Връщане на ABS
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 18 фев 2012 15:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Връщане на ABS
Здравейте! Искам да ви питам за един проблем, който ми възникна днес: Пасата ми е1992 година комби,2, пълна инжекция, 150 к.с.спирачнатаж му система е с ABS, но когато го купих от Италия ABS апарата го нямаше, нанегово място бяха сложили серво апарат, с него карам 5 години. Днес обаче ми изби казанчето от помпата и заля целия двигател със спирачна течност и понеже в момента имам ABS апарат е от 1,8 моноинжекция с компютър от същата, какво ще стане, ако взема да го сложа него. Вероятно ще имам проблем с отчитане на грешка, въпросът обаче е, ако не го закача към компютъра, той ще работи ли механично като спирачна система със същия успех като сервото? Благодаря предварително!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Връщане на ABS
Колега, отделих въпроса ти като отделна тема, защото нещата са различни.
Първо - '92г няма Пассат с фабрично вграден мотор 150 коня.
Дай код на двигателя (първите 2 или 3 символа от графата Двигател № от гплемия талон)
Второ - този тип ABS-системи (Teves) не могат да работят без управление, защото ролята на сервоусилвател се изпълнява от електрическа помпа
и Трето - ако контролера на ABS-а си ти е там (седи под задната седалка, зад водача) няма да имаш никакъв проблем да си го свържиш наново и да си работи.
Разбира се - стига този АБС, който имаш да е от същото поколение, де!
Първо - '92г няма Пассат с фабрично вграден мотор 150 коня.
Дай код на двигателя (първите 2 или 3 символа от графата Двигател № от гплемия талон)
Второ - този тип ABS-системи (Teves) не могат да работят без управление, защото ролята на сервоусилвател се изпълнява от електрическа помпа
и Трето - ако контролера на ABS-а си ти е там (седи под задната седалка, зад водача) няма да имаш никакъв проблем да си го свържиш наново и да си работи.
Разбира се - стига този АБС, който имаш да е от същото поколение, де!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Връщане на ABS
Aко ще влизаш във филма със поставяне на АВS поне сложи такъв който ще спира като хората. ITT20 който се монтира на VW от края на 95 е възможно най-добрият избор в случаят. Там си имаш серво спирачна помпа и отделно хидроблок и комп във едно. Докато оригиналният на В3 ( твоят модел автомобил ) е кошмар там няма отделна спирачна помпа и серво а един голям кютюк който работи само на ток. И като капак на всичко е 3 канален т.е. задните колела са на общ кръг което само по себеси е пълна порнография. Отделно има 10кила кабел във колата понеже компа е под задната седалка чак наврян. Крайно не ефективен и морално остарял ABS. Слагаш този за който ти говоря и си патрон много по-ефективен е 4-канален и ако го намериш със EDS става идеално. EDS е електро механичен блокаж или иначе казано колата става доста по-проходима зимата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Връщане на ABS
Хората се чудят как да ги махат,ти искаш да го слагаш
Аз бях с такъв,заводски.При задействане на ABS системата (т.е. блокиране на кое да е от колелата),започва зверско ритане на педала и спирането става крайно неефективно (усеща се,че колата осезаемо спира да намалява) и резултата е,че на 4-5 пъти щях да се блъсна в какво ли не,защото при задействане на ABS-а започваш да не намаляваш.Зимата също не беше особено ефективен.
Накрая се прецака помпата и се реших да го сменя с новия вариант,за който става дума (ITT MK20) и се родих
Датчиците от стария са съвместими с новия ABS.
Аз лично бих предпочел да си карам със сервото и помпата,от колкото да сложа такъв ABS (Teves MK02 се води).


Аз бях с такъв,заводски.При задействане на ABS системата (т.е. блокиране на кое да е от колелата),започва зверско ритане на педала и спирането става крайно неефективно (усеща се,че колата осезаемо спира да намалява) и резултата е,че на 4-5 пъти щях да се блъсна в какво ли не,защото при задействане на ABS-а започваш да не намаляваш.Зимата също не беше особено ефективен.
Накрая се прецака помпата и се реших да го сменя с новия вариант,за който става дума (ITT MK20) и се родих

Аз лично бих предпочел да си карам със сервото и помпата,от колкото да сложа такъв ABS (Teves MK02 се води).

- Antracid
- Мнения: 61
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Връщане на ABS
умници махали абс 

Re: Връщане на ABS
velkovlubomir1978 написа:въпросът обаче е, ако не го закача към компютъра, той ще работи ли механично като спирачна система със същия успех като сервото?
Както виждаш, дали ABS или серво - въпросът е спорен, макар да е решен преди десетилетия, когато е започнал монтажа на ABS-ите.
Но пък ABS без компютър си е като "серво" без пневмоусилвател. Моят съвет е: Избери едното или другото устройство, но се убеди, че са изправни и ги монтирай изцяло и качествено.
(Аз лично бих избрал ABS-а.Когато е изправен е несравним със системата, с която си сега.)
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Връщане на ABS
Antracid написа:умници махали абс
Пич не си на ясно със ABS системите и по конкретно със Teves MK2 затова не вземай отношение. Този архаичен ABS освен да те убие друго не може да направи.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 18 фев 2012 15:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Връщане на ABS
Колеги, благодаря ви много за полезните съвети, които ми дадохте! Но аз все пак го монтирах и към момента спирачката ми работи малко странно, опитва се да "рита", но не точно... Най-странното, обаче, е, че, когато се опитах да обезвъздуша, започнах от задните колела и когато се отпусне щуцерът, педалът, вместо да пропада, се качва нагоре и почти няма течност на задните колела. Предполагам, че е възможно да са ми запушени тръбичките или пък разпределителят за течност. При предните излезе някаква по-силна течност, но не достатъчно, но там поне педалът потъваше надолу при отпускане на щуцера. Имайте предвид, че майсторът, който ми асистираше при обезвъздушаването се хвана за главата и каза, че няма такава система, която е ABS и серво заедно. Тази нова система ABS трябва ли да се преправя, за да се монтира и къде да я намеря и колко струва, след като е толкова добра. Защото карам доста бързо и нямам никакво намерение да се затрия някъде по трасето с любимите ми 160-180 км/ч.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Връщане на ABS
Намери си от Пасат В4 93-97г от последните след 8.95 слагат ITT20 който има 5 пъти по-малко кабели от този дето го имаш в момента. Единствено трябва да се пусне една тръба до отзад че архаичният МК2 е 3 канален. Или иначе казано назад отива една тръба вместо 2. Трябва да вземеш и контролната лампа на ITT20 понеже е различна от тази която имаш
За по-точна информация се свържи със този пич той беше първият за който знам че направи тази трансплантация memberlist.php?mode=viewprofile&u=201

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Връщане на ABS
Ами ние като говорим,не приказваме,точно заради такива проблеми и т.н. Тевес Мк2 по-скоро може да те убие,от колкото да ти помогне с нещо и ти препоръчахме да не го слагаш 
Иначе за ИТТ 20 ,си намираш кола донор (Пасат,защото на Голф не е същото) и си пазаруваш следните неща :
-тръба за спирачна течност от отпред до задните колела
-ел. инсталацията на АБС-а - включва една букса към бушонното табло,един кабел от бушонното табло до лампата за АБС-а
-лампата за АБС-а (твоята е различна)
-кабелите от главната букса на АБС-а до датчиците на колелата.
-сервоусилвателя + спирачната помпа и съда за спирачната течност.
-самият АБС модул разбира се
-конзолата за АБС-а и помпата на съединителя също е друга и трябва да се смени
Свалял съм такъв АБС от ударена кола и излиза без да се среже нито една жица,което силно ти препоръчвам да направиш и ти.
Монтажа - маха се помпата на съединителя (горната) и след нея целия АБС модул,който имаш в момента заедно с конзолата,на която се крепи АБС-а и помпата на съединителя.Махат се всички кабели и контролера на стария АБС.Полага се ел. инсталацията по местата и (всичко си пасва от В4 на В3).После се монтира сервото,комплект с помпата,АБС модула,конзолата и след тях и помпата за съединителя.Монтира се тръбата за отзад и се маха кантара (при ИТТ 20 заводски няма кантар отзад,защото не е нужен).След това всичко се навръзва по бушониерата и системата се обезвъздушава и започва да работи.Това е всичко общо взето и отнема един ден с демонтажа и монтажа (аз го правих за 1-ви път на моята кола с помощта на Ваското 1
и ми отне един ден,значи и на теб толкова време трябва да ти стигне).
После ще видиш какво е да имаш спирачки и читав АБС
Ето ти и четиво,което ще ти е от полза,имай само предвид,че при донор Пасат В4 всичко си пасва точно (стойката и сервото) и тези мъки с преправянето,отпадат :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=156184

Иначе за ИТТ 20 ,си намираш кола донор (Пасат,защото на Голф не е същото) и си пазаруваш следните неща :
-тръба за спирачна течност от отпред до задните колела
-ел. инсталацията на АБС-а - включва една букса към бушонното табло,един кабел от бушонното табло до лампата за АБС-а
-лампата за АБС-а (твоята е различна)
-кабелите от главната букса на АБС-а до датчиците на колелата.
-сервоусилвателя + спирачната помпа и съда за спирачната течност.
-самият АБС модул разбира се
-конзолата за АБС-а и помпата на съединителя също е друга и трябва да се смени
Свалял съм такъв АБС от ударена кола и излиза без да се среже нито една жица,което силно ти препоръчвам да направиш и ти.
Монтажа - маха се помпата на съединителя (горната) и след нея целия АБС модул,който имаш в момента заедно с конзолата,на която се крепи АБС-а и помпата на съединителя.Махат се всички кабели и контролера на стария АБС.Полага се ел. инсталацията по местата и (всичко си пасва от В4 на В3).После се монтира сервото,комплект с помпата,АБС модула,конзолата и след тях и помпата за съединителя.Монтира се тръбата за отзад и се маха кантара (при ИТТ 20 заводски няма кантар отзад,защото не е нужен).След това всичко се навръзва по бушониерата и системата се обезвъздушава и започва да работи.Това е всичко общо взето и отнема един ден с демонтажа и монтажа (аз го правих за 1-ви път на моята кола с помощта на Ваското 1

После ще видиш какво е да имаш спирачки и читав АБС

Ето ти и четиво,което ще ти е от полза,имай само предвид,че при донор Пасат В4 всичко си пасва точно (стойката и сервото) и тези мъки с преправянето,отпадат :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=52&t=156184
- Antracid
- Мнения: 61
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 19:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Връщане на ABS
архаичния абс пич ми служи вече 4та година 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Връщане на ABS
Ами и моят ме слушаше 3 и после за 1 седмица,щях да се пребия поне 10 пъти заради него (внезапно възникващи проблеми с налягането на помпата или примерно както си караш,задните колела блокират и започват да се влачат или педала от раз става толкова твърд,че с два крака не можеш да го натиснеш и забравяш за спиране по какъвто и да е начин,освен с ръчната де
).
Иначе си е ваше право да си го ползвате,щом ви влече,нищо не съм казал,освен,че е древен и че е крайно неефективен и дори бих казал опасен за себе си и за околните
Да не бях карал два Пасат-а с такъв АБС по 3 години всеки,да ми обяснявате колко е велик и колко е готин,надежден и добър...


Иначе си е ваше право да си го ползвате,щом ви влече,нищо не съм казал,освен,че е древен и че е крайно неефективен и дори бих казал опасен за себе си и за околните

Да не бях карал два Пасат-а с такъв АБС по 3 години всеки,да ми обяснявате колко е велик и колко е готин,надежден и добър...

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта