Като видях този нов подфорум, реших и аз да споделя моята история.
През не толкова далечната 2008 получих повишение в работата и предложение за преместването ми в клон на фирмата в Чехия. Трябваше да сменя и возилото си с по-представително и удобно за дълги пътувания. Веднага в главата ми изплува Фолксваген, та последва посещение при дилъра в Прага, където огледах и обмислих всички възможни варианти:
- Пасат, но почти веднага отхвърлих тази възможност, поради визията, която на мен въобще не ми допадаше. Все пак ще трябва да гледам колата всеки път като се качвам в нея, колкото и добри качества да има.
- Гледах и Туарег, но ми се стори съвсем неоправдан по-високият разход на гориво, а и цената на прилично оборудван такъв ме отказа тотално.
Мислих, мислих и реших да огледам и Ауди-тата, въпреки високата цена. А4-ката ми се стори прекалено тясна, с неоправдано по-висока цена от идентично оборудван Пасат. А6-цата ми хареса и се бях решил да купувам такава, но се отказах след по-обстойно проучване на нещата, защото условията на 2-годишен лизинг бяха уникални просто - лихвата беше около 10 000евро.
Баща ми, главният виновник да си купя Шкодата, дълго ми хвали неговата Октавийка, която според него била по-добра от оригинала. Бях малко скептично настроен към Шкода дотогава, но наистина се убедих, че чехите правят добри коли.
Точно беше излязъл новия модел Супърб, който ми хареса изключително много, и се реших, че това е колата за мен, но сега се появи друг въпрос - каква моторизация да избера:
- бях върл фен дизела и исках да си взема 2-литровия дизел със 170к.с., но по-много причини не исках Комън-рейл, защото според мен системата за впръскване Помпа-дюза е по-съвършената технология, а 140-коньовия дизел ми се струваше слаб.
- 1.8-литровия бензин със 160к.с. ми се стори със същата динамика като на 140-коньовия дизел, която не покриваше исканията ми.
- Единствения двигател, който ми се стори достатъчно динамичен беше 3.6-литровата версия, която за мой късмет се предлагаше и с DSG, и със система за задвижване на четирите колела. Разхода на гориво беше в границите, които ми се струваха допустими.
Вече около 235 000км, съм страшно доволен от колата и всеки път като се качвам, се убеждавам все повече и повече, че съм направил най-добрия избор. DSG-то е перфектната скоростна кутия, с плавни смени на скоростите и изключително спокойна, безпроблемна работа. Халдекс-съединителят се държи перфектно на хлъзгави терени и особено през зимата на сняг и лед, като предава и разпределя усилието между предните и задните колела перфектно, а с допълнение на електронните системи, колата преодолява всякакви повърхности. Двигателят е с уникално спокоен ход и плавно разгръщане на мощността, като до 150-180км/ч ускорява удивително бързо и плавно и дори до 250км/ч върви завидно добре за атмосферен двигател. Разхода на гориво варира от 8 до 18 на сто извънградско, като изцяло зависи от тежестта на крака и изпреварванията. При постоянна скорост от около 150км/ч и с малко на брой и плавни изпреварвания разход от 10л/100км е лесно постижим. Интериора е с качеството на Фолксваген и с качествената сглобка на чехите. Колата е страхотна и мисля да я карам поне още 5 години, а може би и цял живот.
Ако някой се колебае относно покупката на такава кола и иска нещо евтино и най-вече качествено - да купува, защото няма да съжалява.
Вълк в овча кожа (Superb VR6)
- D'oh
- Мнения: 581
- Регистриран на: Вто 09 окт 2007 13:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)




- mimo MS
- Мнения: 173
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 13:22
- Автомобил: Passat 1.9 131hp Passat 1.8 90hp
- Двигател: AVF 2002 RP 1991
- Местоположение: Перник-Горно Сахране
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)

mIx3d написа::horror:![]()
![]()
УНИКАЛЕН Е!
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Хубав цвят, хубави джанти, хубав двигател ....пу пу пу...Убавиня
П.С. Чакаме сравнението с Мултивана

П.С. Чакаме сравнението с Мултивана

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Страхотна кола. За мен поне е по-добра от Пасат по всичко.
Единствено едно грубо недоразумение ме дразни и това е че е проектирана за колела с голфовия диаметър. Прекалено е голяма за такова нещо, трябваше да носи размера на класа си и на пасат б6/7 


- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Лятото на 2008 г. на аерогарата в Прага за първи път седнах в такъв Супърб. Направо се влюбих в това, което видях вътре в купето. Година по-късно като пуснаха и комби ... станах върл фен!
Колата е супер
hooligan_sk, 225/45 R17 94W/Y какво против този размер имаш? Имат и 18 цолов размер като опция.
Ауди А4 В6 е с 235/45 R17. Това лично мен не ме притеснява. Все пак Супърб ползва основата (базата) на Голф и е с напречен мотор.
Колата е супер

hooligan_sk, 225/45 R17 94W/Y какво против този размер имаш? Имат и 18 цолов размер като опция.
Ауди А4 В6 е с 235/45 R17. Това лично мен не ме притеснява. Все пак Супърб ползва основата (базата) на Голф и е с напречен мотор.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
brabus написа:Лятото на 2008 г. на аерогарата в Прага за първи път седнах в такъв Супърб. Направо се влюбих в това, което видях вътре в купето. Година по-късно като пуснаха и комби ... станах върл фен!
Колата е супер![]()
hooligan_sk, 225/45 R17 94W/Y какво против този размер имаш? Имат и 18 цолов размер като опция.
Ауди А4 В6 е с 235/45 R17. Това лично мен не ме притеснява. Все пак Супърб ползва основата (базата) на Голф и е с напречен мотор.
Предполагам че това е причината


Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Изпълнението на Пасат Б6 с оригиналната 17-ка, пак е на 225-45-17, Б5.5 и оригиналната му 17-ка също е на 225-45-17. Има един Супърб 3.6 4x4 на 17-ки около мен. Оглеждал съм го доста и лично според мен гумите му стоят малко ниски, едва ли е проблем да му се сложи 235-45-17 или 225-50-17... стига да не се умота работата на DSG кутията.
Това за което говориш, аз съм го срещал при Мерцедес и БМВ от немските. Техните гуми са малко по-високи от стандартните.
Оглеждал съм колата, възможно най-високото ниво на оброудване и е много красива от вътре. Возил съм се веднъж в такси в Брюксел, и макар че беше пълна базилка, останах с приятни впечатления. Фен съм на Супърб още от предното поколение
.
Това за което говориш, аз съм го срещал при Мерцедес и БМВ от немските. Техните гуми са малко по-високи от стандартните.
Оглеждал съм колата, възможно най-високото ниво на оброудване и е много красива от вътре. Возил съм се веднъж в такси в Брюксел, и макар че беше пълна базилка, останах с приятни впечатления. Фен съм на Супърб още от предното поколение

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
morfei1 написа:
Мда, гледал съм Б7, размерите му са - 235/45 R17; 215/55 R16. При Авенсис също базовия размер е 205/60/16, а само за фън погледнете размерите на актуалното второ поколение C5

- bugster
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 05 сеп 2007 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Колега - честито !!
Могат много неща да се изпишат за тази уникална кола, но в крайна сметка всичко може да се обобщи и с една дума .... и тя е именно името на модела - SUPERB !!
Откъдето и да я погледнеш и просто SUPERB
Искрено ти завиждам
Да си я караш все така с кеф и базаварийно
Могат много неща да се изпишат за тази уникална кола, но в крайна сметка всичко може да се обобщи и с една дума .... и тя е именно името на модела - SUPERB !!
Откъдето и да я погледнеш и просто SUPERB
Искрено ти завиждам

Да си я караш все така с кеф и базаварийно

Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Честито колега!Със здраве да си я караш!
п.с. към колегата hooligan_sk-"Все пак Супърб ползва основата (базата) на Голф "-не е на Голф, а на Пасат!
п.с. към колегата hooligan_sk-"Все пак Супърб ползва основата (базата) на Голф "-не е на Голф, а на Пасат!

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
tyl написа:Честито колега!Със здраве да си я караш!
п.с. към колегата hooligan_sk-"Все пак Супърб ползва основата (базата) на Голф "-не е на Голф, а на Пасат!
Бъркаш се във всяко едно твърдение, дори в честитенето. Човека си я кара от над 3 години

Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Колегата сега споделя за прекрасната си придобивката и затова сега искрено му честитих и пожелах,/а не твърдя/ да си я кара със здраве.
Възможно е да греша.Под основа/база разбирам платформата/шасито на автомобила.Според техническите характеристики колесната база на Шкода СуперБ е 2761мм,колкото и на Пасат Б7,откъдето си правя извода че са на една пратформа/основа. На Голфа колесната база е 2578 мм. толкова е и на Шкода Октавиа.
Възможно е да греша.Под основа/база разбирам платформата/шасито на автомобила.Според техническите характеристики колесната база на Шкода СуперБ е 2761мм,колкото и на Пасат Б7,откъдето си правя извода че са на една пратформа/основа. На Голфа колесната база е 2578 мм. толкова е и на Шкода Октавиа.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Пасат В6 и В7 са на модифицираната основа на Голф 5 (PQ46 platform).
Така че не се карайте.
Така че не се карайте.
Re: Вълк в овча кожа (Superb VR6)
Може да е на обща платформа с голф, но няма абсолютно никаква прилика във возията - как плавно се носи по аутобаните и как леко взема завоите, с много малко накланяне. Сякаш се возиш върху облак.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта