ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
kulaksazov
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 8:35
Автомобил: ГОЛФ 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Smolyan

ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот kulaksazov » Съб 21 яну 2012 17:43


Здравейте на всички!
Имам проблем с ГОЛФ-а - ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двиг. ABD бензин
сутрин на студено пали без грешка
когато вдигне температурата, преди 90 гр., започва една фиеста - даваш газ, колата умира
отпуснеш газта - гасне, особено когато си карал на обороти и се наложи да спреш - светофар, пресечка!
като загасне - врътваш ключа - пали
След като загрее на 90 - започва да се оправя
няма значение - лято или зима. сега - при ниските температури си е много по-изразено,
но го прави и в по-топлите времена!
Дайте мнения!




Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот Glove » Съб 21 яну 2012 18:23


Намираш кой да ти направи диагностика и да жидите кой датчик се прави на луд или почваш да си купуваш датчици и дменяш, което ще ти излезе много скъпо. Може да е температурният датчик, може да е друго.


Потребителски аватар
bojidar_ka
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот bojidar_ka » Нед 22 яну 2012 6:50


Колега и аз имам подобен проблем вчера купих датчик на антифриза той е и за показанията на таблото днес ще го сменя и ще кажа има ли подобрение


kulaksazov
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 8:35
Автомобил: ГОЛФ 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Smolyan

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот kulaksazov » Нед 22 яну 2012 9:22


и аз мисля, че е някой датчик, най-вероятно температурен
но в Смолян просто няма къде да се диагностицира
ходих на ЕЛКОН - нищо е откриха,
даже и компютъра сменяха за проба - нищо
ще почакам да видя какво ще излезе от датчика на антифриза на bojidar_ka...
питам се - възможно ли е да е нещо по моно-то
някой ми спомена за маркучи(разцепени и тълтали въздух),
но както сами сте се сблъсквали - "майстори" - бол


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот i3v3a3n » Нед 22 яну 2012 16:31


не е датчик този двигател няма датчици които да правят това прегледай свещи , моното стъпковото двигателче може да се ебава, дроселова клапа почисти я , тампона под дроселовата клапа виж дали е здрав , там имаш и няколко маркучета виж ги да не е пробито някое ,
това е проблема ти е по инжекциона там датчици няма на този двигател специално имаш общо 3 датчика по целия двигател 2 за маслото налягането на маслото и един на термостата този на термостата е за показанието на температурата вътре в таблото и при студен двигател повдига малко оборотите загрее ли до 60 тина градуса вече се игнорира от компа


Потребителски аватар
kcars
Мнения: 245
Регистриран на: Вто 29 апр 2008 21:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот kcars » Нед 22 яну 2012 18:53


Малко помощ със снимки.Елементите изброени от колегата по горе.



Изображение

Стъпков мотор 4 пина BOSCH 0 132 008 600

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/267/mono1g.jpg/]Изображение[/URL]

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/819/mono2z.jpg/]Изображение[/URL]
URL=http://imageshack.us/photo/my-images/440/dsc00398x.jpg/]Изображение[/URL]


Потребителски аватар
bojidar_ka
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот bojidar_ka » Пон 23 яну 2012 7:08


Така аз да опиша моя проблем да няма изненадани .При мен при паленето ми гаснеше на бензин като загрееше оборотите пак си правеха каквото си знаят 800 - 500 и чат пат гаснеше.Не е тампон на моното защото е на 1 месец.Вчера смених датчика (жълтия),при първото палене пак изгасна -отдавам го на факта че от топло на студено(при монтажа) този датчик няма такова бързодействие и изведох картерната помия да излиза под колата.Резултат на второто палене студен мотор колата се закроти на 1000-1050 оборота като позагря на 800.Излезнах малко извънградско работата на бензин се подобри осезаемо държи обороти и има повече мощност (все пак на 1.4 ABD комби се усеща).Обаче като я обърна на газ много почнаха да падат оборотите на свободна към 500-600 и пак се вдигаха.Оставих я да изтине напълно и пак запалих на бензин 1000 на газ играят.Незнам може би сега трябва малко игра с изпарителя .Датчика незнам дали може да се хване на елкон малко ме съмнява .Колега незнам какво да те посъветвам защото като купувах моя имаше 2 модела единия менте 15лв а другия оригинален 40лв (аз играх на сляпо и взех оригинален).Но при мен проблема е при студен и топъл мотор ,а при теб само при топъл.Това ме навежда на мисълта за ламбда сонда .Виж някъде из форума не е ли писано как се мери или само ако я откачиш и покараш без нея.Пиши какво е станало.А аз довечера ще пиша моя кош как се е държал.Успех


P.S: Според мен не е от моното защото при мен като смучеше въздух при студен или топъл мотор си правеше мизерия ,а не само в даден интервал.Имаш ли газ ?


kulaksazov
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 8:35
Автомобил: ГОЛФ 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Smolyan

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот kulaksazov » Пон 23 яну 2012 9:24


ясно - колкото коли, пет пъти повече проблеми
благодаря на всички за отзивите!
Явно ще трябва да си проверя цялата система на моно-инжекцията
но все пак ме смущава ситуацията, че когато загрее над 60 (според i3v3a3n),
сигналът от датчика се игнорира от компютъра, което може да означава само,
че тихите обороти са ми ниски, за да гасне така.
Нямам оборотомер, не зная на колко държат тихите, когато отпусна газта
имах някъде записан оня номер с дневния километраж, където можеше да се извадят оборотите,
но като изгасне, цялата манипулация почва отново...
откъде мога да вдигна тихите обороти?!
(просто за проба)


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот Glove » Пон 23 яну 2012 20:44


Щом мотора е с компютърно управление няма вариант да няма датчици който да не се намесват в управлението на двигателя, дори мога да кажа че при различни температури на охладителната течнотр на колата от студен старт до нормално загрял двигател, подаваната порция гориво се оправлява от този температурен датчик, ламбда сондата на колата и още доста неща. Когато калта е загряла температурният датчик също участва в определянето на количеството гориво. Маниполирането на температурния датчик е един от най-лесните начини за променянето на горивната смес на колата, друг е въпроса после какво следва от това.

Така че колегата i3v3a3n, не си прав че този мотор няма датчици кпоито да участват, дори на поста под тебе на пластмасовия накрайник който е показан на първата снимка се вижда и датчика!


Потребителски аватар
bojidar_ka
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 18:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот bojidar_ka » Вто 24 яну 2012 7:58


i3v3a3n искам да питам в моно няма ли датчик за температурата :roll: който стои до дюзата :idea:


kulaksazov
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 8:35
Автомобил: ГОЛФ 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Smolyan

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот kulaksazov » Чет 26 яну 2012 10:02


някой знае ли откъде се вдигат оборотите на празен ход?!


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот Ivan4u » Чет 26 яну 2012 15:42


kulaksazov написа:някой знае ли откъде се вдигат оборотите на празен ход?!


Зададени са в компютъра и не се променят ръчно .

i3v3a3n написа:не е датчик този двигател няма датчици които да правят това прегледай свещи , моното стъпковото двигателче може да се ебава, дроселова клапа почисти я , тампона под дроселовата клапа виж дали е здрав , там имаш и няколко маркучета виж ги да не е пробито някое ,
това е проблема ти е по инжекциона там датчици няма на този двигател специално имаш общо 3 датчика по целия двигател 2 за маслото налягането на маслото и един на термостата този на термостата е за показанието на температурата вътре в таблото и при студен двигател повдига малко оборотите загрее ли до 60 тина градуса вече се игнорира от компа


3 датчика а ? Я да ги изброим ... ->

1.Температурен датчик
2.Маслен датчик/2бр./
3.Ламбда сонда
4.Датчик за температурата на входящия в моното въздух
5.Датчик на разпределителния вал
6.Датчик на Хол
7.Датчик за позицията на дроселовата клапа /TPS - trottle position sensor /

За толкова се сетих на първо време , а 100% съм изпуснал някой ... Поне не заблуждавай хората ! Точно при загрял мотор най-си проличава заминал температурен датчик , който компютъра НЕ игнорира !


kulaksazov
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 8:35
Автомобил: ГОЛФ 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: Smolyan

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот kulaksazov » Чет 26 яну 2012 20:13


Колко си беше добре, когато нямаше компютри...
продухваш дюзите,
въртиш болта на жигльора, натягаш пружината,
сменяш жилото на газта
и всичко си вървеше супер!
А сега - ходи и търси датчика,
който преебавал компютъра...
Че и специалистите не могат да ти открият кой е


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот Dushan » Съб 13 окт 2012 13:53


Знам че темата е малко стара, но да дам акъл на другите колеги. Преди да сменяте датчици рестартирвайте компютъра за да знаете дали наистина има проблем или са се натрупали грешки(като има газ се трупат най-често). А ако колата е на газ и след рестарт пак го прави, може да се барнат малко оборотите от изпарителя и други кранчета, и прочее на газта.
П.П. След рестарт на компа палете на бензин и покарайте някой друг километър пак на бензин.


nikmar
Мнения: 407
Регистриран на: Пон 22 ное 2010 11:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: ГОЛФ 3 1.4mono 94г. двг ABD Проблем

Мнениеот nikmar » Пет 03 яну 2025 16:02


Някой да има данни за температурния датчик на Голф 3, 1.4 моно, АБД? Горе на главата пред моното има 2 датчика: ляв (сив с жълт кабел) - даде 1160 ома, а десният (син със син кабел) - 00.4 ома (???) в диапазон на мултисета 2000, респ. 200 ома. Замерването беше при загрял двигател. Проблемът е играене на празния ход от 700-3000 об./мин. Сменени са всички вакуумни маркучета, моното - разглобено и почистено, стъпковото моторче работи и е регулирана хлабината от 0.5 мм, ТПС-ът е раздвижен леко и оказва влияние на оборотите, но продължават да играят с по-малка амплитуда. Засега не съм го разглобил за почистване. Не съм добре запознат с голфа и не зная кой точно е датчикът, даващ показания на компа. Ако е този, синият,, тези омове са почти на нулата и вероятно ще се сменя. Интересно, клемата е само една, мислех, че трябва да са две...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon, Bing [Bot] и 128 госта