В големите студове една сутрин колата запали много трудно и с много въртене....и след като запали,работеше много зле по зле от трактор, направо имах чувството че ще се разпадне...
Мислех че ще се оправи като позагрее....но след 15 мин огасна сама и не иска повече да запали....
След смяна на нафтов филтер ,обезвъздушаване,греене на стартер,картер ,резервоар,зареждане на акумулатор и т.н.,запали пак със зор но пак същата работа....
Тогава се сетих че може да е нещо сериозно и отворих капака на главата да гледам белезите на ангренажа....и тогава видях един повдигач счупен и оптегача на ангренажа повреден....има там един "стопер "дето играе между 2 ограничитела....та той се беше "изпрошнял" и беше охлабил ремъка....
Лошото е че не обърнах внимание преди да сваля ангренажа дали е прехвърлил зъб
...много се бях стресирал Махнах повдигачите и клапаните изглеждаха добре ,нямаше пропаднали....
Изхвърлих всичките парченца на повдигача,позапилих разпределителния вал че се беше наранил от тях,както и главата покрай леглото на повдигача,че и там беше наранено,сложих нов повдигач ,събрах всичко и колата запали и работеше перфектно,същата мощност ....вече 1200 км след това...НО....ГОРИ МАСЛО..повече от обикновенно....вчера от Монтана до Мальовица и обратно 500 грама...
Бихте ли споделили мнение първо защо се е счупил повдигача....заради оптегача на ремъка ли или оптегача се е счупил после ,след счупвне на повдигача....изобщо какво е станало
....и второ от къде може да гори масло....
Благодаря предварително
.Често виновник е гъсто масло не по спецификация(без да обвинявам колегата)или несъобразен с климата (температурата) визкозитет на маслото.А разхода (завишения) на масло-не мога да дам конкретен отговор,има резон в предположението на колегата fox_vt за водача на клапана и семеринг донякъде,аз си мисля че е по-вероятно да има криво стебло на клапана и оттам да износва интензивно водача и семерината(гумичката) на клапана, в последствие -разход на масло.Но това е само предположение-дано да не е !
),ако нямаш гараж....