


Преработка на скоростна кутия
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Преработка на скоростна кутия
Най-вероятно на всеки му се е случвало при старт да изспусне предавка и от там всичко отива по-дяволите.Решението е преработка на зацепването в кутията или така нареченият смол-док,познат като моторджийски предавки с чопове.След заигравка от около месец,нещата се получиха,ето и процеса на изработка,до завършен вид:














Последна промяна от brabus на Пон 26 дек 2011 14:42, променено общо 1 път.
Причина: Заглавията се пишат с малки букви.
Причина: Заглавията се пишат с малки букви.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: ПРЕРАБОТКА НА СКОРОСТНА КУТИЯ
Т.е върху старите зъбни колелета ли сте работили или изцяло нови!? Малко повече за принципа, ако може да разясните и не на последно място, освен фреза какъв инструмент специализиран би потрябвал, защото ще е трудно направи си сам за всеки. Чертежи, схеми, изчисления, какви и от къде!?
П.С Оправи заглавието колега, че с тия главни букви темата ще замине много бързо към вечните ловни полета.
П.С Оправи заглавието колега, че с тия главни букви темата ще замине много бързо към вечните ловни полета.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: ПРЕРАБОТКА НА СКОРОСТНА КУТИЯ
иработваш нови муфи за включване, разкарваш синхронизаторите.
Доколкото виждам оставаш с оригиналните зъбни колела на предавките, преработвайки ги.
самото зацепване на муфата със зъбното колело вече не става посредством закопчаване на зъбците на муфата с тези на самото зъбно колело, а с тези чопове. Така хем отпада варианта да не влезе скоростта, хем и от износване/ замазване на зъбите на муфата/зъбното колело.
Така на снимка ми е малко криво, друго е да се види наживо, но схавал ли съм правилно идеята?
Интересно ми е да споделиш и как се държи кутията по този начин.
М/у другото си се докопал до инструменти
Имаш ли притеснения относно здравината на материала. Могат ли да направят зъбно колело за дадена предавка, при положение че не е правозъба, а под ъгъл. Търся възможност за усилване на 02а кутия, за да поема повече въртящ момент.
Доколкото виждам оставаш с оригиналните зъбни колела на предавките, преработвайки ги.
самото зацепване на муфата със зъбното колело вече не става посредством закопчаване на зъбците на муфата с тези на самото зъбно колело, а с тези чопове. Така хем отпада варианта да не влезе скоростта, хем и от износване/ замазване на зъбите на муфата/зъбното колело.
Така на снимка ми е малко криво, друго е да се види наживо, но схавал ли съм правилно идеята?
Интересно ми е да споделиш и как се държи кутията по този начин.
М/у другото си се докопал до инструменти

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: ПРЕРАБОТКА НА СКОРОСТНА КУТИЯ
Точно така се прави-браво!Дано само си използвал хубав материал...Кутиите на Hewland използват кожух на VW/Audi,така,че сам по себе си този факт говори,че са удобни за преработка...
- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: ПРЕРАБОТКА НА СКОРОСТНА КУТИЯ
pe6kata написа:иработваш нови муфи за включване, разкарваш синхронизаторите.
Доколкото виждам оставаш с оригиналните зъбни колела на предавките, преработвайки ги.
самото зацепване на муфата със зъбното колело вече не става посредством закопчаване на зъбците на муфата с тези на самото зъбно колело, а с тези чопове. Така хем отпада варианта да не влезе скоростта, хем и от износване/ замазване на зъбите на муфата/зъбното колело.
Така на снимка ми е малко криво, друго е да се види наживо, но схавал ли съм правилно идеята?
Интересно ми е да споделиш и как се държи кутията по този начин.
М/у другото си се докопал до инструментиИмаш ли притеснения относно здравината на материала. Могат ли да направят зъбно колело за дадена предавка, при положение че не е правозъба, а под ъгъл. Търся възможност за усилване на 02а кутия, за да поема повече въртящ момент.
Общо взето такова е изпълнението на всички рейсинг кутии,идеята е да може да се превключва по всяко време,със или без съединител по възходящ или низходящ ред или с прескачане на предавка.Кутията си се държи съвсем нормално при превключване,странното е,че при включване на първа се чува леко щракане.Идеята я ползвам от началото на сезон 2011,на друга кутия,работи перфектно,след ревизия няма забележки.Тази я правя за колега от Добрич,още не е пробвана,чакам детайлите да се върнат от термичното за да може да я сглобим.За зъбни предавки,ползвам услугите на една Русенска фирма,изчисляват,нарязват,зъбошлайфат,правят и наклонени зъбни,зависи какво поръчаш,останалото произвеждам в гаража.Така изглеждат предавките в една по-различна кутия,тази на ФВ-то е трудна за изпълнение,няма два еднакви детайла вътре,всичко е с различни размери:
- Ivaile
- Мнения: 561
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Преработка на скоростна кутия
Прощавай за любопитството, но понеже безплатен обяд няма, колко /лв./ стува това удоволствие?
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Преработка на скоростна кутия
Аз не разбрах какво се цели и какъв е смисъла от прреработката.Ще се радвам някой да поясни.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Преработка на скоростна кутия
на фона на написаното, не ти ли е малко тъпо да зададеш подобен въпрос
значи и зъбните колела ти ги изработват, не ползваш оригиналните,така ли?
ако е така, предполагам че зъбното колело се изработва заедно с чоповете
какъв мотор ползваш- като мощност и въртящ момент и имал ли си проблем със здравината на зъбнните колела
Имах предвид как се държи кутията при смяна на предавки без съединител. в комбинация с някакъв шорт шифтър ще е доста готино и бързо сменянето на предавки
мислил ли си за правозъби предавки с цел намаляване на загубите в кутията?
Впрочем на тази тема хич не и е тука мястото. Сериозна тема за друг раздел е

значи и зъбните колела ти ги изработват, не ползваш оригиналните,така ли?
ако е така, предполагам че зъбното колело се изработва заедно с чоповете
какъв мотор ползваш- като мощност и въртящ момент и имал ли си проблем със здравината на зъбнните колела
Имах предвид как се държи кутията при смяна на предавки без съединител. в комбинация с някакъв шорт шифтър ще е доста готино и бързо сменянето на предавки
мислил ли си за правозъби предавки с цел намаляване на загубите в кутията?
Впрочем на тази тема хич не и е тука мястото. Сериозна тема за друг раздел е

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Преработка на скоростна кутия
Кофтито е,че тъй наречените ''dog rings'' се износват малко бързо понякога и искат смяна отвреме-навреме...
- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Преработка на скоростна кутия
Сега прочетох,че идеята е да може да се превлючват предавките без да се отделя двигателя от трансмисията.Тази рационализация се прави в името на спорта.Темата съдържа ценна информация 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Преработка на скоростна кутия
Направо започвам да имам желание да направя и моята кутия така.Жалко ,че не става за всекидневно каране.Цената едва ли ще е ниска.Даже може би цената на частите ще е колкото на още една кутия поне 

- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Преработка на скоростна кутия
pe6kata написа:на фона на написаното, не ти ли е малко тъпо да зададеш подобен въпрос![]()
значи и зъбните колела ти ги изработват, не ползваш оригиналните,така ли?
ако е така, предполагам че зъбното колело се изработва заедно с чоповете
какъв мотор ползваш- като мощност и въртящ момент и имал ли си проблем със здравината на зъбнните колела
Имах предвид как се държи кутията при смяна на предавки без съединител. в комбинация с някакъв шорт шифтър ще е доста готино и бързо сменянето на предавки
мислил ли си за правозъби предавки с цел намаляване на загубите в кутията?
Впрочем на тази тема хич не и е тука мястото. Сериозна тема за друг раздел е
Тази кутия от ФВ е още в процес на разработка,след сглобяване ще имаме окончателен резултат,но не виждам причина да не работи,остава си с оригиналните предавки с които аз лично не съм съгласен.Аз бръмча с машината от аватара в световно безизвестната дисциплина автокрос,имаме републикански шампионат в България,машината е в клас до 1600см.Мотора е ФВ-1,6-16в атмосверен,не съм го мерил на дино,но си има достатъчно мощност.За зъбните колела,да имах проблеми,докато намеря истински производител,дава гаранция и т.н.Превключването на предавки става много по-лесно и не е проблем за кутията,за леко включване на челните повърхнини на зъбите има изработени наклони,които придърпват муфата към предавката и износване практически няма.Старите разработки са без тези наклони и при тях включването трябва да става с рязък удар,всяко по-внимателно включване води до ритане на лоста и износване на челните ръбчета,не след дълго оставаш без предавка,започва да плюе лоста.Идеята съм я копирал от разработки на Садев,на бъгито работи цял сезон,а там се ходи с лоста по всички предавки многократно,след сезона отварях,износване няма.Ако модераторите решат,да прехвърлят темата в друг раздел,на мен ми се стори най-удачно тук.На този линк,натискате кросмаркет и цъкате на втората икона,има много за гледане:http://www.autocrossnederland.nl/ Не знам защо,но линка не е активен.
Тук може да видите с какво се движи моята машина: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=113600
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12132
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Преработка на скоростна кутия
petroffbg написа:....На този линк,натискате кросмаркет и цъкате на втората икона,има много за гледане:х http://www.autocrossnederland.nl/ Не знам защо,но линка не е активен.
Тук може да видите с какво се движи моята машина: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=113600
Нямаше интервал между двете точки и линка и затова не е активен, сега работи

- petroffbg
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Преработка на скоростна кутия
К.Одаджийски написа:petroffbg написа:....На този линк,натискате кросмаркет и цъкате на втората икона,има много за гледане:х http://www.autocrossnederland.nl/ Не знам защо,но линка не е активен.
Тук може да видите с какво се движи моята машина: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=113600
Нямаше интервал между двете точки и линка и затова не е активен, сега работи
Мерси и наздраве колега

- stanimir_st
- Мнения: 55
- Регистриран на: Сря 16 юли 2008 23:30
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Преработка на скоростна кутия
колега ти си нечовек, Мащина
прочетох цялата ти тема в офроуд форума и останах без думи !!! Успех във всяко твое начинание.

прочетох цялата ти тема в офроуд форума и останах без думи !!! Успех във всяко твое начинание.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта