

wolff1 написа:Golf_Blade написа:Около ноември, преди зимата си слагам 5W/40 и карам с него до към края на Април. Началото на май,слагам 10W/40 за лятото...Сменям маслото на 7000км и си свиркам...Сега съм със Mannol 10W/40 Extra Diesel,много съм доволен ,макар и маслото да се прави от отработена база си има нужните присадки за турбо-дизели ...мотора мърка като загрее до работна температура.
само където с 5-40 можеш да си караш целогодишно и не е нужно да правиш другата операция ама айде
маслото след 7000км,започва да губи част от свойствата си,било то мазителни,детергентни и прочее
Kalin72 написа:маслото след 7000км,започва да губи част от свойствата си,било то мазителни,детергентни и прочее
Това важи за минералните масла, не и за синтетичните.
Golf_Blade написа:wolff1 написа:Golf_Blade написа:Около ноември, преди зимата си слагам 5W/40 и карам с него до към края на Април. Началото на май,слагам 10W/40 за лятото...Сменям маслото на 7000км и си свиркам...Сега съм със Mannol 10W/40 Extra Diesel,много съм доволен ,макар и маслото да се прави от отработена база си има нужните присадки за турбо-дизели ...мотора мърка като загрее до работна температура.
само където с 5-40 можеш да си караш целогодишно и не е нужно да правиш другата операция ама айде
Може...не съм казал ,че не може,дори е препоръчително,ако колата не гори масло..... но нали се сещаш за разликата в цената обаче,че доста добре удря по джоба. Аз карам само със STATOIL 5W/40 LazerWay TDI 4l e 75лв,а Mannol 10W/40 Extra Diesel 5л го вземам на 27лв с отстъпкита,нали се сещаш за разликата от 50 кинта...........Аз не съм от хората които навъртат по 5000км на година,колата се кара доста редовно(за една година 17000км) и малко соленичко ще ми дойде да слагам всеки път 5W/40. Да го сменям на 15 000км,защото било синтетика и не пречело,мерси...бил съм на доста обучения от фирмите в които съм работил на тема автомобилни масла,маслото след 7000км,започва да губи част от свойствата си,било то мазителни,детергентни и прочее.....предпочитам 10/40 за лятото,но да е свежо маслото за жегите....майтапи с колата си не си правя...
![]()
П.П. А който разполага с финанси,на TDI задълже 5W/40.......
Golf_Blade написа:wolff1 написа:Golf_Blade написа:Около ноември, преди зимата си слагам 5W/40 и карам с него до към края на Април. Началото на май,слагам 10W/40 за лятото...Сменям маслото на 7000км и си свиркам...Сега съм със Mannol 10W/40 Extra Diesel,много съм доволен ,макар и маслото да се прави от отработена база си има нужните присадки за турбо-дизели ...мотора мърка като загрее до работна температура.
само където с 5-40 можеш да си караш целогодишно и не е нужно да правиш другата операция ама айде
Може...не съм казал ,че не може,дори е препоръчително,ако колата не гори масло..... но нали се сещаш за разликата в цената обаче,че доста добре удря по джоба. Аз карам само със STATOIL 5W/40 LazerWay TDI 4l e 75лв,а Mannol 10W/40 Extra Diesel 5л го вземам на 27лв с отстъпкита,нали се сещаш за разликата от 50 кинта...........Аз не съм от хората които навъртат по 5000км на година,колата се кара доста редовно(за една година 17000км) и малко соленичко ще ми дойде да слагам всеки път 5W/40. Да го сменям на 15 000км,защото било синтетика и не пречело,мерси...бил съм на доста обучения от фирмите в които съм работил на тема автомобилни масла,маслото след 7000км,започва да губи част от свойствата си,било то мазителни,детергентни и прочее.....предпочитам 10/40 за лятото,но да е свежо маслото за жегите....майтапи с колата си не си правя...
![]()
П.П. А който разполага с финанси,на TDI задълже 5W/40.......
Kalin72 написа:Не си прав, определено синтетичното масло е с много по-добри показатели, и затова може да се сменя на 30-50К км.
Не говоря само от личен опит, макар да съм имал две коли, които са направили над 150К км със синтетично масло, сменяно на 25-30К км. Проблеми - нула.
В мрежата е пълно с информация и доказателства, че синтетичното масло е по-добро от минералното, и то точно затова, че не се окислява толкова бързо.
Ти ако искаш го сменяй на 7К км, парите и времето са си твои, но не мисли, че смяната на 30К км е по-вредна за двигателя, когато използваш масло, което отговаря на предпиасанията на производителя на двигателя
Kalin72 написа:То е пределно ясно, че дългия пробег между смяната на маслото е най-вече за извънгряадско каране
Аз имам 100 км пробег дневно, от които 2/3 са извънградско, така че при мен е ОК да сменям когато компютъра ми каже, а той казва между 26 и 28К км
Маслото е Арал 507,00
Kalin72 написа:То е пределно ясно, че дългия пробег между смяната на маслото е най-вече за извънгряадско каране
Аз имам 100 км пробег дневно, от които 2/3 са извънградско, така че при мен е ОК да сменям когато компютъра ми каже, а той казва между 26 и 28К км
Маслото е Арал 507,00
Golf_Blade написа:red.devilll и wolf.1 ,момчета.....всичко опира до пари,нали се сещате. Когато си без работа и имаш толкова пари колкото да си платиш сметките,едва ли ще мислиш за маслото на колата ,което е на 7000км и има още 3000км пробег живот,можех и да не го сменя скоро. Не ми давайте наклон на бутилката какво съм учил и кой ми е учителя,аз много добре знам какво масло да си сложа на колата...и няма да е прехваления ви турски Кастрол....! Някой от вас чувал ли е за Warren,Petro-Canada,STATOIL,Royal Purple,? Ако вчера в джоба ми имаше 80/90лв излишни за масло...щеше да е едно от тях(за Royal Purple над 100 с доставка от Италия по DHL),но не и Кастрол.... Сложил съм масло 10/40 от 5.50лв литъра,защото за момента друго не мога да си позволя.....а старото за мен бе за смяна......но кой си ти да ти обяснявам какво и защо съм си сложил на колата....
hooligan_sk написа:Kalin72 написа:То е пределно ясно, че дългия пробег между смяната на маслото е най-вече за извънгряадско каране
Аз имам 100 км пробег дневно, от които 2/3 са извънградско, така че при мен е ОК да сменям когато компютъра ми каже, а той казва между 26 и 28К км
Маслото е Арал 507,00
Актуалните "умни" компютри си смятат амортизацията на маслото спрямо начина на ползване на колата. Като цяло основен фактор за амортизацията на маслото е загряването и изстиването му. В тоя ред на мисли, за компа няма голямо значение къде и как караш, ако маслото е постоянно загрято
Върни се в “Дизелови агрегати”
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта