


Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Здравейте колеги. Интересувам се от по-новия мотор на VAG 2,5 V6 TDI 180 к.с. Какви са подобренията спрямо стария 150 к.с., по-надежден ли е, по какво да позная, че един Passat е с новия мотор,т.е. външно различават ли се и по какво? Благодаря.
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
освен тези двата има още два мотора 2.5 ТДИ, 155 коня и 163 коня . Външно по-трудно ще ги познаеш, гледай кода на двигателя.
150 e AFB, AKN
155 e AYM
163 e BCZ, BDG, BFC
180 e AKE, BAU, BDH
образно казано AFB, AKN и AKЕ са "старите", другите са "по-новите". Ако не се лъжа вече всичките са спрени от производство и са заменени от 2.7 поколението.
Ако ще взимаш такъв мотор, няма значение поколението му, а как е гледан. Най-добре е да се погледнат валовете и кобилиците, ако са в прилично състояние и не смяташ да го караш с гадно масло без да го сменяш до последно - няма какво да му се притесняваш.
150 e AFB, AKN
155 e AYM
163 e BCZ, BDG, BFC
180 e AKE, BAU, BDH
образно казано AFB, AKN и AKЕ са "старите", другите са "по-новите". Ако не се лъжа вече всичките са спрени от производство и са заменени от 2.7 поколението.
Ако ще взимаш такъв мотор, няма значение поколението му, а как е гледан. Най-добре е да се погледнат валовете и кобилиците, ако са в прилично състояние и не смяташ да го караш с гадно масло без да го сменяш до последно - няма какво да му се притесняваш.
Последна промяна от VWGT на Пон 27 авг 2012 13:56, променено общо 1 път.
- boqn92
- Мнения: 324
- Регистриран на: Нед 12 фев 2012 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
2.5 180кс сигурно ще е по добрият вариант.Не съм карал нито един от тях но съм се возил на 163кс и честно казано не ми хареса,много шумен беше.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Благодаря! Това с кодовете на двигателя много ще ми помогне. Спрял съм се на този 180 к.с. защото искам 4х4, а те са със 150 или 180 коня, няма 155 или 163 - доколкото зная. Някой, който екарал такъв да даде мнение.И кое е по-добро Ауди А6 или Пасат.
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Аз карам АКЕ автомат и съм изключително доволен няма да съжаляваш
Относно А6 или пасат за мен е все тая имал съм и пасат сега имам А6 честно казано Аудито ми създава усещане за по голям лукс пасата все едно съм в Г4
Относно А6 или пасат за мен е все тая имал съм и пасат сега имам А6 честно казано Аудито ми създава усещане за по голям лукс пасата все едно съм в Г4
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Чак пък Г4... ако си се возил в 1.6 пасат с текстилена тапицерия и ръчки на вратите може...Чак такава разликата не е,особено в тия поколения,сега е различно.
Защо ти е толкова голям двигател ?
Защо ти е толкова голям двигател ?
- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Не съм се возил а имах пасат 5.5 2.5 тди хай лайн с всички възможни екстри за модела единствената разлика е във возията и в простора вътре инак си е Г4
Това е лично мое мнение и не ангажирам никого с него
А вървежа и динамиката на големия мотор не може да се сравнява с никой малък така че колкото по голям е мотора толкова по ухилен и доволен е шофьора
Това е лично мое мнение и не ангажирам никого с него
А вървежа и динамиката на големия мотор не може да се сравнява с никой малък така че колкото по голям е мотора толкова по ухилен и доволен е шофьора
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
колкото по голям е мотора толкова по ухилен и доволен е шофьора

А още по-доволен е Вальо Златев....

Сори за офф-а
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
150 и 180 коня са еднакви (когато са сходни години)-даже турбините и дюзите са еднакви.Хубаво е да търсиш новите мотори с ролки на кобилицте ама те са рядкост ,а при А6 даже ги няма.Имал съм 2,5 ТДИ - когато е в добро състояние тоя мотор няма база за сравнение с 1.8Т и 1.9 ТДИ ,а само с чип (ако си ръчна кутия) вади 200-220 коня
.За съжаление повечето такива мотори вече са пътници я от валове ,я от поддръжка - ходил съм да гледам по разни обяви и като се кача да я покарам 


- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Колега , с кои кодове,са моторите с ролки на кобилиците?
- _Technics
- Мнения: 145
- Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
- Автомобил: VW Passat 2002
- Двигател: AKN V6 350HP
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
BAU & BDH. Аз обаче само съм чел, че имат ролки на кобилиците в форума! Реално това мисля, че не е така. Говори се, че порблема с износването на кобилиците и валовете е само при AKN (т.е. 150к.с.), но аз лично съм ходил в автотрейд и съм сядал до служител "резервни части" и на ETKA са ми показвали всяка една част. Аз не ги видях да са с ролки.... верно на живо несъм ги виждал, но кобилиците бяха доста по-малки, пистите по валовете бяха доста по-тесни, т.е. контактната повърхност е още по-занижена. Понече аз имам този проблем с поизносени кобилици и валове и много се интересувам. Тези по новите 2003-та - 2005-та са 180к.с. и просто са малко по-нови и слабо разпространени затова не са влизали в ръцете на майсторите, че да се набият на очи. Гледал см в youtube клипчета със същите проблеми и на 180к.с. - но за жалост качеството на видеото е трагично и нищо не се вижда в детайли на свалени капаци на главите. Ролковите кобилици няма как според мен да са с такива минимални размери !
Като цяло исках да сменям целите глави от 180к.с., т.к. кодовете на гарнитурите са 1:1 за всичките V6 TDI, заради прочутото отсъствие на този проблем, но каквото съм сравнявал и съм ровил - това не е така и се отказах. Иначе, общо взето всичко е различно вътре в главата, дюзите отварят на различно налягане, с различен размер са, повдигачи, парички, кобилици, валове са с различни размери и промяна в градусите на гърбиците.
Надявам се, някой отварял лично и виждал с очите си да каже има ли ролкови кобилици на V6 TDI или няма ?
Помпите са различни на различните V6. Има двубутални, има 3 бутални. Говори се смело, че 3 буталните са с по-завишени количества на горивата в сравнение с 2 буталните........ да ама има модели и модели. Моета 2 бутална е с по-завишени количества на горивата в сравнение с която и да е друга помпа дори и 3-бутална
РАЗЛИКА м/у 150к.с. и 180к.с. има освен в газоразпределението, идващо от главите, има и от помпата, изразяващо се в подаване на допълнително гориво като предпръскване, с което ефективност за вървенето няма, а се намаляват значително вибрациите в мотора, съответно и шума е СУПЕР равномерен и по-комфортно. Шума наподобява Common Rail, просто има двойно впръскване и двойна детонация, но 1-вата е със значително по-малко количество гориво и е със споменатата цел. Затова има разлика в газоразпределението от главите и софтуера на помпата. Относно буталността на помпите: сменял съм главния нагнетателен елемент (разпределителната глава) с чисто нова, т.к. и тя беше износена.... говорих с майстора, и по спецификация моите 2 бутала са мн. по-големи и като цяло могат да осигурят повече гориво от всяка друга помпа от гореспоменатите 3-бутални. Другото с което несъм съгласен е че само с чип става 200~220к.с. АБСУРД !!! Хващам бас даже! Причината на първо място е в турбото... но да не флуудя темата на колегата, която ми харесва и искам да се намеси някой който е отварял двигател 180к.с. да си даде компетентното мнение относно кобилиците! Аз лично съм с 200к.с. на вал (от 150 фабрични) и много добре знам как съм го постигнал. 180 коньовите с чип стават 190~195 макс. и то пиково, реално във вървенето няма особена разлика! особена разлика имат 150к.с. с чип стават 180. Работата е там, че максималните количества на горивата, който могат да постигнат 150 и 180 коньовите помпи е еднакъв и то горна граница 180~190, просто при 180 коньовите са оползотворени количества. Повече тунинг търпи 150 коньовия, т.к. няма разгуба на гориво за предпръскване, която би могла да бъде оползотворена за конски сили. Но се отклонявам от тематиката.
Като цяло бих си взел сигурно BAU или BDH, ако не държа да е тунинговам над 200к.с., т.к. шума на двигателя е просто свръх приятен с предпръскване. Разхода обаче заради предпръскването е малко в разход
но кефа цена няма!
Надявам се да съм ориентирал автора. Изказах неща, който съм ги придобил от много големи и на база настоятелност затунинг, сблъскване с проблеми и постигане на резултатис проби на дино стенд.
Това за което несъм сигурен съм го опоменал и се надявам някой да ни го доизясни.
Като цяло исках да сменям целите глави от 180к.с., т.к. кодовете на гарнитурите са 1:1 за всичките V6 TDI, заради прочутото отсъствие на този проблем, но каквото съм сравнявал и съм ровил - това не е така и се отказах. Иначе, общо взето всичко е различно вътре в главата, дюзите отварят на различно налягане, с различен размер са, повдигачи, парички, кобилици, валове са с различни размери и промяна в градусите на гърбиците.
Надявам се, някой отварял лично и виждал с очите си да каже има ли ролкови кобилици на V6 TDI или няма ?
Помпите са различни на различните V6. Има двубутални, има 3 бутални. Говори се смело, че 3 буталните са с по-завишени количества на горивата в сравнение с 2 буталните........ да ама има модели и модели. Моета 2 бутална е с по-завишени количества на горивата в сравнение с която и да е друга помпа дори и 3-бутална

Като цяло бих си взел сигурно BAU или BDH, ако не държа да е тунинговам над 200к.с., т.к. шума на двигателя е просто свръх приятен с предпръскване. Разхода обаче заради предпръскването е малко в разход

Надявам се да съм ориентирал автора. Изказах неща, който съм ги придобил от много големи и на база настоятелност затунинг, сблъскване с проблеми и постигане на резултатис проби на дино стенд.
Това за което несъм сигурен съм го опоменал и се надявам някой да ни го доизясни.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 16 авг 2008 20:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Поморие
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Много добър отговор на колегата! 

- rabotnika
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 21:15
- Автомобил: VW Golf MK3
- Двигател: AJM++
- Местоположение: Разград
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
отворил съм доста 2.5ТДИта но така и не видях ролкови кобилици за мен това си е мит някакъв
относно 3 буталната помпа хич не съм съгласен че максималното и гориво било колкото на двубуталната 3 буталната попа е МЕХАНИЧНО ограничена да не дава повече гориво и ако се премахне ограничението вярвай ми двубуталната не може да я стигне посмъртно
на 180 коня мотора също помпите/3 буталните/ са доста по осигурени от към изгаряне на транзистора но и доста по капризни от към качество на горивото много рядко се среща изгоряла помпа на 180ка ако се случи това то се е случило с големи мъки
за мен всички мотори са с проблемни валове само че тези започващи с буква ''В'' са със стоманени валове и склоността им към износване е намалена защото е подобрено мазането при тях различни са само повдигачите
относно 3 буталната помпа хич не съм съгласен че максималното и гориво било колкото на двубуталната 3 буталната попа е МЕХАНИЧНО ограничена да не дава повече гориво и ако се премахне ограничението вярвай ми двубуталната не може да я стигне посмъртно
на 180 коня мотора също помпите/3 буталните/ са доста по осигурени от към изгаряне на транзистора но и доста по капризни от към качество на горивото много рядко се среща изгоряла помпа на 180ка ако се случи това то се е случило с големи мъки
за мен всички мотори са с проблемни валове само че тези започващи с буква ''В'' са със стоманени валове и склоността им към износване е намалена защото е подобрено мазането при тях различни са само повдигачите
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 15:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Не бях влизал скоро във форума и се радвам, че темата толкова се е разрастнала. Междувременно и аз научих някои работи. Проблема на стария 2,5 ТДИ е идвал от недоброто смазване на кобилиците и на VAG им е отнело много време докато го открият. Проблема е премахнат при моторите с код започващ с В. И те са 163 или 180 коня. Доколкото зная тези двигатели първо са сложени на А4 и А6 след това на Пасата. Но аз се интересувам от 4х4, а те са само 180 коня. Колкото до разхода, той много зависи и от задкормилното устройство.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2107
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Разлика между двигател 2,5 V6 TDI 150 к.с 2.5 V6 TDI 180к.с
Моя е BAU и е с ролки на кобилиците, така че не е мит. Мотора няма как да е тих при положение, че турбото ти е под чистачките
Работата обаче му е много плавна и равномерна. Вървежа наистина е несравним, автомата го бави на старт, но за светофарни изпълнения никой не ползва типтроник.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: musi98 и 35 госта