Пушек?
Пушек?
Здравейте. Автомибилът ми е пасат 98 TDI. Досега не съм обръщал внимание но на 2ра скорост като изтегля излиза тъмен облък отзад. На другите предавки не съм забелязал подобно нещо. Катализатора не е махан но е свършил отдавна. Закърпен е някак, някакви решетки или от сорта са му поставени. Ако имате представа и можете да ми помогнете с мнения от какво точно може да е и дали не е нормално ще съм ви много благодарен.
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Ако на място не пуши като работи и до 200 оборота плавно ускоряване пак е добре, проблема ти може да е следния:
Подаваш относиително рязко газта с педала и компютъра вкарва повече нафта през дюзите. Но поради факта че това са доста карани коли с километри, турбото е с някаква степен на амортизация ( не казвам че не работи) в същия момент се развърта до нужните обороти малко по бавно. Така в горивната камера в първия момент влиза повече гориво, което няма достатъчно обем въздух подаван от турбото за да изгори както трябва. След това турбото наваксва и трябва да спре да пуши. Това се дължи на липсата на синхрон.
Не се шашкай. Нормално е и няма оправия. Пък в крайна сметка по колата няма нищо счупено. Просто има доста километри.
Подаваш относиително рязко газта с педала и компютъра вкарва повече нафта през дюзите. Но поради факта че това са доста карани коли с километри, турбото е с някаква степен на амортизация ( не казвам че не работи) в същия момент се развърта до нужните обороти малко по бавно. Така в горивната камера в първия момент влиза повече гориво, което няма достатъчно обем въздух подаван от турбото за да изгори както трябва. След това турбото наваксва и трябва да спре да пуши. Това се дължи на липсата на синхрон.
Не се шашкай. Нормално е и няма оправия. Пък в крайна сметка по колата няма нищо счупено. Просто има доста километри.
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
sasho_mf написа:И при мен се получава подобно нещо но само когато колата не е загряла тогава даже и на място да подам газ пак припушва но леко не мисля че е фатално.Споко.
При тебе е друго. Някоя от дюзите е виновна. Просто не разпръсква горивото като мъгла в цилиндъра, а го вкарва образно казано като тънка струйка. Затова като загрее спира да пуши или почти изчезва пушека.
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
versace написа:sasho_mf написа:И при мен се получава подобно нещо но само когато колата не е загряла тогава даже и на място да подам газ пак припушва но леко не мисля че е фатално.Споко.
При тебе е друго. Някоя от дюзите е виновна. Просто не разпръсква горивото като мъгла в цилиндъра, а го вкарва образно казано като тънка струйка. Затова като загрее спира да пуши или почти изчезва пушека.
Може това да е и причината за тресенето при студена кола от което се оплакваш в другия пост-запушена дюза ! Няма да е зле да ги провериш!
- Plumber
- Мнения: 1426
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна / The Hague
за данъчните облекчения не съм съгласен.Пада почти наполовина пътния данък.Не че е много ама си е все кирия:)А катализатора не е необходими да е оригинален.А днес говорих с майстора и ми каза да го махам щот бил кофти и ми предложи една такава странна тръба с дупки вътре подобно на катализатора за 40 кинта без монтажа.Пък и като го махнеш ще се отпуши колата....тъй че помисли си
- madfan
- Мнения: 30
- Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 20:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: по света и у нас
пада на половина само ако е до 100 к.с.faf4o написа:за данъчните облекчения не съм съгласен.Пада почти наполовина пътния данък.Не че е много ама си е все кирия:)А катализатора не е необходими да е оригинален.А днес говорих с майстора и ми каза да го махам щот бил кофти и ми предложи една такава странна тръба с дупки вътре подобно на катализатора за 40 кинта без монтажа.Пък и като го махнеш ще се отпуши колата....тъй че помисли си
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Отиваш при някои ауспухаджия-обикновенно арабин.За 15-30 лв. го отваря с флекса като консервна кутия ,избива керамиката и заварява обратно.Колата тръгва доста по добре и не тормозиш мотора.Единствения минус е че ще чуваш леко по силно свистенето на турбото но лично за мен това е плюс.Ако искаш повече инфо за махането на катализатора се поразрови из форума лично за мене е престъпление да тормозиш мотора с запушен катализатор,а от нов в БГ с нашта нафта и закони няма смисъл.При условие че си дизел и от резонаторно гърне което ти споменаха по нагоре няма смисъл.
- juli76
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Абсолютно правилно и разумно го е казал колегата.При мен направих същата процедура като ефекта е осезателен ! Всичко друго е безмислено и си е жива набутация ! А относно припушването какъв е проблема все пак караме дизели.Виждал съм и подчти ново супертехнологично BMW 5-а серия дизел да припушва яко при по рязко подаване на газ тъй че това си е съвсем нормално.Карай си колата и да не ти пука !Rabbit_TDI написа:Отиваш при някои ауспухаджия-обикновенно арабин.За 15-30 лв. го отваря с флекса като консервна кутия ,избива керамиката и заварява обратно.Колата тръгва доста по добре и не тормозиш мотора.Единствения минус е че ще чуваш леко по силно свистенето на турбото но лично за мен това е плюс.Ако искаш повече инфо за махането на катализатора се поразрови из форума лично за мене е престъпление да тормозиш мотора с запушен катализатор,а от нов в БГ с нашта нафта и закони няма смисъл.При условие че си дизел и от резонаторно гърне което ти споменаха по нагоре няма смисъл.

- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Аз не смятам, че и колата трябва да пуши. Моят Golf е на 14 години и пуши само докато загрее, после никакъв помен за пушек, колкото и рязко да подам газ. Мисля че проблемът идва от потеглянето при не добре загрят двигател. Това е особено опасно за дизелите. Но ако не си взел колата нова, няма как да се убедиш, че новите дизели не трябва да припушват. Просто някой ги е натискал при студен двигател и той е 

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Smeagol написа:Аз не смятам, че и колата трябва да пуши. Моят Golf е на 14 години и пуши само докато загрее, после никакъв помен за пушек, колкото и рязко да подам газ. Мисля че проблемът идва от потеглянето при не добре загрят двигател. Това е особено опасно за дизелите. Но ако не си взел колата нова, няма как да се убедиш, че новите дизели не трябва да припушват. Просто някой ги е натискал при студен двигател и той е
Дай го насам, а ти карай след мен да видим дали не пуши AAZ-та.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта