Здравейте!
Днес реших за сефте да си сменя маслото и филтрите сам!Намерих канал и ... не можах да отвия пробката!Въпроса ми е нормална резба ли е или обратна?След ползване на жокер обади се на приятел, спрях опитите с удари с чук по ключа №19, защото можело да пукна картера.Ако пробвам с по-дълъг ключ звезда дали ще се получи, защото ми се струва много яко натегнато?Или да ходя на майстори?Какво да правя?
Благодаря предварително!
Колата е Пасат Б4 96г. 1,9ТДИ, двигател 1Z ако има значение!



Б4 1Z въпрос за пробка
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
Благодаря!
Отивам да намеря по-дълъг ключ и тръбичка за удължение и го подлягам!
Готово!
За тези които решат да си сменят маслото сами!Пригответе си ключ звезда или не започвайте!А свалянето на филтъра без инструмент също е голяма х..я!Амбициран бях да го направя сам, но мисля никога да не повтарям!За 10 лв, е нерентабилно!
Отивам да намеря по-дълъг ключ и тръбичка за удължение и го подлягам!
Готово!
За тези които решат да си сменят маслото сами!Пригответе си ключ звезда или не започвайте!А свалянето на филтъра без инструмент също е голяма х..я!Амбициран бях да го направя сам, но мисля никога да не повтарям!За 10 лв, е нерентабилно!
- bkunev
- Мнения: 402
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
Точно!!! И аз открих същото, а после за предни и особено задни накладки. НЯМА СМИСЪЛ!!!



- christian_cbr
- Мнения: 60
- Регистриран на: Сря 14 мар 2012 1:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
задни накладки сам смеяал един път и никога повече
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
За накладките бих помислил, защото за първата 3 часа за следващите по 15 мин., демек вече имам опит и не е толкова цапащо и става и пред блока(не трябва да търся и канал).Обаче за маслото дори и с подходящите инструменти не си струва цапането за 10 кинта!Вече мога да кажа, че съм го правил(и да давам акъл-хахах), но не повтарям!
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
Аз си купих зимата скоба за маслен филтър и вече с лекота си сменям маслото, че иначе голям филм ако нямаш инструмент.
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
Golf_Diesel_ написа:Аз си купих зимата скоба за маслен филтър и вече с лекота си сменям маслото, че иначе голям филм ако нямаш инструмент.
За кво ти е бре?Масления филтър си го затягаш и развиваш само на ръка и никви ядове

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
strqsko написа:Golf_Diesel_ написа:Аз си купих зимата скоба за маслен филтър и вече с лекота си сменям маслото, че иначе голям филм ако нямаш инструмент.
За кво ти е бре?Масления филтър си го затягаш и развиваш само на ръка и никви ядове
Не,така е "нерентабилен" новозакупеният ключ за филтри-ползва се само наполовина,друго си е да го ползваш и на затягане-избива си цената.
Точно от ходене по "масльонки",някои си изпатиха с резбата на пробката!
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
Тази пробка ако заяжда се нагрява малко и ще отпусне, няма къде да отиде. А за филтъра, да стяга се на ръка и би трябвало да се развие на ръка, но някой път се заяжда, и като стане така аз го развивам с колан, другия вариант е дупчи се с едно шило и пак се развива, начини много ..
-
- Мнения: 261
- Регистриран на: Съб 17 ное 2007 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ябланица
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
eladjia написа:Благодаря!
Отивам да намеря по-дълъг ключ и тръбичка за удължение и го подлягам!
Готово!
За тези които решат да си сменят маслото сами!Пригответе си ключ звезда или не започвайте!А свалянето на филтъра без инструмент също е голяма х..я!Амбициран бях да го направя сам, но мисля никога да не повтарям!За 10 лв, е нерентабилно!
Всяко нещо,ако го правиш за първи път е кофти.После го правиш кажи речи на шега,а и вътрешното удоволствие от самсвършената работа е много по голямо от това да ти вземат 10 15 лева в сервиз зарад отвиването на едно "болтче"
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
eladjia написа:Благодаря!
Отивам да намеря по-дълъг ключ и тръбичка за удължение и го подлягам!
Готово!
За тези които решат да си сменят маслото сами!Пригответе си ключ звезда или не започвайте!А свалянето на филтъра без инструмент също е голяма х..я!Амбициран бях да го направя сам, но мисля никога да не повтарям!За 10 лв, е нерентабилно!
Специалния инструмент го има вече в Карфур,Била,Калфлад дори и в Лидъл,да не говорим,че във всеки магазин за авточасти го има и то цената му е смешна 4-5 лв и остава вечно твой.А и да не говорим,че всеки от нас си има"специален инструмент" на кръста(един кожен колан върши перектна работа).
За всичко трябва и малко желание,а не само да мислим че сме спестили дадена сума пари.Пробката идвата илтъра се сменят точно за 5 минути.А ние колко ще си оставим да тече маслото никой друг няма да го остави в който и да е сервиз.
Гадно е цапането с това проклето дизелово масло със сажди-за това изолзвам и ръкавици (херургически) за да предотвратя цапането
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
hanks написа:eladjia написа:Благодаря!
Отивам да намеря по-дълъг ключ и тръбичка за удължение и го подлягам!
Готово!
За тези които решат да си сменят маслото сами!Пригответе си ключ звезда или не започвайте!А свалянето на филтъра без инструмент също е голяма х..я!Амбициран бях да го направя сам, но мисля никога да не повтарям!За 10 лв, е нерентабилно!
Всяко нещо,ако го правиш за първи път е кофти.После го правиш кажи речи на шега,а и вътрешното удоволствие от самсвършената работа е много по голямо от това да ти вземат 10 15 лева в сервиз зарад отвиването на едно "болтче"
Искам да потвърдя думите на колегата и да се отметна от моите.Миналата седмица отново си смених маслото и филтрите сам(тъй като открих един много удобен канал който досега не съм забелязвал).Отне ми само час и петнадесет минути за всичко - масло, маслен, горивен, въздушен и филтър на купето.Но наистина вече бях подготвен и знаех какво правя(дори си бях взел няколко чифта хирургически ръкавици и даже не се изцапах).Филтъра го развих на ръка(както и го бях завил) и наистина удоволствието от самосвършената бързо и качествено(и чисто


- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
Колеги, не си струва цапането ... на топла кола пък си е пълен ужас :) Повечето сервизи предлагат безплатна смяна на масло, ако си го купите от тях или пък магазина ви праща в сервиз за безплатна смяна ... :)
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за пробка Б4 1Z
emo-gar написа:
Не,така е "нерентабилен" новозакупеният ключ за филтри-ползва се само наполовина,друго си е да го ползваш и на затягане-избива си цената.
Точно от ходене по "масльонки",някои си изпатиха с резбата на пробката!
Човек ти сериозно ли? Това да не е гума на камион та със ключ да го стягаш?
Запомнете Маслен филтър се стяга САМО и ЕДИНСТВЕНО НА РЪКА!!!
Защото след 10К км ще те питам как ще го развиеш. От такива стягания съм имал случаи да попилея филтъра до неузнаваемост докато го развия.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта