Питане към жичкаджиите

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
rokera
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Питане към жичкаджиите

Мнениеот rokera » Съб 03 мар 2012 15:06


Преди време поради глупост на буса ми си скъсих плюсовия заедно с допълните към него кабели за да ползвам акумулатор с ляв плюс. Да ама сега трябва да сложа аку с десен за да става и на колата та питането ми е следното. Как да направя стабилно наставяне? Запояване мисля, че не е хубаво. Други начини?




Потребителски аватар
Geleto
Мнения: 2394
Регистриран на: Сря 25 яну 2006 10:12
Автомобил: Passat B4
Двигател: 1.8 MI 1994
Местоположение: София
Контакти:

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот Geleto » Съб 03 мар 2012 15:21


Изображение

Две такива кабелни обувки и стягаш с болт и гайка!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот fox_vt » Съб 03 мар 2012 17:11


Определено глупост си направил толкос е нямало място за по дълъг кабел а е трябвало да режеш :beat_butt2 .Това с кабелните обувки ще стане ама трябва да се направи хубаво и не забравяй изолацията на свръзката да е идеална че да няма нов акумулатор или бус после.


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот pepi_iliev » Съб 03 мар 2012 17:16


А защо запояването да не е добро решение? Като го запоиш хубаво и после една хубава изолация с термошлаух и мисля, че няма да имаш проблеми. :roll:


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот vanko_VW » Съб 03 мар 2012 20:02


Geleto написа:Изображение

Две такива кабелни обувки и стягаш с болт и гайка!


Това е добра идея, но съветвам колегата вместо каб.обувка да използва каб.съединител/маншон (меден), ще изглежда по добре, но ще ти трябва преса за да го стиснеш хубаво, както и за обувката ще ти трябва преса

Имаш различни видове, както на дължина, така и на диаметър

Успех :)
Прикачени файлове
914314b.jpg


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот milmar » Съб 03 мар 2012 21:34


И аз съм чувал много неща за запояването , но моят опит ме учи : качествено запояване плюс добра изолация е най-доброто !


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот Dead man » Съб 03 мар 2012 21:44


Може ли да снимаш проблема ???


Потребителски аватар
rokera
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот rokera » Нед 04 мар 2012 21:13


DSC01882.JPG
Ей така съм го направил за временно, като отгоре съм надянал парче маркуч, стегнат е и не се мърда, но искам да го направя по профешънъл, като ще гледам всеки кабел да си е отделно. За запояването така съм чувал, но ще се допитам и до моя алармаджия. Човека ги отбира тия работи, а и имам два големи поялника единия е като брадва, а на другия човката му е като показалец дебела и сигурно без проблем ще мога да ги запоя. За изолацията е ясно, ще я направя добре.
vanko_VW написа:вместо каб.обувка да използва каб.съединител/маншон (меден), ще изглежда по добре, но ще ти трябва преса за да го стиснеш хубаво, както и за обувката ще ти трябва преса

Имаш различни видове, както на дължина, така и на диаметър

Така най ми допада, но номера е ако мога да го стегна на място с някъв инструмент, без преси и т.н. щот иначе голямо разглобяване трябва. А и къде се продават такива съединители.
А нямаше ли някво запояване с нещо като горелка, не с калай а с нещо по сериозно да не се прецака при по сериозно нагряване на кабела примерно.


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот hristodj » Нед 04 мар 2012 21:26


Може на място.Трябва да намериш кербоващи клещи.Теса ръчни хидравлични.Някой познат в енергото или в някое предприятие електричар.http://www.gph.net/bul/catalogs/catalog-bg.pdf
п.п. В ляво като местиш точка 5.1


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот ktamen » Нед 04 мар 2012 21:51


Колко е дълъг кабела, не може ли да се смени целия?
Най-добре е да се запои, но няма да е лесно. Заголи по 3 см от двете парчета, прилепи ги едно към друго и ги омотай стегнато с лъскав, неизолиран меден тел около 1мм и после запояваш. За флюс използвай чист колофон, ако използваш някакъв киселинен флюс трябва да промиеш спойката иначе ще корозира. Краищата на двата кабела също трябва да са лъскави иначе само с колофон няма да стане.
Ако използваш муфа мога да ти дам телефона на човек, който има ръчна кербовъчна преса.
Аз бих сменил целия кабел.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот pas1.8mi » Пон 05 мар 2012 12:42


Купуваш си от Авто-морга целия проводник с обувката и проблема ти е решен окончателно! :idea:


Потребителски аватар
rokera
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот rokera » Пон 05 мар 2012 17:23


Ако исках да сменям кабелите сигурно щях да питам откъде да си купя, а и едва ли бих питал щото знам, ама аз не искам, затова търся варианти за удължаване. И кабела не е един. :deal


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот vanko_VW » Пон 05 мар 2012 20:23


rokera написа:Така най ми допада, но номера е ако мога да го стегна на място с някъв инструмент, без преси и т.н. щот иначе голямо разглобяване трябва. А и къде се продават такива съединители.


Ако познаваш някой в енергото или някоя фирма който се занимава с Електричество, няма как да няма преса :)
Няма какво да разглабяш, взимаш 1-2-3 съединителя, вкарваш от двата края проводника и стискаш, това го правиш на място, пресата е преносима и не е голяма :)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6371
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот ktamen » Пон 05 мар 2012 20:34


Хидравличната кербовъчна преса прилича на големи клещи и спокойно се носи с два пръста. Този приятел, който има такава живее в Хаджи Димитър, но обикаля цяла София по разни обекти. Ако искаш да ти дам телефона му да се разберете да ти ги стисне жиците. Желателно е първо да види жиците или ако си сигурен колко квадрата (най вероятно са 25, но може да са и 16) са да му кажеш за да ти купи муфа, защото не е сигурно, че ще има такъв размер.


Потребителски аватар
rokera
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 28 окт 2008 14:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане към жичкаджиите

Мнениеот rokera » Пон 05 мар 2012 21:13


Твоя приятел би ми свършил работа щот и аз съм от Хаджи Димитър. Прати ми номера му да се чуя с човека. Ще съм ти задължен.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта