Кога е по-икономичен автомобила?, когато се пускаш на скорост без газ или по инерция?
Кога е по-малък разхода на гориво?
Кога е по-малък разхода на гориво?
Явно съм много офф тая вечер та да питам още нещо.
Кога е по-икономичен автомобила?, когато се пускаш на скорост без газ или по инерция?
Кога е по-икономичен автомобила?, когато се пускаш на скорост без газ или по инерция?
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
За по-новите автомобили е възможно...Но за автомобилите до 95 година никой не може да ме убеди че разхода при 800 об/мин по-инерция е по-голям от разхода при 2800об/мин на принудителен празен ход.А пък за газ съм 100% сигурен.Иначе човек не трябва да се уморява когато се налага да слиза по стръмен баир и краката му действат като спирачка 
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Да има тема , но от началото на годината във форума има нови хора с различни мнения и кво те да си мълчат ли?
В природата има общи закономерности на които се подчиняват и хора и машини.Така че щом човек се изморява еднакво и при изкачване и при слизане от баир, то той изразходва повече енергия от колкото да си се движи по равно-на празен ход.
Следователно когато караш двигателя да работи в режим на спирачка това си е допълнителна работа за която му трабва повече гориво в сравнение с работата на празен ход-по инерция
В природата има общи закономерности на които се подчиняват и хора и машини.Така че щом човек се изморява еднакво и при изкачване и при слизане от баир, то той изразходва повече енергия от колкото да си се движи по равно-на празен ход.
Следователно когато караш двигателя да работи в режим на спирачка това си е допълнителна работа за която му трабва повече гориво в сравнение с работата на празен ход-по инерция
- santo_trafficante
- Мнения: 7159
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Plamen_RI
- Мнения: 1724
- Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И в двата случая разхода е пренебрежително малък, говорим за грамчета...
По принцип поинерция и на скорост се използват за различна цел.Както колегата по-горе отбеляза спускането на скорост е по-малко уморително от задържането със спирачката.Карането поинерция има смисъл в планински райони.В смолянско примерно има отсечки където можеш да караш 20-25 км. поинерция.При това положение каквото си изгорил на празен ход ще си го спестиш, но пък ще трябва да сменяш накладки, така че все е там
По принцип поинерция и на скорост се използват за различна цел.Както колегата по-горе отбеляза спускането на скорост е по-малко уморително от задържането със спирачката.Карането поинерция има смисъл в планински райони.В смолянско примерно има отсечки където можеш да караш 20-25 км. поинерция.При това положение каквото си изгорил на празен ход ще си го спестиш, но пък ще трябва да сменяш накладки, така че все е там
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
kaloyan22 написа:Следователно когато караш двигателя да работи в режим на спирачка това си е допълнителна работа за която му трабва повече гориво в сравнение с работата на празен ход-по инерция
автомобила се движи по наклон, ако е по-инерция без включена предавка - благодарение на гравитацията и набраната скорост, ако е на скорост - пак благодарение на гравитацията и инерцията, но вече двигателя играе роля на спирачка - демек отнема енергия (а не отдава) и по-този начин не позволява на автомобила да се засили прекомерно (при голям наклон), а при малък наклон - просто колата спира доста по-бързо.
По принцип не се препоръчва спускане по инерци без включена предавка, защото съвременните автомобили се нуждаят от двигателя за да рабиотят нормално спирачки, усилватели на кормилната уретба и т.н. Само си представи, ако се засилиш със 140-150 по инерция и вземе ти угасне мотора каква веселба настава
Последна промяна от musura на Пет 27 окт 2006 8:44, променено общо 1 път.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Защо да му трябва гориво на принудителен празен ход бе хора ????? компа спира горивото при над 2000 оборота и без подаване на газ ...... вакума в буталата действа като спирачка ... никакво гориво няма намесено ......... разликата е 0 литра на ППХ срещу 1.6-3 на празен ход само.... (това важи за инжекциони все пак 
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
musura написа:kaloyan22 написа:Следователно когато караш двигателя да работи в режим на спирачка това си е допълнителна работа за която му трабва повече гориво в сравнение с работата на празен ход-по инерция
![]()
автомобила се движи по наклон, ако е по-инерция без включена предавка - благодарение на гравитацията и набраната скорост, ако е на скорост - пак благодарение на гравитацията и инерцията, но вече двигателя играе роля на спирачка - демек отнема енергия (а не отдава) и по-този начин не позволява на автомобила да се засили прекомерно (при голям наклон), а при малък наклон - просто колата спира доста по-бързо.
Точно така прав си, но в режим на спирачка двигателя се бори с гравитацията, за което му е нужна повече енергия от колкото да си мърка на празен ход..
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта

