Бях оставил колата за почистване на променливата геометрия на турбото,изчистен е също ЕГР и колекторите,но сега колата върви по-малко,пак се набира от 1800 оборота,но я чувствам някак разтоварена, не дърпа както преди.
Причината да я оставя бе ,че забиваше на 120 км/ч ,сега не забива,но и не върви както по-рано.
Ходих при майстора извършил манипулациите и той каза че е отхлабил турбото и така било по-добре, повече движела геометрията и така била по-малка вероятността да блокира пак,за да тръгнела както преди трябвало турбото пак да се натегне,но тогава се увеличавала вероятността да се счупи.
Дайте някакъв съвет?
След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Ми да затегне турбото,колега...то причината е ясна...избора е твой 

Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Направете логове и вижте какво е исканото нялагане и какво е реалното, регулирайте актуатора. Настройте турбината така, че да е максимално близко до исканото налягане от компютъра при 100% натиснат педал - с леки пикове.
Примерно моята иска 1.45 бара, а реалното отива на 1.50~1.55. Това като имаш предвид че колата е с чип, турбината е нова и е със заводски насторен актутор.
Тези налягания принципно ги постигаш на пълна газ, при нормално каране , не можеш да претовариш турбото.... ма явно това твоят майстор не го знае
Примерно моята иска 1.45 бара, а реалното отива на 1.50~1.55. Това като имаш предвид че колата е с чип, турбината е нова и е със заводски насторен актутор.
Тези налягания принципно ги постигаш на пълна газ, при нормално каране , не можеш да претовариш турбото.... ма явно това твоят майстор не го знае

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Ами утре ще си играем с актуатора, явно там е причината.
Има ли начин да се направи както трябва без логове,а на принципа проба-грешка?
Изобщо може ли да се направи без ВагКом?
Моята също е с чип и май трябва да иска 1,6 бара.
Има ли начин да се направи както трябва без логове,а на принципа проба-грешка?
Изобщо може ли да се направи без ВагКом?
Моята също е с чип и май трябва да иска 1,6 бара.
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
По принцип без ваг-ком е трудно да настроиш турбото, евентуално ако имаш боост метър и с него да сравняваш!
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
почти невъзможно да се настрои без ВАГ. Не знам койти е правил чипа ма искано налягане (говорим за искано, не реално) 1.6 бара си е множко за сток чаркалъци 

- izcrazy
- Мнения: 334
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
- Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Добрич
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
FELIPE написа:Ходих при майстора извършил манипулациите и той каза че е отхлабил турбото и така било по-добре, повече движела геометрията и така била по-малка вероятността да блокира пак,за да тръгнела както преди трябвало турбото пак да се натегне,но тогава се увеличавала вероятността да се счупи.
Дайте някакъв съвет?




- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Регулирането на налягането на тази кола няма нищо общо с лостчето на актуатора. От там могат само да се поизгладят пиковете при управлението.
Настройте актуатора така, че предварителната му натегнатост да е около 2мм. Демек, ако извадиш актоатора от лостчето на геометрията, за да го вкараш обратно , трябва да го свиеш около 2мм за да съвпаднат и да влезне.
ПП: Я като откачиш, виж колко е хода на лостчето на геометрията, че е възможно майстора да е обърнал гривната на геометрията вътре и сега да го мързи да разглабя пак
.
Настройте актуатора така, че предварителната му натегнатост да е около 2мм. Демек, ако извадиш актоатора от лостчето на геометрията, за да го вкараш обратно , трябва да го свиеш около 2мм за да съвпаднат и да влезне.
ПП: Я като откачиш, виж колко е хода на лостчето на геометрията, че е възможно майстора да е обърнал гривната на геометрията вътре и сега да го мързи да разглабя пак

- ventostz
- Мнения: 197
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Dobromirski написа:Регулирането на налягането на тази кола няма нищо общо с лостчето на актуатора. От там могат само да се поизгладят пиковете при управлението.
Настройте актуатора така, че предварителната му натегнатост да е около 2мм. Демек, ако извадиш актоатора от лостчето на геометрията, за да го вкараш обратно , трябва да го свиеш около 2мм за да съвпаднат и да влезне.
ПП: Я като откачиш, виж колко е хода на лостчето на геометрията, че е възможно майстора да е обърнал гривната на геометрията вътре и сега да го мързи да разглабя пак.
Ако е обърната гривната, колата ще пренадува - от личен опит го знам

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
То си беше ясно че тия няма да "уварят боба" ,това би трябвало да е предисторията на невървежа !
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=316139
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=13&t=316139
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Днес бях пак при майстора,качих се в колата вдигнаха ме на подемника,запали ,дай газ,загаси...гледаха хода на лостчето на актуатора,промениха натегнатостта,сега си върви колата както преди,ходих до Пловдив,поддържах 120-130 ,не заби,дано вече всичко да е наред.
Иначе аз си мислех,че компютъра регулира надува на турбината чрез актуатора ,който отваря и затваря лопатките на променливата геометрия,оттам и промяна в налягането му,когато влезе в авариен режим ги отваря докрай и оттам няма налягане и не върви колата
Иначе аз си мислех,че компютъра регулира надува на турбината чрез актуатора ,който отваря и затваря лопатките на променливата геометрия,оттам и промяна в налягането му,когато влезе в авариен режим ги отваря докрай и оттам няма налягане и не върви колата
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
на пълна газ на 3-та, 4-та, пробва ли я да я видиш какъв надув прави?
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
FELIPE написа:Днес бях пак при майстора,качих се в колата вдигнаха ме на подемника,запали ,дай газ,загаси...гледаха хода на лостчето на актуатора,промениха натегнатостта,сега си върви колата
Доста първобитни методи.
Ако не друго си го настрой по метода на Добромирски,че е срамота да пишете в автомобилни форуми,пък 2 гайки не можете да развиете.
Успех.

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Имам проблем с установяването на връзка с компютъра,тя става само при разкачено табло,така поне ми казаха,но е факт че по обикновения начин не става,иначе доста чета и знам как става настройката на актуатора...мисля по нататък да сложа един буустметър,поне да гледам налягането на турбината в движение и под товар.
- izcrazy
- Мнения: 334
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
- Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Добрич
Re: След почистване на турбото върви по-малко 2002 VW Bora ASZ
Ludiq написа:FELIPE написа:Днес бях пак при майстора,качих се в колата вдигнаха ме на подемника,запали ,дай газ,загаси...гледаха хода на лостчето на актуатора,промениха натегнатостта,сега си върви колата
Доста първобитни методи.
Ако не друго си го настрой по метода на Добромирски,че е срамота да пишете в автомобилни форуми,пък 2 гайки не можете да развиете.
Успех.
колега,то нали от там се тръгва,с гледане само не става,1-во прочиташ дадено нещо и го правиш

П.П : Не го приемай лично
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта