Здравейте, вчера бях да мо прегледат ГИ на колата и забелязах че във програмата на Фобоса ламбда сондата кове 0,42V. Възможно ли е сондата да е предала богу дух а ЕКУ то да си генерира само това напрежение?
Пробвах със друго ЕКУ резултата е същия(тук не мога да се стърпя да отправя една благословия към Ханс за местоположението на ЕКУ-то и дължината на снопа към него).
Имам сонда със 4 кабела. Някой слагал ли е сонда със 4 вместо с три кабела?
ламбда сонда пасат б3
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: ламбда сонда пасат б3
С 4 кабелчета ти е сондата, бре!
И аз мислех, че са 3, защото толкова вървят след куплунга, но отдолу са ми 4
А относно показанията - първо виж какво ще каже конвенционалния контролер (ако вече си сложил нов), ако не - на някоя сбирка се обади да домъкна осцилоскопа да видим той какво ще 'изплюе' като графика.
За момента може да провериш подгряването на сондата (двата сиви кабела) - напрежение и съпротивление. Ако е студена - не работи
viewtopic.php?f=17&t=113723&start=0&hilit=%D0%9B%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0

И аз мислех, че са 3, защото толкова вървят след куплунга, но отдолу са ми 4

А относно показанията - първо виж какво ще каже конвенционалния контролер (ако вече си сложил нов), ако не - на някоя сбирка се обади да домъкна осцилоскопа да видим той какво ще 'изплюе' като графика.
За момента може да провериш подгряването на сондата (двата сиви кабела) - напрежение и съпротивление. Ако е студена - не работи

viewtopic.php?f=17&t=113723&start=0&hilit=%D0%9B%D0%B0%D0%BC%D0%B1%D0%B4%D0%B0
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: ламбда сонда пасат б3
Не е вярно. Два бели и черен. Корпуса на Л.С е маса, "-" на елемента. Подгряването е независимо.Колкото до куплунга 4 са кабелите но втория близкия до черния е само ширмовка. 
Пробвах всичко: нов контролер, мерих със уред със бар-граф е неще. Кове 0,4~0.42V към еку-то независимо от обороти и вид гориво. Или е изпръхнала сондата и екуто си дава само 0,42V за да се излъже само или някъде по трасето има дефект/ефект
Л.С. която имам е с 2 бели подгряване, черен + и сив маса. Смятам да закарам масата (сивия) директно до някоя от масите на еку-то, за да няма падове по масите и т.н.

Пробвах всичко: нов контролер, мерих със уред със бар-граф е неще. Кове 0,4~0.42V към еку-то независимо от обороти и вид гориво. Или е изпръхнала сондата и екуто си дава само 0,42V за да се излъже само или някъде по трасето има дефект/ефект
Л.С. която имам е с 2 бели подгряване, черен + и сив маса. Смятам да закарам масата (сивия) директно до някоя от масите на еку-то, за да няма падове по масите и т.н.
Re: ламбда сонда пасат б3
peter70 написа:(тук не мога да се стърпя да отправя една благословия към Ханс за местоположението на ЕКУ-то и дължината на снопа към него)
След много благословии и драскотини по ръцете приех, че Ханс го е направил нарочно, за да не се краде лесно ЕКУ-то. И вече го реабилитирах.

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: ламбда сонда пасат б3
peter70 написа: Или е изпръхнала сондата и екуто си дава само 0,42V за да се излъже само или някъде по трасето има дефект/ефект директно до някоя от масите на еку-то, за да няма падове по масите и т.н.
Точно така, това е опорно напрежение. Контролерът го "гледа" докато сондата стопли и почне да генерира истинските импулси.
Което означава, че сигналния ти кабел е изправен. Инак няма да мериш и тези 0.42 волта.
Остава масата да се губи.
Аз залагам, че сондата е приключила. На колко хиляди е ?

-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: ламбда сонда пасат б3
Няма 1 година и около 15000 км. Беше марка "HERCOG" такава намерих евтина и спешно преди една година.
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ламбда сонда пасат б3
ААААА.... ужас ,след прочетеното тук реших да тествам и моята сонда.Моята също с 4 кабела 2 бели,сив,черен.Резнах с макетен нож изолацията и забих дигитален мултиметър на сивия и черния кабел,и той отсече 0,45v.Колата я пробвах и на празен и на натоварен режим на работа все 0,45v.Това нормално ли е или плаче за нова сонда.Ко правим
моля за вашата помощ 


- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: ламбда сонда пасат б3
До колкото съм запознат с "обикновен" дигитален мултицет не могат да се извлекат коректни показания на сондата-ако толкова се притесняваш намери някои с "кабел" да я погледне.
За тая букса не разбрах с 4ри пина ли е или до нея стигат 4ри кабела? Моята е с 4ри пина и 5кабела(5тия е екраниращия).
За тая букса не разбрах с 4ри пина ли е или до нея стигат 4ри кабела? Моята е с 4ри пина и 5кабела(5тия е екраниращия).
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: ламбда сонда пасат б3
Ако въпросът ти е към мен грешиш. Има дигитален и дигитален уред нали? 
Пуснах тази тема преди да попадна на схемата и обяснението на еку-то за този пасат.
Между впрочем мернах със въпросния "кабел" сондата на един познат: каква изненада 0.42v, а сондата беше същата марка. Както казва един колега от сервиз има части "свидетели" (тук са само за малко) и истински.

Пуснах тази тема преди да попадна на схемата и обяснението на еку-то за този пасат.
Между впрочем мернах със въпросния "кабел" сондата на един познат: каква изненада 0.42v, а сондата беше същата марка. Както казва един колега от сервиз има части "свидетели" (тук са само за малко) и истински.
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ламбда сонда пасат б3
Я пусни схемата че да се ограмотя че не съм много добър в тази област, а и не ми се дават излишни пари за нива сонда при условие че тая е здрава.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: ламбда сонда пасат б3
Сондите биват два вида: електрохимични и резисторни.
Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира.Така ,че не се мери само напрежение.Най-сигурно за проверка на ламбда сонда е замерване с газанализатор.
Първият тип работят на принципа на елемент, изработващ ел. ток. Вторият, работи като резистор, изменяйки своето съпротивление от условията на средата, в която се намира.Така ,че не се мери само напрежение.Най-сигурно за проверка на ламбда сонда е замерване с газанализатор.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта