Климатроник - инструкция за експлоатация

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Климатроник - инструкция за експлоатация

Мнениеот blagoykata » Нед 29 окт 2006 21:47


Придвижвам се с Пасат 96г. До колкото схванах от прочетеното по форума пасатора ми е с климатроник Диавия, но като купих колата не ми дадоха никакви книжки - нито за колата, нито за климатроника. Не знам как да си пусна топлото и студеното! Помагайте че идва зима!




Ivo_
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Мнениеот Ivo_ » Пон 30 окт 2006 13:25


Климатроника си е автоматичен климатик.
Не трябва да се превключва от топъл на студен режим, той сам избира какъв въздух да вкарва - топъл или студен, в зависимост от температурата която си избрал. Лятото е достатъчно да си избрал температура по-ниска от външната и той започва да охлажда. Зимата е обратното, ако си избрал температура по-висока от външната ще топли.
Това са си общите принципи на климатроника. Ако има нещо по специфично при Диавиата, колегите с такъв да ме допълнят.
Моя е стандартния, който се монтира заводски и може единствено да се изключва компресора или да се спира изцяло.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Пон 30 окт 2006 17:08


Пусни снимка и ще помогнем :)


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Вто 31 окт 2006 19:17


Ето снимка на панела за управление на климатроника.
Изображение


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Сря 01 ное 2006 9:43


Избор на температура: с вертикалния бутон от ляво (TEMP, синьо и червено)

Избор сила на обдухване: с вертикалния бутон от дясно (AIR)

Избор на разпредление (от къде да духа): първите четири бутона от ляво на дясно на горния ред

Вътрешна циркулация (затваря притока на външен въздух): горния ред, най-десен бутон

AUTO: Автоматичен режим: сам избира разпределнието и силата на обдухване (и ги изменя!), за да постигне избраната температура. Т.е.: Купето е супер напечено от слънцето, избираш 21 градуса, натискаш АУТО: в началото пуска перката на макс, отваря клапите, духа като полудяло; постепено променя разпределнието, намалява перката; когато достигне 21 грдуса в купето вече духа съвсем леко, като през цялото време регулира и клапите...

ECON: предполагам изключва/включва компресора на климатика (по-скоро клапана му)

символ за температура или ниво: не знам... :o ?!?!

бутон 4, ред 2: отваря клапите за предното стъкло, пуска перката, може би на макс; разскрежаване на предното стъкло

STOP: просто го изключва


AUTO означава:
1. поддържане избраната температура
2. автоматично регулиране на разпределнието
3. автоматично регулиране силата на обдухване

Ако AUTO не е включено, отпада второто и/или третото. Всичко това е на база на опита ми с други климатроници, принципите са същите.

:да:


Потребителски аватар
klimata
Мнения: 165
Регистриран на: Пет 23 юни 2006 10:04
Автомобил: Polo
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот klimata » Сря 01 ное 2006 10:06


[quote="
символ за температура или ниво: не знам... :o ?!?!

[/quote] -Външна температура!


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Сря 01 ное 2006 22:13


Благодаря за подробното описание!
Понеже пасата ми е първата кола с клими натисках копчетата подобно на инструкцията която Flair написа, но за две седмици само два пъти успях да го пусна да духа топло. Другите пъти не успявах и си мислех че трябва да има няква комбинация от клавиши! Отидох оня ден на климатикаджия и стана ясно, че няма грам фреон в системата, както и че клапите в купето не могат да се отварят, а на всичкото отгоре и я няма сондата за температура на околния въздух, която обикновено стояла в предна броня или шоферското огледало. Та сега ще купувам части.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Чет 02 ное 2006 9:13


Не описания бутон за температура е да покаже външната температура.С еднократно натискане показва за известно време външната температура.


Потребителски аватар
FLAIR
Мнения: 102
Регистриран на: Нед 09 окт 2005 17:25
Автомобил: Golf IV
Двигател: SR 1999
Местоположение: София

Мнениеот FLAIR » Чет 02 ное 2006 13:26


По отншение на пълненето с фреон: След като в момента няма, значи от някъде изпуска; възможно е дори много-много по малко. До колкото знам при пълненето може да сложат контрастно вещество и след това със специална лампа да проверят, дали не изпуска от някъде :(. Да не се окаже, че проблемът е по-сериозен...


Потребителски аватар
blagoykata
Мнения: 620
Регистриран на: Пон 23 окт 2006 22:05
Автомобил: Пасат
Двигател: АФТ 1996
Местоположение: Пловдив

Мнениеот blagoykata » Чет 02 ное 2006 22:59


При пълненето сложиха контрастно вещество. В момента като карам пускам климито за да може да работи компресора и тия дни ще ида да проверят за евентуално изпускане на фреон.


Потребителски аватар
sleeper
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот sleeper » Пет 03 ное 2006 16:42


фреона също така се и изпарява,но много бавно.........сигурно е изтекъл


Потребителски аватар
sleeper
Мнения: 31
Регистриран на: Съб 26 авг 2006 20:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот sleeper » Пет 03 ное 2006 16:47


ECON=икономичен режим
изключва компресора и върти така изстудения въздух в купето!


lusinka
Мнения: 1
Регистриран на: Вто 27 дек 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Климатроник - инструкция за експлоатация

Мнениеот lusinka » Чет 29 дек 2011 1:18


Много се извинявам, но не мога да разбера кога работи климатика и кога парното? Когато свети ECON или когато не свети?


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Климатроник - инструкция за експлоатация

Мнениеот IvailoOo » Чет 29 дек 2011 23:28


Когато не свети,то тогава компресора е включен.Като ти свети индикацията (ECON) значи е изключен и го ползваш само като парно


Потребителски аватар
misho_kr
Мнения: 177
Регистриран на: Пет 22 юли 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Климатроник - инструкция за експлоатация

Мнениеот misho_kr » Пон 20 фев 2012 16:21


Ще се намешам и аз малко в темата,защото и аз съм със такъв климатроник самоче на голф.Искам да ви питам на климатроник ли карам постоянно или на парно,значе натискам STOP (примерно) след това си избирам определена температура,избирам и колко силно да духа(от дясното вертикално копче).AUTO и ECON не ги пипам.В този случаи на парно ли съм или си пердаша на климатроник



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта