Нещо като Turbocharger

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Нещо като Turbocharger

Мнениеот Kuncavia » Съб 31 мар 2012 23:28


Здравейте,

Предварително се извинявам за тъпото заглавие и може би тъпи въпрос.

Винаги съм викал на "това нещо" Turbocharger:

Изображение

И в един хубав ден като днешния се запитах, какво подяволите е това и какво точно върши. Като изключим Fast & Furious 1 и Crazy Max, доста емрикански тунери изпозлват това "нещо". От чисто любопитвство искам да разбера точното име на "джаджата" и може би малко информация за нейното действие (3-те отвора горе, има варианти и с перка под тях)

Предварително благодаря. :dummy:




Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот icoico » Съб 31 мар 2012 23:58


Това е механичен компресор, няма общо с "турбо".По американски тертип му викат суперчарджър, сигурно питаш за дроселклапите отгоре му? Неофициално-Bug Catcher mhihi /Blower Scoop, за какво да служи освен за гъзария/звук...екзотична кутия за въздушен филтър с въздухозаборник :lol:


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот Matematiks » Нед 01 апр 2012 7:07


Освен гъзарията,мисля също и че дърпа по-студен въздух :041:


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот Kuncavia » Пон 02 апр 2012 7:58


Мерси много :bowdown


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот icoico » Пон 02 апр 2012 10:34


Ест освен за гъзария може да има и доста по-сериозно предназначение :)
http://www.hpwtx.com/5-specials/enderle_fuel_injection/


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот ABSOLUT » Пон 02 апр 2012 12:54


Най-просто казано, основната разлика между Turbocharger или т.нар. компресор и познатите ни на нас Турбини е, че Turbocharger-а се задвижва (нагнетява въздуха към двигателя) не от инерцията на изгорелите газове, ами е вързан с дебел и здрав ремък директно към коляновия вал (нещо като VW двигателите G60 и G40).


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот group® » Пон 02 апр 2012 14:30


нещо се забатачвате в думите :lol:
ето Вики какво казва:

A supercharger is an air compressor used for forced induction of an internal combustion engine.
The greater mass flow-rate provides more oxygen to support combustion than would be available in a naturally aspirated engine, which allows more fuel to be burned and more work to be done per cycle, increasing the power output of the engine.
Power for the unit can come mechanically by a belt, gear, shaft, or chain connected to the engine's crankshaft.
When power comes from an exhaust gas turbine a supercharger is known as a turbosupercharger[1] – typically referred to simply as a turbocharger or just turbo. Common usage restricts the term supercharger to mechanically driven units.


http://en.wikipedia.org/wiki/Supercharger


Водчице - турбочарджер си е турбо ;)
другото си е компресор

Само да кажа, че Supercharcher се използва и когато е комбинация - компресор с турбо :)


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот group® » Пон 02 апр 2012 14:46


icoico написа:Ест освен за гъзария може да има и доста по-сериозно предназначение :)
http://www.hpwtx.com/5-specials/enderle_fuel_injection/


Принципно си прав, само не разбрах с линка какво казваш? :lol:


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот icoico » Пон 02 апр 2012 16:49


group® написа:
icoico написа:Ест освен за гъзария може да има и доста по-сериозно предназначение :)
http://www.hpwtx.com/5-specials/enderle_fuel_injection/


Принципно си прав, само не разбрах с линка какво казваш? :lol:


Ами исках да кажа, че тоя бръмбароловител като част(не съм навътре в тунУнга за да преценя колко важна mhihi ) от система за метанолова инжекция при двигатели 800-1000-2000 к.с. едва ли е само гъзарско украшение :roll: Аз на тия извратени страшилища нещо като кулер не виждам, а при такива извратени мощности постъпващият въздух требе да се охлажда все пак по някакъв начин...


zliqiliq
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 29 юли 2011 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот zliqiliq » Съб 07 апр 2012 9:43


Гледах видео в което се обясняват 3 основни вида supercharger, при които 2 от тях нямат нужда от интеркулер понеже не се загрявали колкото turbocharger.Но за нашите турбинирани коли е задължително.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот velinsl » Съб 07 апр 2012 10:49


Интересно ми е как може да се нагнети въздух без да се покачи температурата му. Поне физичните закони (на Клапейрон мисля беше)гласят друго. Единствения начин е по-малко нагнетяване на въздух според мен.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Нещо като Turbocharger

Мнениеот radi_nrj » Съб 07 апр 2012 16:20


velinsl написа:Интересно ми е как може да се нагнети въздух без да се покачи температурата му. Поне физичните закони (на Клапейрон мисля беше)гласят друго. Единствения начин е по-малко нагнетяване на въздух според мен.


При турбо компресора въздуха се се загрява от свиването и отнемайки топлина от стените на турбото, което от своя страна е в директен контакт с изгорелите газове.

Механичния компресор не се загрява допълнително от изгорели газове въздуха излизащ от него макар и загрят не е с толкова висока температура колкото този, който излиза от турбото.

Въпреки това заради законите на физиката и в 2-та варианта междинния охладител би имал положителен ефект.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта