DRL, диодни лентички или късите светлини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
BeckoTDI
Мнения: 1486
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
Двигател: BPE-ABK-AAZ
Местоположение: София

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот BeckoTDI » Пон 23 юли 2012 11:09


Понеже на късите съм с ксенон и не ми се пали постоянно, още от лятото на 2010 си монтирах DRL на дългите светлини на 33%, като с него се активират и габаритите на стоповете. За 2 години нямам изгоряла крушка, а не карам малко. Никакви проблеми с полиция, нито някой ми е примигвал, че го заслепявам.




Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот hooligan_sk » Пон 23 юли 2012 11:45


BeckoTDI написа:Понеже на късите съм с ксенон и не ми се пали постоянно, още от лятото на 2010 си монтирах DRL на дългите светлини на 33%, като с него се активират и габаритите на стоповете. За 2 години нямам изгоряла крушка, а не карам малко. Никакви проблеми с полиция, нито някой ми е примигвал, че го заслепявам.


Това е начина :да:


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Благовест » Пон 23 юли 2012 11:48


Колкото и да съм против,ДРЛ е някакъв компромисен вариянт...Ще изчакам още месец да се обнародва :bishop


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот dlug » Пон 23 юли 2012 12:02


maxpayne написа:
dlug написа:Аз съм заложил на ДРЛ от L&R, работи безпроблемно. За мен това е най-добрият вариант.

А има ли гаранция, че минават за дневни светлини? Да не почнат да се заяждат фуражките?

2 години карам така, никой не ми се е заял. Дори взех за шефката (че я спираха всеки месец защото си забравя фаровете). Тя кара година и никакви проблеми.
При мен светят само дългите без габарити. Това според мен е голямо предимство. Отзад много добре се вижда кога си натиснал стоповете. Иначе някак си се свиква със светлината отзад и някой хора не реагират на стопове.


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот ludiq1918 » Пон 23 юли 2012 13:05


Само със диодни дневни светлини може ли да се кара, или трябва да се в комплект с късите или габаритите. Че неска засякох една коля която беше с LED светлини монтирани на бронята и светещи самостоятелно. Или само с тях ще имам разправии с куките :screwy .


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот Zerga3GT » Пон 23 юли 2012 13:12


Аз съм решил на блендата между халогена и мигача да сложа по десетина диода. По евтино ще е от дрл и няма да смени естетиката на колата(Голф 3).


mirror
Мнения: 535
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот mirror » Пон 23 юли 2012 23:47


аз мисля да сложа дневни ЛЕД светлини :) набелязах вече няколко модела подобни на халогени за външен монтаж но само се чудя къде да ги сложа :roll: дали на мястото за халогени или зад радиаторната решетка където струва ми се ще са по трудни за крадене :)


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот IvailoOo » Вто 24 юли 2012 6:31


Това със слагането на диоди,ленти или халогено-подобни ДЛР-и около/на мястото на или във халогена не е добра идея.На онази необразованата паплач с палките толкова им и трябва.Аз като имах габарити в мигачите ми развиваха теории как релето ми се е развалило и затова светели постоянно и разни ей такива работи :bowdown


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот smash22 » Вто 24 юли 2012 12:14


Тамън и аз мислех да пускам подобна тема и видях тази :beer , мен също ме гризе този въпрос и съм решил да взема дневни светлини за 20-30 лв. пък каквото ще да става ,ако мине номера мине ,ако не здраве да е ,не мисля да си хвърлям парите за дневни светлини които са сумати пари заради някакви си стандарти ,то така ми излиза по-добре да си сменям крушките като горят ,просто ще си принтирам един лист в колата в който ще пише че еди кой си чл. и ал. ни задължава да караме с дневни светлини или къси и това е ,пък нека се занимава катаджията да лежи под колата да ги гледа дали са годни спрямо стандарта :beer :beer


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот kris11 » Вто 24 юли 2012 14:06


това с намалени дълги го няма в предното издание на закона. Има на къси или с включени дневни светлини !!
Сигурно вече ще започнат и да гледат дали не си на дълги.
1г карах с намалени с модул с полевак фарове за мъгла. Е не та не върви обяснявай показвай на необразовнаите , че като включа фаровете за мъгла светят по- силно. Има модели от VAG групата с лампа с 2 нишки Н3 / 25 и 55 Вт/ 25 Вт се използва за днесна светлина. Ама на тъп човек можеш ли да обясниш, че не караш на фарове за мъгла ??? А и мястото на фаровете за мъгла попада точно в параметрите зададени за монтаж на дневни светлини.
в вече стария закон :
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;. Никъде не пише на дълги с намален интензитет !!


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот dlug » Вто 24 юли 2012 16:43


Да, ама това са си дневни светлини. Нека някой докаже че не са. Никъде не е казано че нямаш право да караш на дълги с намален интензитет. Така че не виждам как могат да ми направят проблем. Все пак карам с включени светлини през светлата част на денонощието.


mirror
Мнения: 535
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот mirror » Вто 24 юли 2012 18:06


из града кръстосват няколко коли с такива "намалени" дълги ... еми дразнят си особено като няма слънце :) няма как при условие че фара е насочен на нивото на очите да не дразни :не: едно просто джобно фенерче вземете дето свети на 2-3м и си го насочете в очите и разправяйте после че не дразни а какво останало за фар който е конструиран да свети на 150-200м :)


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот zmej » Вто 24 юли 2012 18:37


Изискванията са в ECE R48, като дефиницията за "Daytime Running Lamp" е просто "'Daytime running lamp' means a lamp facing in a forward direction used to make the vehicle more easily visible when driving during daytime", или просто "лампа, сочеща напред, която прави МПС-то по-лесно видимо в движение през деня".
Има изисквания: двe лампи, разположени по вертикал между 250 и 1500мм от пътя, разстоянието от най-близките им части по хоризонтал не може да е по-малко от 600мм, разстоянието от най-външните им части до външната част на колата не може да е по-голямо от 400мм; излъчването трябва да е +-20 градуса по хоризонтал и +-10 градуса по вертикал. При включване на някоя от останалите светлини (вкл. фарове за мъгла) DRL-а трябва да гасне, ако е на разстояние, по-голямо от 40мм от основните светлини (т.е. ако не е интегриран във фара). Интересно е, че няма никакви изисквания за интензитет (или поне аз не видях). И всяка промяна на типа/инсталацията на фабричните светлини трябва да минава през одобрение - тук губим "преправените дълги", но от друга страна нищо там не забранява използването на габарити като DRL (няма промяна в нито в типа, нито в инсталацията). :Mr Green Fun


mirror
Мнения: 535
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот mirror » Вто 24 юли 2012 20:54


В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм. интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела

цитатът е от друг сайт

моите ще ги свържат да светят самостоятелно и да угасват при включване на габаритите :) това е и най добрия вариант според мен :)


Потребителски аватар
eminem94
Мнения: 671
Регистриран на: Вто 20 юли 2010 18:51
Автомобил: Audi A4 B5 Avant
Двигател: AVG
Местоположение: София-град
Контакти:

Re: DRL, диодни лентички или късите светлини

Мнениеот eminem94 » Сря 25 юли 2012 11:09


Аз за мен съм си преценил,че карам винаги на къси + фарове за мъгла (от време на време) ... Не пестя крушките ,ебати не са кой-знае колко скъпи (при ксенона незнам ).Иначе ми е интересно как ще накарат толкова много хора да карат на включено светлини,малко като мисията невъзможна ми се вижда ... И като се замисля пак .... Не трябвали първо да се въведе някакъв контрол за тези фарове ,неможе единия да свети на метър пред колата другия на 150-200 метра да те кьорави ???



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта