Пушек?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vladab
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 13:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Пушек?

Мнениеот vladab » Съб 14 окт 2006 7:57


Здравейте. Автомибилът ми е пасат 98 TDI. Досега не съм обръщал внимание но на 2ра скорост като изтегля излиза тъмен облък отзад. На другите предавки не съм забелязал подобно нещо. Катализатора не е махан но е свършил отдавна. Закърпен е някак, някакви решетки или от сорта са му поставени. Ако имате представа и можете да ми помогнете с мнения от какво точно може да е и дали не е нормално ще съм ви много благодарен.




Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Съб 14 окт 2006 8:05


Ако на място не пуши като работи и до 200 оборота плавно ускоряване пак е добре, проблема ти може да е следния:

Подаваш относиително рязко газта с педала и компютъра вкарва повече нафта през дюзите. Но поради факта че това са доста карани коли с километри, турбото е с някаква степен на амортизация ( не казвам че не работи) в същия момент се развърта до нужните обороти малко по бавно. Така в горивната камера в първия момент влиза повече гориво, което няма достатъчно обем въздух подаван от турбото за да изгори както трябва. След това турбото наваксва и трябва да спре да пуши. Това се дължи на липсата на синхрон.
Не се шашкай. Нормално е и няма оправия. Пък в крайна сметка по колата няма нищо счупено. Просто има доста километри.


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Съб 14 окт 2006 12:45


И при мен се получава подобно нещо но само когато колата не е загряла тогава даже и на място да подам газ пак припушва но леко не мисля че е фатално.Споко.


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Съб 14 окт 2006 13:08


sasho_mf написа:И при мен се получава подобно нещо но само когато колата не е загряла тогава даже и на място да подам газ пак припушва но леко не мисля че е фатално.Споко.



При тебе е друго. Някоя от дюзите е виновна. Просто не разпръсква горивото като мъгла в цилиндъра, а го вкарва образно казано като тънка струйка. Затова като загрее спира да пуши или почти изчезва пушека.


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 14 окт 2006 15:53


Странна работа..Единственото с което мога да ти помогна е да ти кажа да смениш катализатора,че на един приятел така му се запали колата ,от задръстен катализатор.То и други проблеми е имало,щом се е задръстил ама да го имаш в предвид


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Съб 14 окт 2006 17:18


versace написа:
sasho_mf написа:И при мен се получава подобно нещо но само когато колата не е загряла тогава даже и на място да подам газ пак припушва но леко не мисля че е фатално.Споко.



При тебе е друго. Някоя от дюзите е виновна. Просто не разпръсква горивото като мъгла в цилиндъра, а го вкарва образно казано като тънка струйка. Затова като загрее спира да пуши или почти изчезва пушека.


Може това да е и причината за тресенето при студена кола от което се оплакваш в другия пост-запушена дюза ! Няма да е зле да ги провериш!


vladab
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 13:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот vladab » Съб 14 окт 2006 18:17


Да колата е на 180 000км. Ами искам да сложа нов катализатор, но струвал към 2000лв, а не виждам смисъл да ги давам. Нито има каквито и да е било данъчни облекчения, нито нищо. Благодаря ви за мненията доста ме поуспокоихте.


Потребителски аватар
Plumber
Мнения: 1426
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна / The Hague

Мнениеот Plumber » Съб 14 окт 2006 22:02


за данъчните облекчения не съм съгласен.Пада почти наполовина пътния данък.Не че е много ама си е все кирия:)А катализатора не е необходими да е оригинален.А днес говорих с майстора и ми каза да го махам щот бил кофти и ми предложи една такава странна тръба с дупки вътре подобно на катализатора за 40 кинта без монтажа.Пък и като го махнеш ще се отпуши колата....тъй че помисли си


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Нед 15 окт 2006 19:30


И друг ми каза за подобно нещо.А какво по-точно трябва да направя в смисал как се проверяват дюзите?Чесно казано не сам много запознат.


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Нед 15 окт 2006 23:07


sasho_mf написа:И друг ми каза за подобно нещо.А какво по-точно трябва да направя в смисал как се проверяват дюзите?Чесно казано не сам много запознат.


Проверяват се единствено в добър сервиз на стенд. Всичко друго е ала бала


Потребителски аватар
madfan
Мнения: 30
Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 20:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: по света и у нас

Мнениеот madfan » Пон 16 окт 2006 11:12


faf4o написа:за данъчните облекчения не съм съгласен.Пада почти наполовина пътния данък.Не че е много ама си е все кирия:)А катализатора не е необходими да е оригинален.А днес говорих с майстора и ми каза да го махам щот бил кофти и ми предложи една такава странна тръба с дупки вътре подобно на катализатора за 40 кинта без монтажа.Пък и като го махнеш ще се отпуши колата....тъй че помисли си
пада на половина само ако е до 100 к.с.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 16 окт 2006 12:47


Отиваш при някои ауспухаджия-обикновенно арабин.За 15-30 лв. го отваря с флекса като консервна кутия ,избива керамиката и заварява обратно.Колата тръгва доста по добре и не тормозиш мотора.Единствения минус е че ще чуваш леко по силно свистенето на турбото но лично за мен това е плюс.Ако искаш повече инфо за махането на катализатора се поразрови из форума лично за мене е престъпление да тормозиш мотора с запушен катализатор,а от нов в БГ с нашта нафта и закони няма смисъл.При условие че си дизел и от резонаторно гърне което ти споменаха по нагоре няма смисъл.


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Пон 16 окт 2006 17:06


Rabbit_TDI написа:Отиваш при някои ауспухаджия-обикновенно арабин.За 15-30 лв. го отваря с флекса като консервна кутия ,избива керамиката и заварява обратно.Колата тръгва доста по добре и не тормозиш мотора.Единствения минус е че ще чуваш леко по силно свистенето на турбото но лично за мен това е плюс.Ако искаш повече инфо за махането на катализатора се поразрови из форума лично за мене е престъпление да тормозиш мотора с запушен катализатор,а от нов в БГ с нашта нафта и закони няма смисъл.При условие че си дизел и от резонаторно гърне което ти споменаха по нагоре няма смисъл.
Абсолютно правилно и разумно го е казал колегата.При мен направих същата процедура като ефекта е осезателен ! Всичко друго е безмислено и си е жива набутация ! А относно припушването какъв е проблема все пак караме дизели.Виждал съм и подчти ново супертехнологично BMW 5-а серия дизел да припушва яко при по рязко подаване на газ тъй че това си е съвсем нормално.Карай си колата и да не ти пука ! :wink:


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 17 окт 2006 11:39


Аз не смятам, че и колата трябва да пуши. Моят Golf е на 14 години и пуши само докато загрее, после никакъв помен за пушек, колкото и рязко да подам газ. Мисля че проблемът идва от потеглянето при не добре загрят двигател. Това е особено опасно за дизелите. Но ако не си взел колата нова, няма как да се убедиш, че новите дизели не трябва да припушват. Просто някой ги е натискал при студен двигател и той е :081:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 17 окт 2006 11:44


Smeagol написа:Аз не смятам, че и колата трябва да пуши. Моят Golf е на 14 години и пуши само докато загрее, после никакъв помен за пушек, колкото и рязко да подам газ. Мисля че проблемът идва от потеглянето при не добре загрят двигател. Това е особено опасно за дизелите. Но ако не си взел колата нова, няма как да се убедиш, че новите дизели не трябва да припушват. Просто някой ги е натискал при студен двигател и той е :081:

Дай го насам, а ти карай след мен да видим дали не пуши AAZ-та.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 61 госта