: София,Люлин
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Питам щото имам два Пасат-а.Б3 напречен и В5 надлъжен.И ми беше интересно кво толкова е разликата.Примерно и двата се движат добре в острите завои ,но като че ли предницата на Б5 се усеща по-тежка.И исках да направя изводи дали има нещо общо 

-
- Low rider
- Мнения: 5573
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Нама как да сравняваш двете коли при положение,че са съвсвм различни коли по всяко отношение.Като започнеш от маса на колата и стигнеш до окачване 

- Stivi
- Мнения: 8374
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Напречен или надлъжен двигател?
basketwarrior написа:Питам щото имам два Пасат-а.Б3 напречен и В5 надлъжен.И ми беше интересно кво толкова е разликата.Примерно и двата се движат добре в острите завои ,но като че ли предницата на Б5 се усеща по-тежка.И исках да направя изводи дали има нещо общо
Ами кажи какви са и двигателите че този на Б5 може да се окаже със 100 кила по тежък и тогава няма как и предницата да не натежи повече от на Б3

- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Класиката е надлажно разположен двигател и задно предаване 

- basketwarrior
- Мнения: 124
- Регистриран на: Съб 27 фев 2010 11:13
- Автомобил: Passat B5 variant
- Двигател: 1.8T APU
- Местоположение: София,Люлин
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Stivi написа:basketwarrior написа:Питам щото имам два Пасат-а.Б3 напречен и В5 надлъжен.И ми беше интересно кво толкова е разликата.Примерно и двата се движат добре в острите завои ,но като че ли предницата на Б5 се усеща по-тежка.И исках да направя изводи дали има нещо общо
Ами кажи какви са и двигателите че този на Б5 може да се окаже със 100 кила по тежък и тогава няма как и предницата да не натежи повече от на Б3
и двата са 1.8 ама новия е с турбото

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Dead man написа:ChimeyJimmey написа:За предно - напречен.
За задно и пълно - надлъжен.
Само да питам :
Двигателят отпред,в средата или отзад е ??
Пиша ппо далечен спомен...Имаше една публикация от Илия Топлодолски'
1.Преден ДВГ+предно предаване-склонност към недозвиване и излизане от зададената окръжност...корекция с МАЛКО газ...повече газ означава излитане с предницата-основна причина за "аварии" при шофьори карали само задно предаване и качили се на предно.Аз лично го изпитах когато след 5г каране на Лада1500 се качих на Вартбург-слава Богу -нищо фатално не стана.Предимството на предното е,че при леко подхлъзване още в началото волана олеква и това бързо се научава от шофьорите.
2.Преден ДВГ задно предаване-при разлагането на силата приложена върху движещите колела в определн момент центробежната комнента става по-силна и резултатът е дрифтът-излитане със задницата.Корекцията става с отнемане на газта на завоите.
3.Задно предване заден ДВГ-най-лошият вариант.По-голяма стабилност на завоите заради по-голямата тежест но при знасяне корекцията вече много трудна именно заради тежката задницата която иалита с много по-голяма сила от тази на колите с преден ДВГ.
4.ДВГ по средата и задно предаване или 4х4-най-добрият варинат-използва се при повечето спортни автомобили.
Нооооооо...това бяха стаари тези от моята младост.Електрониката в автомобилите бе екзотика!
Може и да греша,но това си спомням.

- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Напречен или надлъжен двигател?
Надлъжно разположения е изнесен по-напред спрямо предния мост на колата и съответно тежестта е по-далече от центъра на автомобила, това е с цел повече пространство в купето, докато напречния е по-назад и има малко по-голяма стабилност за сметка на мястото в купето. Така разправя чичо Кларксън, докато тестваше едно Ауди.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Напречен или надлъжен двигател?
БМВ Е30 , предно разположен двигател + задно предаване. Разпределение на тежестта ~50на50(не случайно я водят като една от най добре балансираните за времето си, а може би и днес). Дрифтачка какво да очакваш
.
а и когато е надлъжен е изнесен пред предния мост в случаите на предно задвижване или 4х4. При надлъжен и задно предаване двигателя е по назад и баланса си е бомба
.

а и когато е надлъжен е изнесен пред предния мост в случаите на предно задвижване или 4х4. При надлъжен и задно предаване двигателя е по назад и баланса си е бомба

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта