DRL, диодни лентички или късите светлини
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Понеже на късите съм с ксенон и не ми се пали постоянно, още от лятото на 2010 си монтирах DRL на дългите светлини на 33%, като с него се активират и габаритите на стоповете. За 2 години нямам изгоряла крушка, а не карам малко. Никакви проблеми с полиция, нито някой ми е примигвал, че го заслепявам.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
BeckoTDI написа:Понеже на късите съм с ксенон и не ми се пали постоянно, още от лятото на 2010 си монтирах DRL на дългите светлини на 33%, като с него се активират и габаритите на стоповете. За 2 години нямам изгоряла крушка, а не карам малко. Никакви проблеми с полиция, нито някой ми е примигвал, че го заслепявам.
Това е начина

- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Колкото и да съм против,ДРЛ е някакъв компромисен вариянт...Ще изчакам още месец да се обнародва 

- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
maxpayne написа:dlug написа:Аз съм заложил на ДРЛ от L&R, работи безпроблемно. За мен това е най-добрият вариант.
А има ли гаранция, че минават за дневни светлини? Да не почнат да се заяждат фуражките?
2 години карам така, никой не ми се е заял. Дори взех за шефката (че я спираха всеки месец защото си забравя фаровете). Тя кара година и никакви проблеми.
При мен светят само дългите без габарити. Това според мен е голямо предимство. Отзад много добре се вижда кога си натиснал стоповете. Иначе някак си се свиква със светлината отзад и някой хора не реагират на стопове.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Само със диодни дневни светлини може ли да се кара, или трябва да се в комплект с късите или габаритите. Че неска засякох една коля която беше с LED светлини монтирани на бронята и светещи самостоятелно. Или само с тях ще имам разправии с куките
.

- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Аз съм решил на блендата между халогена и мигача да сложа по десетина диода. По евтино ще е от дрл и няма да смени естетиката на колата(Голф 3).
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
аз мисля да сложа дневни ЛЕД светлини
набелязах вече няколко модела подобни на халогени за външен монтаж но само се чудя къде да ги сложа
дали на мястото за халогени или зад радиаторната решетка където струва ми се ще са по трудни за крадене 



- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Това със слагането на диоди,ленти или халогено-подобни ДЛР-и около/на мястото на или във халогена не е добра идея.На онази необразованата паплач с палките толкова им и трябва.Аз като имах габарити в мигачите ми развиваха теории как релето ми се е развалило и затова светели постоянно и разни ей такива работи 

- smash22
- Мнения: 345
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Тамън и аз мислех да пускам подобна тема и видях тази
, мен също ме гризе този въпрос и съм решил да взема дневни светлини за 20-30 лв. пък каквото ще да става ,ако мине номера мине ,ако не здраве да е ,не мисля да си хвърлям парите за дневни светлини които са сумати пари заради някакви си стандарти ,то така ми излиза по-добре да си сменям крушките като горят ,просто ще си принтирам един лист в колата в който ще пише че еди кой си чл. и ал. ни задължава да караме с дневни светлини или къси и това е ,пък нека се занимава катаджията да лежи под колата да ги гледа дали са годни спрямо стандарта




- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
това с намалени дълги го няма в предното издание на закона. Има на къси или с включени дневни светлини !!
Сигурно вече ще започнат и да гледат дали не си на дълги.
1г карах с намалени с модул с полевак фарове за мъгла. Е не та не върви обяснявай показвай на необразовнаите , че като включа фаровете за мъгла светят по- силно. Има модели от VAG групата с лампа с 2 нишки Н3 / 25 и 55 Вт/ 25 Вт се използва за днесна светлина. Ама на тъп човек можеш ли да обясниш, че не караш на фарове за мъгла ??? А и мястото на фаровете за мъгла попада точно в параметрите зададени за монтаж на дневни светлини.
в вече стария закон :
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;. Никъде не пише на дълги с намален интензитет !!
Сигурно вече ще започнат и да гледат дали не си на дълги.
1г карах с намалени с модул с полевак фарове за мъгла. Е не та не върви обяснявай показвай на необразовнаите , че като включа фаровете за мъгла светят по- силно. Има модели от VAG групата с лампа с 2 нишки Н3 / 25 и 55 Вт/ 25 Вт се използва за днесна светлина. Ама на тъп човек можеш ли да обясниш, че не караш на фарове за мъгла ??? А и мястото на фаровете за мъгла попада точно в параметрите зададени за монтаж на дневни светлини.
в вече стария закон :
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;. Никъде не пише на дълги с намален интензитет !!
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Да, ама това са си дневни светлини. Нека някой докаже че не са. Никъде не е казано че нямаш право да караш на дълги с намален интензитет. Така че не виждам как могат да ми направят проблем. Все пак карам с включени светлини през светлата част на денонощието.
-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
из града кръстосват няколко коли с такива "намалени" дълги ... еми дразнят си особено като няма слънце
няма как при условие че фара е насочен на нивото на очите да не дразни
едно просто джобно фенерче вземете дето свети на 2-3м и си го насочете в очите и разправяйте после че не дразни а какво останало за фар който е конструиран да свети на 150-200м 



- zmej
- Мнения: 1510
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
- Автомобил: Audi 8D5 Quattro
- Двигател: AJL
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Изискванията са в ECE R48, като дефиницията за "Daytime Running Lamp" е просто "'Daytime running lamp' means a lamp facing in a forward direction used to make the vehicle more easily visible when driving during daytime", или просто "лампа, сочеща напред, която прави МПС-то по-лесно видимо в движение през деня".
Има изисквания: двe лампи, разположени по вертикал между 250 и 1500мм от пътя, разстоянието от най-близките им части по хоризонтал не може да е по-малко от 600мм, разстоянието от най-външните им части до външната част на колата не може да е по-голямо от 400мм; излъчването трябва да е +-20 градуса по хоризонтал и +-10 градуса по вертикал. При включване на някоя от останалите светлини (вкл. фарове за мъгла) DRL-а трябва да гасне, ако е на разстояние, по-голямо от 40мм от основните светлини (т.е. ако не е интегриран във фара). Интересно е, че няма никакви изисквания за интензитет (или поне аз не видях). И всяка промяна на типа/инсталацията на фабричните светлини трябва да минава през одобрение - тук губим "преправените дълги", но от друга страна нищо там не забранява използването на габарити като DRL (няма промяна в нито в типа, нито в инсталацията).
Има изисквания: двe лампи, разположени по вертикал между 250 и 1500мм от пътя, разстоянието от най-близките им части по хоризонтал не може да е по-малко от 600мм, разстоянието от най-външните им части до външната част на колата не може да е по-голямо от 400мм; излъчването трябва да е +-20 градуса по хоризонтал и +-10 градуса по вертикал. При включване на някоя от останалите светлини (вкл. фарове за мъгла) DRL-а трябва да гасне, ако е на разстояние, по-голямо от 40мм от основните светлини (т.е. ако не е интегриран във фара). Интересно е, че няма никакви изисквания за интензитет (или поне аз не видях). И всяка промяна на типа/инсталацията на фабричните светлини трябва да минава през одобрение - тук губим "преправените дълги", но от друга страна нищо там не забранява използването на габарити като DRL (няма промяна в нито в типа, нито в инсталацията).

-
- Мнения: 535
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела
цитатът е от друг сайт
моите ще ги свържат да светят самостоятелно и да угасват при включване на габаритите
това е и най добрия вариант според мен 
цитатът е от друг сайт
моите ще ги свържат да светят самостоятелно и да угасват при включване на габаритите


- eminem94
- Мнения: 671
- Регистриран на: Вто 20 юли 2010 18:51
- Автомобил: Audi A4 B5 Avant
- Двигател: AVG
- Местоположение: София-град
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Аз за мен съм си преценил,че карам винаги на къси + фарове за мъгла (от време на време) ... Не пестя крушките ,ебати не са кой-знае колко скъпи (при ксенона незнам ).Иначе ми е интересно как ще накарат толкова много хора да карат на включено светлини,малко като мисията невъзможна ми се вижда ... И като се замисля пак .... Не трябвали първо да се въведе някакъв контрол за тези фарове ,неможе единия да свети на метър пред колата другия на 150-200 метра да те кьорави ???
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта