Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Пет 27 юли 2012 7:06


Байпаса отваря при гъсто масло, което не може да мине всичкото през картонения филтриращ елемент, или ако този елемент е задръстен, да не се скъса от масления поток. Ако го няма, или е заял и не отваря, масления поток ще скъса картона.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот emo-gar » Пет 27 юли 2012 7:40


muns61 написа:Байпаса отваря при гъсто масло, което не може да мине всичкото през картонения филтриращ елемент, или ако този елемент е задръстен, да не се скъса от масления поток. Ако го няма, или е заял и не отваря, масления поток ще скъса картона.

Има нещо такова,но елементът "bypass"се намира в самият филтър(има филтри и без този клапан,като се надникне в дупката му-обикновено се вижда).А клапанът на маслената помпа е с предпазна роля на самата помпа ,понеже налягането е свързано с вискозитета,зимата може да мине 10 при първоначално развъртане.Чиста хидравлика-а тя,както знаем "понякога си не знае силата".
Та на филтрите в зависимост от марката има означения и те "говорят" за наличието/неналичието на предпазно-преливен клапан и/или обратна клапа.Вижте в он-лайн каталога на Mann.

p.p.Ще допълна и "някои мои съображения"-хидравлична маслена система с голям диапазон в оборотите на помпата(респективно-налягане,дебита е константен по отношение на дупките през които прави "слив")-как би поддържала налягане в граница?Ами според мен тази работа в случая на маслена система на автомобил върши Bypass-valve на помпата.Предполагам е преценено конструктивно да се достига точката му на отваряне още на празен ход,при нормална работна температура.Клапанът "отсича" излишното и резултата е стабилност на нялягането в целия оборотен диапазон.Ако по ред причини налягането падне под някакъв праг,клапанът просто затваря-все едно го няма,ама тогава говориме за "критични" ситуации...

Последна промяна от emo-gar на Пет 27 юли 2012 7:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Пет 27 юли 2012 7:49


Съгласен съм с това.
Все още чакам да науча от кой клапан във филтъра ПАДА налягането!


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот emo-gar » Пет 27 юли 2012 7:53


muns61 написа:Съгласен съм с това.
Все още чакам да науча от кой клапан във филтъра ПАДА налягането!

Не,този клапан във филтъра пази "картоня"..даже изобщо не го пази а служи да пусне маслото-независимо дали е филтровано,да има(което е по-добрият случай!)Горе допълних относно регулирането на налягането-така го обяснявам 'от моята камбанария"
И още нещо:конструктивно дебита на помпата винаги се залага по-голям от изчисленият дебит на консумация.
та като се "отворят" хлабините,до една граница е допустимо,но оттук-нагоре правилото се нарушава и...."лейката"..

Та общо-взето: клапанът на помпата(може и да не е интегриран в самата помпа,частен случай)-е свързан в "паралел" на магистралата.Клапанът на филтъра(ако го има) е свързан в "паралел" само спрямо филтъра-но е в "серия" спрямо магистралата.Защо се ползват филтри със/без такъв клапан-има елементарно обяснение,но сега това не е важно,освен да се знае какъв филтър с какъв клапан(като налягане) слагаме.Доколкото знам,оригиналът на VW няма такъв клапан,но ползването на 2 датчика е своеобразен измерител на "делта Р" на филтъра.


dimitars
Мнения: 282
Регистриран на: Чет 09 мар 2006 20:54
Автомобил: Golf 3
Двигател: AEA
Местоположение: Пловдив

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот dimitars » Съб 28 юли 2012 18:36


Не знам как заради клапанът на масления филтър пада нялягането на маслото,но е сигурно,че от масленият филтър може да светва лапмата за ниско налягане на маслото при около 2000 оборота.Изпитано на собствен гръб.Чувал съм също,че ако филтърът се презатяга с ключ,може да се повреди този клапан.Филтърът трябва да се затяга на ръка.Ако не се спазва това,може да смените "за тоя дето духа" маслени датчици,табло,основни и биелни лагери.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Съб 28 юли 2012 19:10


Всичко това ми ясно, искам да получа отговор на елементарен въпрос - от кой клапан и защо пада налягането? Държа на това, защото ми писна от клавиатурни разбирачи, дето не си пишат по специалността, е вземат отношение по въпроси, дето нещо са чули и прочели.
И да не ми пише на лично съобщение с големи букви този господин, че ще започна да се бъзикам с неговата професия. Ако е толкоз добър в нея, няма да има време да пише тук...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот emo-gar » Съб 28 юли 2012 19:51


Пак се повтарям,на всеослушание,тоя път-който разбрал-разбрал.Единственият клапан ,влияещ на системното маслено налягане е "преливно-предпазният",дали е интегриран в помпата(има такъв и на помпа-хидроусилвател на волана),или някъде другаде.Представлява в общи линии съчма подпряна с пружина.Случвало се е да "засяда".Другият клапан от темата-този във филтъра,него може да го има,може да го няма,целта му е да ИМА масло-дори при запушен филтър.А за "менте" филтри-всички сме чули,някои "изпищяли".
Ама не мога да разбера,защо МУНС-човек с техническа грамотност на добро ниво...защо задава "отговори"!И кой е тоя дето е влезнал в "задочен" спор с него,та сега пълниме с "повторения".
А "спад" в налягането може да има и от други причини:масло,цедка,температура,хлабини в лагери....
Имам чувство,че темата я преглеждаме няколко човека,от които един -двама са в безмислен спор-неизвестен за другите.


Потребителски аватар
CryptLord
Мнения: 162
Регистриран на: Съб 23 апр 2011 20:48
Автомобил:
Двигател: AAZ

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот CryptLord » Вто 31 юли 2012 8:16


Аз имах проблем. Светеща лампа на маслото и нещо пищеше. А проблема беше че ми се беше откачило кабелчето от датчика за маслото


Потребителски аватар
Ivo 1983
Мнения: 502
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 12:02
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Враца

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот Ivo 1983 » Чет 02 авг 2012 22:12


Имах проблем и аэ. Изписка на зла гад :Mr Green Fun След проверка се оказа , че цедката е яко задръстена. Първо, като премерихме :shock беше стресиращо :mrgreen: После, като я почистихме, нещата станаха коренно различни. Премерихме налягането беше идеално. След това смених и маслото, че не ставаше, а беше само на 4000 км :beat_butt2 От тогава гробна тишина :)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот muns61 » Вто 21 авг 2012 21:46


Все още чакам онзи голям разбирач с кучетата да ми отговори на елементарния въпрос - от кой клапан на филтъра пада налягането!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот joker » Сря 22 авг 2012 21:59


Налягането на маслото осигурява изкачването му до съответните триещи се детайли.Движението се извършва по посока на съответния градиент.Движението става и през филтъра.Датчиците са монтирани на корпуса над него(защо ли?) и мерят налягането на маслото излизащо от филтъра и насочващо се към по-високо стоящите детайли по посока на градиента.Е...нима филтърът при некачествена изработка няма да окаже влияние на налягането на маслото преминало през него...и такава чувствителна сиситема кат на VW няма да го отчете?Споделям факти....два пъти слагам Филтрон и два пъти ми писва зумера.Откакто забравих за марката Филтрон забравих и за лампата за маслото...вече 6 г.Който иска да опита.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот milmar » Сря 22 авг 2012 22:21


joker написа:.....Датчиците са монтирани на корпуса над него(защо ли?) и мерят налягането на маслото излизащо от филтъра и насочващо се.....


Някой знае ли как протича потокът през един филтър, дали навлиза в центъра на филтриращия елемент и излиза от него или е обратното- навлиза в съда обгръщаш филтриращия елемент, навлиза в него и излиза от центърът му. И защо е така :D ?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот emo-gar » Сря 22 авг 2012 23:28


milmar написа:
joker написа:.....Датчиците са монтирани на корпуса над него(защо ли?) и мерят налягането на маслото излизащо от филтъра и насочващо се.....


Някой знае ли как протича потокът през един филтър, дали навлиза в центъра на филтриращия елемент и излиза от него или е обратното- навлиза в съда обгръщаш филтриращия елемент, навлиза в него и излиза от центърът му. И защо е така :D ?


Атакуваната от "мръсно" масло повърхност е по-голямата,т.е.входа е "съда обгръщащ филтриращия елемент"-както го описваш.Обяснението е елементарно-по-голяма площ.Значи,влиза през периферните отвори,излиза чисто през центъра.Ииии за "правилно" конструиран филтров възел приемам този,който стои нагоре с отвора на филтъра...абе по малко се олива при смяна..на практика.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот milmar » Чет 23 авг 2012 0:06


emo-gar написа:....


Това е така, мисълта ми беше, че датчиците (датчика) за налягане разположени в горния край на филтъра мерят налягането във външния обем на филтъра, т.е. входящото, но не съм сигурен дали е така :oops: .Не намерих точен чертеж на целия филтър с топлообменника и горната част с датчиците.


toni62
Мнения: 24
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 13:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Мигаща лампа за маслото и издаване на звук?

Мнениеот toni62 » Чет 23 авг 2012 13:13


Голф 2 1.8 ми имах същия проблем но се оправи сам .Единствено смених масления датчик и перката на вентилатора която беше двустепенна. Предполагам че като загрееше и първата бавна степен не може да охлажда добре, маслото е рядко и светва лампата и пищи зумера.След като ми изгоря мотора на перката сложих перка с една степен и оттогава нямам проблем.Така и не разбрах от какво се оправи.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 62 госта