Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Пон 24 сеп 2012 10:23


Добрине, кажи ми за кой мотор ти трябва инфо и ще ти го дам!

всичко е въпрос на сметки и трябва да знаеш каква ти е крайната цел, която не трябва да се изменя с времето.

пример за КР
два изпускателни вала = 3-5кс на колела
хедърс - изместване на силите нагоре в оборотите
широка и "отпушена" генерация - нож с 2 остриета
въздушен филтър - по добра динамика на мотора

Сгъстяване на мотора към степен 11/1
игра с инжекциона...
премахване на прекъсвача...

това стига ли ?

Няма как да се даде точна формула щото никой не знае в какво състояние е дадения мотор преди засилването




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30040
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот dobrin » Пон 24 сеп 2012 14:18


16V моторите на VW, които се пипат не са чак толкова много. Най-често говорим за KR или ABF, т.е. най-силните атмосферни 16V мотори, които се монтират съответно на Г2 или Г3.
Що се касае до състоянието на двигателя - според мен всеки, който е решил да прави каквито и да е подобрения, трябва преди това да е сигурен, че двигателят му е напълно изряден.


Потребителски аватар
negodnika
Мнения: 891
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 10:13
Автомобил: Golf MK II GTI+GL
Двигател: PB+EZ
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот negodnika » Пон 24 сеп 2012 14:45


The engine 2,1 16V ABF 203 hp 255 nm
ABF block bore from 83 mm to 83,5mm
Wössner forged pistons 83,5mm comp ratio 11,2:1
Balanced ABF crank
Lightned rods
Lightned flywheel
F1 racing Stage 2 clutch
ABF Head ported 3 angle valve seats
Schrick Valves
Stock valve lifters
268 degress schrick cam kit
Adjustble cam gear
4-2-1 Race steel header
complete 2,1/4" Hartmann motorsport steel exhaust system
no cat
Stock ABF intake
Chipped ECU
Front mounted oil cooler
CDA transmission with forced differential
it have been driven with 288 degress bahnbrenner cams once and 48 mm itb's and megesquirt ecu then it did make 235 bhp and 257 nm

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... b-projects


gtracing1
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 21:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот gtracing1 » Пон 24 сеп 2012 14:55




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот radi_nrj » Пон 24 сеп 2012 15:09


Не знам дали ви направи впечатление, но до тук всичките примери, в които бяха постигнати прилични резултати беше пипнат и "дисплейсмънта" (като изключим китовете на VW Racing защото там са ограничени на 2l)?

negodnika написа:The engine 2,1 16V ABF 203 hp 255 nm.


KR-ите също бяха борнати на 1.9; 2.0. Просто разсъждавам на глас, но явно момчетата на запад нещо са надушили, че с тия работни обеми нещо не се поличават нещата или се получават трудно.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот pe6kata » Пон 24 сеп 2012 15:57


miro_hack написа:Гонката спечели астра с20хе с филтър,чип,генерация и кутия,та от тези подобрения колата на замерване е показала 180кс и 14 секунди...

Не можах да си позволя да лежа повече под кр-а след като кола с 5 дена работа беше пред мен.
Да Пешка позна,желанието ми да се занимавам с мотора изчезна.


опитахме се да те подготвим, така че после да няма разочарования. За съжаление нещата стоят по този начин


Потребителски аватар
trifon022
Мнения: 222
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 19:22
Автомобил: Skoda Superb 2022
Двигател: 2000 TSI 190 hp DSG
Местоположение: Попово/София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот trifon022 » Вто 25 сеп 2012 10:50


Една интересна темичка :да: http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... eline-test


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Сря 26 сеп 2012 13:28


Добрине пак казвам НЯМА ТОЧНА РЕЦЕПТА!!!!!!

мога да подготвя теоритично един сетъп но това е общо взето безсмислено.
Щото тогава всичко става лего!!! и няма нужда от нищо друго. Единственото сложно остава настройката на компа

ама аз не разбирам защо всички се оглеждате в темите на чуждестранните форуми... малко са тези които могат да си позволят онези сетъпи а и там също никой не пише какво се случва с точност. Информацията е какво е купено, монтирано и крайния ефект. Фините неща ги няма и никой не ги казва...


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30040
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот dobrin » Сря 26 сеп 2012 14:21


Настройките е ясно, че следва да се правят от човек, който е доста наясно, при това почти задължително професионално се занимава с това. Но хардуерния сетъп е поне половината от работата, нали? И без него няма да има какво да се настройва. Затова си мисля, че е важно все пак да се знае какво следва да положи като минимални усилия човек, за да има възможност за постигане на някакви задоволителни резултати.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот miro_hack » Сря 26 сеп 2012 17:46


dobrin написа:Настройките е ясно, че следва да се правят от човек, който е доста наясно, при това почти задължително професионално се занимава с това. Но хардуерния сетъп е поне половината от работата, нали? И без него няма да има какво да се настройва. Затова си мисля, че е важно все пак да се знае какво следва да положи като минимални усилия човек, за да има възможност за постигане на някакви задоволителни резултати.

За КР ПЛ

Валове АБФ
0.75 шлайф (11 степен)
Порт на всмукатели и изпускатели
Колектор АБФ юбилеен
Настройка на инжекцията

И резултата е една по-рязка кола която създава усещането,че върви ужасно много а действителността е съвсем друга.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Bobby_ » Сря 26 сеп 2012 20:02


в тунинга няма минимални усилия. Или правиш нещо или не се занимаваш!!!!

За да започнеш един проект за двигател трябва да имаш ЯСНА крайна цел която да не се променя с дните !!!
Започваш с 10000% обслужване на дъно и глава като не трябва да има компромиси никъде!!!!!
трябва да знаеш какви луфтове се оставят на бутала и лагери като преди това знаеш и с каква мазилна уредба ще си.
след това трябва да знаеш каква концепция имаш с газоразпределителния механизъм....
всмукателна система... дросели или нормален колектор
изпускателна система... хедърс (4-1 , 4-2-1...) сечение на тръбите, къде искаш да е въртящия момент на двигателя

управление на железата - каква електроника ще използваш....

ВСЯКА ЕДНА МОДИФИКАЦИЯ ПО ДВИГАТЕЛЯ СЛЕД СЕБЕ СИ НОСИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ОЩЕ ТАКИВА!!!!


Потребителски аватар
hayabusa_gsxr
Мнения: 470
Регистриран на: Сря 30 сеп 2009 23:12
Автомобил: Opel Vectra B
Двигател: X20XEV
Местоположение: Бургас/Варна

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот hayabusa_gsxr » Нед 30 сеп 2012 14:17




Потребителски аватар
Емо Йорданов
Мнения: 455
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
Автомобил: Golf2+ BMW e36
Двигател: 2.8 VR6 + 328
Местоположение: Павликени
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Емо Йорданов » Нед 30 сеп 2012 19:37


hayabusa_gsxr написа:http://www.vbox7.com/play:844d348ec7



Сухиндол бейбии :)


върви на задната броня ма Астра - ЛЕД :!:

;)


Потребителски аватар
kr1sh0
Мнения: 202
Регистриран на: Вто 21 юни 2011 11:39
Автомобил: BMW
Двигател: 335d
Местоположение: София

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот kr1sh0 » Нед 30 сеп 2012 20:05


Много върви АБФ-а, ама от огромно значение е, че е в купе на голф2. Mного голямо значение е, дали ще е в купе на passat, или в оглозгано и олекотено купе на голф2..


Потребителски аватар
Емо Йорданов
Мнения: 455
Регистриран на: Вто 17 ное 2009 23:39
Автомобил: Golf2+ BMW e36
Двигател: 2.8 VR6 + 328
Местоположение: Павликени
Контакти:

Re: Атмосферен тунинг на 16V двигателите на VW

Мнениеот Емо Йорданов » Нед 30 сеп 2012 20:36


така си е, но сток абф никога няма да върви с ЛЕД-ка астра.

Тоя абф има някой друг жокер който аз не го зная!!!

Много хора биха му завидели на скромния тунинг.

На човека, на който е никога няма да се хвали колко много расови автомобили е наказал.Но аз спирам до тук с похвалите за него, че да не кажете че се заяждам или го прехвалвам до небесата тоя голф2!Все пак аз съм невеж в тоя спорт и не съм виждал расови бегачки( mhihi )!!!

ЕДИТ: ако е нужно нека моделаторите изтрият двете ми мнения защото не поясняват нищо в тая тема!!!



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта