... или как да спестим пари от ключар.
Дойде време и аз да дам своя дан в развитието на този форум, макар и по стар и изчеващ модел ФВ. Предварително се извинявам за качествоно на някои от снимките. На пролет обещавам повечко, ако е все още в мен автомобила(надявам се да е).
Необходими инструменти само 1 отверка и познаване на правилото "щом кората на вратата не излиза, значи някъде има скрито винтче".
След свалянето на корите се разлепват найлоните. Показва се ето тази гледка с характерното черно окабеляване, посочено на снимката
снимка №1
Когато се проследи "жицата", достигаме до тази букса
снимка №2
стискат се щипките и се отделят двата елемента на буксата. След което накрайникът, който излиза от вратата се вкарва вътре. Той е неразделна част от бравата.
Развива се болчето на снимката, за да се освободи бравата(тук болчето снимано след края на ремонта ми
снимка №3
Избутва се брават отвън напред (към пантите на вратите) и се вади навън първо от страната на ключалката(виж снимка №9).
Свалената брава изглежда по следния начин
снимка №4
До тук свалихме бравата остава да се сменят и патрона на бравите, за да не карате с два и повече ключа.
За целта първата стъпка е да се свали тази шайбичка (на тази снимка е частично извадена)
снимка №5
за да се освободи вилката. ЗАПАЗЕТЕ ТОЧНО ТАЗИ ШАЙБА, и я използвайте отново. Шайбите на новите дръжки са по дебели с около 0,1-,25мм. Имено там и минимална разлика прави проблеми. Със новата шайба дори и не искаше да отключва, смених шайбата и се оправи. Не знам каква е логиката, нека майсторите да обяснят, но е практически доказан факт. Вече бравата ми е окончателно ремонтирана и си работи както преди.
снимка №6
която излиза като цял механизъм с пружината и плочката под нея(при "новата" брава беше цял механизъм,
снимка №7
при повредената бях поотделно, но се сглобяваха лесно. Не знам дали това е било проблем.)
снимка №8
Изваждането става като с обикновена брава, върти се ключът леко наляво и надясно като същевременно този механизъм се избутва навън. Не е необходимо много усилие.
Вече няма какво да държи патрона в дръжката. Отново в въртене наляво и надясно на ключът и леко придърпване се отделя и патрона от бравата.
Би било добре ако имате смазка преди сглобяването да ги пресмажете. На пролет мисля да павя точно това. Сега по това време нямам желание грам да се занимавам с тая купчина ламарина.
Сглобяването станва по обратния ред.(колко шаблонен израз)
Поставяне бравата в гнездото и
снимка №9
Тук се вижда в гнездото ляво на бравата една бяла пластмаса. Когато ви дойде пратката с бравата и падне тази пластмаса от торбичката не се шашкайте(както аз), нормално си е тя да е отделно от бравата.
Първо затягате така бравата от болчето на снимка №3 така, че да се отваря лесно. Затягаш, затваряш вратата, отваряш. Ако не става добре, отново се провтаря - нова настойка, ново затваряне и ново отваряне на вратата. За целта бравата трябва да е абсолютно неподвижна, за това ако е необходимо се добавят шайби както съм направил аз(2стотинки всяка, но като нямам вкъщи). Едва след успешно приключване на тази процедура се продължава напред.
Прекарвате този накрайник
снимка №10
във вратата, така че да не бъде "прегризан" от движението на стъклото в рамката(това се прави независимо, дали са ел стъкла или ръчни). Този накрайник няма как да бъде объркан при включването, има два щифта(да ги наречем, които влизат в два канала на женското на буксата). Вкарва се в буксата на снимка 2.
Останалото са елементарни напасвания на корите на вратите, които мисля, че не е необходимо да се обясняват.
Слдед приключване на този ремонт имате нова брава със сменен патрон, т.е. автомобила продължава да се отваря и пали с един ключ.
Пасат Б3 - ремонт на брава
Пасат Б3 - ремонт на брава
Последна промяна от velinsl на Съб 02 юни 2012 14:11, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
Браво колега, поздравления за снимковия материал. Само че напиши по-ясно какъв е бил проблема и каква е целта на занятието? Счупила ти се е дръжката и си купил нова дръжка с патрон. Обаче за да използваш стария ключ и за двете брави, си разменил патрона на новата и повредената дръжка? Ако правилно съм те разбрал, драсни го това на първия ред, за да се знае за какво иде реч, когато човек отвори темата.
И един тънък момент ще споделя и аз във връзка с темата. Винтчето, което се вижда на снимка "Номер 3" е с лява, нормална резба. Обаче същото винтче на другата предна врата (пасажерската) е с дясна резба - е направо ми се изприщиха ръцете докато го отвия. То не бяха напъни, то не бе чудо. Дори ходих, да взема една ударна отвертка - слагаш я на винтчето и отзаде с чука като удариш, развивала със страшна сила. Направо късала резби от въртящ момент. Е хамалих, хамалих с чука, винтчето не мръдна. ...така, че имайте го предвид - отвива се надясно.
И един тънък момент ще споделя и аз във връзка с темата. Винтчето, което се вижда на снимка "Номер 3" е с лява, нормална резба. Обаче същото винтче на другата предна врата (пасажерската) е с дясна резба - е направо ми се изприщиха ръцете докато го отвия. То не бяха напъни, то не бе чудо. Дори ходих, да взема една ударна отвертка - слагаш я на винтчето и отзаде с чука като удариш, развивала със страшна сила. Направо късала резби от въртящ момент. Е хамалих, хамалих с чука, винтчето не мръдна. ...така, че имайте го предвид - отвива се надясно.
- DimitarBT
- Мнения: 744
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 8:38
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: 2E
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
бравите са стари болежки на почти всички б3-ки...аз го имам същия проблем.колега сподели с нас от къде си купил бравата и колко гроша.аз искам да сменя и четирите,щото и аз почти винаги викам на помощ Дъмбълдор да ми отвори вратата
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
35лв. нова, но с отстъпка, защото съвпадна с покупка на пълен набор ремъци, ролки и филтри.
А проблема беше, че не се отваряше изобщо - ни от вътри, ни отвън. За да отворя вратата се наложи да режа бравата отвън.
А проблема беше, че не се отваряше изобщо - ни от вътри, ни отвън. За да отворя вратата се наложи да режа бравата отвън.
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
DimitarBT написа:сподели с нас от къде си купил бравата и колко гроша.
Аз я изрових за 25 нова, без кабели за централното - на пръв поглед турска
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
явно говорите за дръжки,по 20-25 лева са ама...по-добре втора употреба за 10.Имат разлика в самото регулиране на палчето и не вършат работа,разминават се диаметрите на пластмасата и цама и няма застопоряване.
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
Iezekil написа:...
Напротив - тази която взех аз, си пасна като у дома й А втора употреба поне по моите географски ширини е невъзможно да се открие - даже в една морга ми обещаваха чак от софийска морга за 15лв
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
E па тая дето взех аз от Варна не ми отваряше вратата по горепосочената причина.Купих си от форума дръжка,оригинал и се отваря вратата с 2 пръста.На снимките се вижда,че регулирането е направено като дръжката на Б4.От там идва проблема,има големи хлабини и е невъзможно да се регулира.Даже и на снимката е прибрано в крайно вътрешно положение.Оригиналните на Б3 палчето е на резба и се върти за регулиране.
Да споделя още малко..Имах проблем с предна дясна на Б4,търсих известно време но или бяха скъпи или нямаше.Нещо не искаше да отваря моята дръжка.Та си купих ВД40,напръсках вътре механиката в бравата и стана чудо,дръжката почна да работи все едно нищо не е било....
Да споделя още малко..Имах проблем с предна дясна на Б4,търсих известно време но или бяха скъпи или нямаше.Нещо не искаше да отваря моята дръжка.Та си купих ВД40,напръсках вътре механиката в бравата и стана чудо,дръжката почна да работи все едно нищо не е било....
- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
Хубаво е да внесем малко корекция л наименованията. Колегата е сменил дръжка, а бравата е от страни на вратата.
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
на моя пасат е 27 лв хем е за централно закл с кабел и буска купих го в ст загора
- ifch0
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 27 авг 2012 13:37
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP - 1991
- Местоположение: София
Re: Ремонт на брава Пасат б3...
Имам една питанка и аз... Оня ден пак са се опитвали да отворят колата (Passat B3), като г/д под отвора за ключалката са заврели нещо (голяма отвертка?) и са огънали ламарината под бравата навътре. Сега там има една грозна дупка.
Не ми се иска да разглобявам пак цялата врата, 'щото преди две седмици пък ми разбиха шофьорския прозорец, а малко по-преди това слагах говорители и ако още няколко пъти я разглобя, ще взема да потроша нещо...
Та, доколкото виждам, не би трябвало да е проблем само да развия винтчето, да извадя бравата (тя ще си виси на кабела) и да изправя ламарината, нали?
Не ми се иска да разглобявам пак цялата врата, 'щото преди две седмици пък ми разбиха шофьорския прозорец, а малко по-преди това слагах говорители и ако още няколко пъти я разглобя, ще взема да потроша нещо...
Та, доколкото виждам, не би трябвало да е проблем само да развия винтчето, да извадя бравата (тя ще си виси на кабела) и да изправя ламарината, нали?
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Съб 12 окт 2013 18:18
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3 - ремонт на брава
Хора дайте съвет как да си отворя шофьорската врата.
Нито от вънка става ,нито от вътре.
Реших ,че дръжката се е прецакала и купих друга(втора употреба).
Дотук добре.Понеже немога да отворя вратата,къде с шлайфа къде с отверка махнах дръжката.
И тука дойде проблема.
Оказа се , че проблема не е в дръжката , а в бравата.
А достъп до бравата НИКАКЪВ(при затворена врата разбира се).
Помагайте ,че сам се видял в чудо.
Нито от вънка става ,нито от вътре.
Реших ,че дръжката се е прецакала и купих друга(втора употреба).
Дотук добре.Понеже немога да отворя вратата,къде с шлайфа къде с отверка махнах дръжката.
И тука дойде проблема.
Оказа се , че проблема не е в дръжката , а в бравата.
А достъп до бравата НИКАКЪВ(при затворена врата разбира се).
Помагайте ,че сам се видял в чудо.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11902
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б3 - ремонт на брава
Има едно краче в долния край на бравата и една тъпа пластваса която с годините се разбрида и влиза при тоя палец и няма отваряне.
Отваряш задната врата и с тънка същевревенно твърда тел ръгаш докато успееш да бутнеш палеца надолу.
Преди това обаче си отвори дясната врата и с отверка избутай механизма все едно вратата е затворена, за да видиш точно за кое палче говоря и къде точно се намира за да го избуташ с телта
Отваряш задната врата и с тънка същевревенно твърда тел ръгаш докато успееш да бутнеш палеца надолу.
Преди това обаче си отвори дясната врата и с отверка избутай механизма все едно вратата е затворена, за да видиш точно за кое палче говоря и къде точно се намира за да го избуташ с телта
- ti6ogb
- Мнения: 379
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 20:54
- Автомобил: WV Passat Variant TDI 1.9
- Двигател: AVF - 2001
- Местоположение: Gabrovo
Re: Пасат Б3 - ремонт на брава
Тоя филм го правих преди 2 години.Но ми писна да излизам през прозореца.Точно както ти каза колегата,с голяма ответна и после малко скъсани уплътнения и нерви.И гледаш как е механизмът на другата врата и точното място на което да ръчка .Оказа се счупена пластмаса в бравата ,която взех от форума за 20лв.